Tackleberry Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Erbjudanden gäller inte i de fysiska butikerna. Var där för 2-3 veckor sedan. Fel, kolla på mina efterföljande meddelanden. Jag var där idag och det var samma erbjudande som gällde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Fel, kolla på mina efterföljande meddelanden. Jag var där idag och det var samma erbjudande som gällde. Argh, inte där jag var dvs på Söder i Stockholm. Jag var ute efter Kreatin tag 2 betala för 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 Det var exakt samma erbjudande. Det enda som skiljer är att det står på hemsidan att: "Just nu får du även en shaker, pillerdosett, vattenflaska, måttband eller musmatta utan extra kostnad. Skriv önskat val i kommentarfältet i kassan.", vilket man inte får i affären. Det var inget jag brydde mig om, så jag köpte direkt i affären. Nice, då lär jag dra förbi om några dagar. Skitsugen på att gymma nu, men jag har dragit på mig en fet förkylning, så det kommer nog ta ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Är väl ingen här som är expert på detta, men vad bör man göra åt en ömmande benhinna? Jag har aldrig haft ont i någon benhinna tidigare, men såg att mina löpskor var riktigt utslitna och dåliga nu, kan det bero på dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Jag har aldrig haft ont i någon benhinna tidigare, men såg att mina löpskor var riktigt utslitna och dåliga nu, kan det bero på dom? Är nästan helt säker att det beror på det. Löptränade tidigare efter en asfaltsväg med väldigt utslitna skor, vilket resulterade i oerhört ömma och smärtande benhinnor. Vet inte riktigt om det finns något som "tar bort" känslan, men har för mig att man kunde linda runt en handduk man doppat i varmt vatten eller något, vilket var en provosorisk metod vi använde inom hockeyn - men om det fungerar vill jag låta vara osagt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Har varit otroooligt slapp och lat i några veckor nu. Och efter mitt första träningspass märks det verkligen av också. Jag måste ta tag i det här nu, annars står jag bara still hela tiden. Så fort jag klättrar uppåt blir det så här och jag måste börja om Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Är väl ingen här som är expert på detta, men vad bör man göra åt en ömmande benhinna? Jag har aldrig haft ont i någon benhinna tidigare, men såg att mina löpskor var riktigt utslitna och dåliga nu, kan det bero på dom? Vila är väl det bästa mot ömma benhinnor? Jag hade ont i benhinnorna för ett par veckor sedan, då vi haft en häktisk vecka med träning och match varje dag. Då blev jag beordrad vila ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Vila är väl det bästa mot ömma benhinnor? Jag hade ont i benhinnorna för ett par veckor sedan, då vi haft en häktisk vecka med träning och match varje dag. Då blev jag beordrad vila ett tag. Mja, någon metod som tar bort smärtan finns inte vad jag vet. Att få dem varma hjälper för stunden dock, men då man blir kall är det lika igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 (redigerad) Har aldrig gått på gym, jag rör på mig en del ändå och jag har cyklat (fort och tungt! Fick 9/9 på konditionstestet (cykling) på mönstringen när det begav sig.) så gott som varendaste skoldag sen jag gick i sjuan. Alltså är mina ben- o vadmuskler fett nice, mina armar är det inget fel på och ryggen har jag hört är väldigt bra. Men bröstet däremot, det ser för ynkligt ut. Breda armhävningar ska vara bra för bröstmuskler, right? Hur ofta ska man träna då, och vad ska man äta/inte äta? Jag tänkte inte börja på gym utan börja så smått hemma istället. Funderar på vad som är bra då. Dessutom skulle jag behöva tjocka på mig lite. Jag kämpar med att komma över sextikilosgränsen, jag lyckas inte. Vad gör jag fel? Redigerad 9 september, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Har aldrig gått på gym, jag rör på mig en del ändå och jag har cyklat (fort och tungt! Fick 9/9 på konditionstestet (cykling) på mönstringen när det begav sig.) så gott som varendaste skoldag sen jag gick i sjuan. Alltså är mina ben- o vadmuskler fett nice, mina armar är det inget fel på och ryggen har jag hört är väldigt bra. Men bröstet däremot, det ser för ynkligt ut. Breda armhävningar ska vara bra för bröstmuskler, right? Hur ofta ska man träna då, och vad ska man äta/inte äta? Jag tänkte inte börja på gym utan börja så smått hemma istället. Funderar på vad som är bra då. Dessutom skulle jag behöva tjocka på mig lite. Jag kämpar med att komma över sextikilosgränsen, jag lyckas inte. Vad gör jag fel? Om du vill träna så du går upp i vikt får du nog börja på gym ändå. Har svårt att tro att armhävningar fixar det, men det kanske är någon annan här som gått den vägen? Annars är simning bra för snygg överkropp(bröst). Eller menar du fett? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Har aldrig gått på gym, jag rör på mig en del ändå och jag har cyklat (fort och tungt! Fick 9/9 på konditionstestet (cykling) på mönstringen när det begav sig.) så gott som varendaste skoldag sen jag gick i sjuan. Alltså är mina ben- o vadmuskler fett nice, mina armar är det inget fel på och ryggen har jag hört är väldigt bra. Men bröstet däremot, det ser för ynkligt ut. Breda armhävningar ska vara bra för bröstmuskler, right? Hur ofta ska man träna då, och vad ska man äta/inte äta? Jag tänkte inte börja på gym utan börja så smått hemma istället. Funderar på vad som är bra då. Dessutom skulle jag behöva tjocka på mig lite. Jag kämpar med att komma över sextikilosgränsen, jag lyckas inte. Vad gör jag fel? Skulle jag vara dig med dom målen, skulle jag börja träna på gym samt käka mer och börja dricka en gainer. Hur lång är du förresten (svårt att dra någon slutsats av din vikt annars)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Om du vill träna så du går upp i vikt får du nog börja på gym ändå. Har svårt att tro att armhävningar fixar det, men det kanske är någon annan här som gått den vägen? Annars är simning bra för snygg överkropp(bröst). Eller menar du fett? Överkroppen är egentligen snygg, för armarna är det inget fel på, jag har stark nacke och IMO tillräckligt magmuskler. Det är bröstet som ser ut som en tolvårings. Simning? Fuck yeah, det har jag aldrig tänkt på. Jag tycker bara det är totalt meningslöst att gå på gym i nån maskin tillsammans med en massa äckliga 40-åriga bodybildare. (Okej, gymfördomar, jag vet. STFU ) Men simning är nog inte helt fel träning för mig, det var ett bra tips! Jo, egentligen är det fett det handlar om. Bröstbenet täcks av skinn och enbart skinn, jag har varken muskler eller fett där. Satsar ju hellre på muskler än fett, men jag kan inget om träning så det är därför jag frågar. Skulle jag vara dig med dom målen, skulle jag börja träna på gym samt käka mer och börja dricka en gainer. Hur lång är du förresten (svårt att dra någon slutsats av din vikt annars)? Nånstans omkring 175 cm, det var länge sen jag mätte. Jag väger omkring 58 kilo, 59 som mest och 56 som minst (Vad i helsike är den här tråden låst för? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Överkroppen är egentligen snygg, för armarna är det inget fel på, jag har stark nacke och IMO tillräckligt magmuskler. Det är bröstet som ser ut som en tolvårings. Simning? Fuck yeah, det har jag aldrig tänkt på. Jag tycker bara det är totalt meningslöst att gå på gym i nån maskin tillsammans med en massa äckliga 40-åriga bodybildare. (Okej, gymfördomar, jag vet. STFU ) Men simning är nog inte helt fel träning för mig, det var ett bra tips! Jo, egentligen är det fett det handlar om. Bröstbenet täcks av skinn och enbart skinn, jag har varken muskler eller fett där. Satsar ju hellre på muskler än fett, men jag kan inget om träning så det är därför jag frågar. Nånstans omkring 175 cm, det var länge sen jag mätte. Jag väger omkring 58 kilo, 59 som mest och 56 som minst Simning är väldigt bra, men det kommer att krävas väldigt mycket simning. Dessutom får jag känslan av att du har hög ämnesomsättning, så tänk på att äta och mycket och rätt. Jag är också ca. 175 cm och väger nu 72 kg. Trots att jag då väger ungefär 14 kg mer är dig har jag alltid känt mig som liten och lätt, det är jag i jämförelse med dom flesta andra i laget också. Ungefär för ett år sen låg jag, liksom du, också och varierade mellan några få kilo. Då hade jag heller inte börjat träna på gym, men efter att jag börjat äta kosttillskott och börjat gymma höjde jag den där normalvikten (som jag varierar runt) med ungefär 5 kg i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Vila är väl det bästa mot ömma benhinnor? Jag hade ont i benhinnorna för ett par veckor sedan, då vi haft en häktisk vecka med träning och match varje dag. Då blev jag beordrad vila ett tag. När jag hade det för ett tag sen berodde det på att jag stegrade för mycket i träningsintensisteten, plus eventuellt underlagsbyte. Lite vila plus att man vänjer sig vid nivån hjälpte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Har aldrig gått på gym, jag rör på mig en del ändå och jag har cyklat (fort och tungt! Fick 9/9 på konditionstestet (cykling) på mönstringen när det begav sig.) så gott som varendaste skoldag sen jag gick i sjuan. Alltså är mina ben- o vadmuskler fett nice, mina armar är det inget fel på och ryggen har jag hört är väldigt bra. Men bröstet däremot, det ser för ynkligt ut. Breda armhävningar ska vara bra för bröstmuskler, right? Hur ofta ska man träna då, och vad ska man äta/inte äta? Jag tänkte inte börja på gym utan börja så smått hemma istället. Funderar på vad som är bra då. Dessutom skulle jag behöva tjocka på mig lite. Jag kämpar med att komma över sextikilosgränsen, jag lyckas inte. Vad gör jag fel? Jag skulle rekommendera att du inhandlar ett par hantlar och även en skivstång hem om du nu inte kan tänka dig att träna på gym. Detta beroende på att det i stort sett är omöjligt att öka i massa med endast den egna kroppen. Muskler utvecklas vid överbelastning, tillsammans med ett överskott av energi. Visst det är inget fel med att göra armhävningar hemma, men om du nu vill bygga bröstmuskler så lär det trots allt behövas lite vikter. Ett par hantlar räcker gott i början då de kan användas till ett flertal övningar för bröstet, däribland hantelpress och flyes. Angående vikten skulle jag liksom Tackleberry dra slutsatsen att du har hög ämnesomsättning (vilket trots allt är ganska vanligt om man är aktiv). Som jag sa tidigare så handlar det om att ha ett överskott av energi för att kunna lägga på sig muskler och på så sätt öka i vikt. Det bästa ät såklart att äta mer mat, men jag vet även att detta kan kännas både svårt att få in i dagschemat, men även att vissa upplever att de inte kan äta mer. Det är i dessa lägen som kosttillskott, som exempelvis en gainer kommer in i bilden. Gainer är ungefär som en måltid i vätskeform och skulle göra att du får i dig en större mängd kalorier (energi) varje dag. Hoppas att några av tipsen är till hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Vad exakt är skillnaden på proteinpulver, Whey-80, kosttillskott, gainer, keratin osv? Antar att de är bra för olika saker, men vilka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 (redigerad) Vad exakt är skillnaden på proteinpulver, Whey-80, kosttillskott, gainer, keratin osv? Antar att de är bra för olika saker, men vilka Jag är ingen expert på området men jag kan försöka förklara de olika begreppen som finns. Till att börja med så är både proteinpulver, gainer och allt vad det nu kan heta kosttillskott. Dvs det är ett tillskott till din vanliga kost. Detta betyder i praktiken att du inte ska ersätta något av dina mål med ett tillskott om du vill gå upp i vikt. Proteinpulver: Whey-80, Whey-100 och allt vad det nu kan heta är i stort sett olika typer av proteinpulver. Skillnaden mellan de båda är vad jag kan förstå hur proteinet har tagits fram och att det då ska ge en viss skillnad i upptagningsfasen. Proteinpulver av vilket slag det en må vara är precis vad det låter som, det är ett pulver som består av protein (vanligast vasleprotein som kommer från osttillverkning). Varför är då proteinpulver så populärt? Detta beror på att ett tillskott av protein ger en förbättrad återhämtning och uppbyggning av musklerna. Detta grundar sig helt enkelt i att muskler bildas av protein som är kroppens byggsten. Proteinet i sig innehåller en rad olika aminosyror som är nödvändiga för att återuppbygga muskelfibrerna som under hård träning helt enkelt går av. Gainer: Gainer är som tidigare sagt även det ett kosttillskott, och består av kolhydrater och protein. Det är kolhydraterna som gör att gainern skiljer sig från ett vanligt proteinpulver. Kolhydraterna i gainern gör att energiinnehållet är bra mycket större i en gainer än i proteinpulver i och med att kolhydrater i stort sett är ren energi. Som tidigare har påpekats flera gånger i tråden så är ett överskott av energi nödvändigt för att lägga på sig muskelmassa, och för att uppnå detta överskott kan en gainer vara ett bra alternativ istället för att äta omänskligt stora måltider. Kreatin: Kreatin är ett ämne som finns naturligt i kroppen, men ett tillskott av kreatin kan leda till en viss prestationsökning i och med att kreatin motverkar mjölksyrebildningen och gör det möjligt att göra de där sista 2-3 repsen. Kreatin finns även naturligt i kött och framför allt i kyckling, men som sagt så föredrar vissa att tillsätta mer kreatin i kroppen genom olika tillskott för att öka sin prestationsförmåga. Viktigt att tänka på är att under användningstiden dricka mycket vatten eftersom att kreatin binder vatten i kroppen och det kan leda till huvudvärk och trötthet hos vissa personer, om inte mycket vatten tillförs i kroppen. Hoppas att jag lyckats klara ut några frågetecken, annars är det bara att fråga. Redigerad 10 september, 2008 av gta_player Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Tack så mycket Många frågetecken är nu uträtade och jag känner mig som en upplyst man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Skillnaden mellan just whey-80 oh whey-100 är väl, om jag inte minns fel, att 80:an innehåller 80% protein och 100:an (näst intill) 100%. När det gäller gainer skulle jag vilja påstå att den bäst lämpas direkt efter träning för att snabbt tillsätta förlorade kolhydrater och proteiner men jag vet att många använder dem för att lättare gå upp i vikt. Min åsikt är att det är ett slöseri. Att hälla i sig en dryck med hög kolhydratshalt dagligen kommer ge insulinchockar och hjälper inte till att bygga kvalitativ massa. Kreatin (inte keratin) fungerar också som en buffert för ATP (energi) i musklerna vilket gör att man presterar mer. Annars täckte gta_player det hela väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Skillnaden mellan just whey-80 oh whey-100 är väl, om jag inte minns fel, att 80:an innehåller 80% protein och 100:an (näst intill) 100%. När det gäller gainer skulle jag vilja påstå att den bäst lämpas direkt efter träning för att snabbt tillsätta förlorade kolhydrater och proteiner men jag vet att många använder dem för att lättare gå upp i vikt. Min åsikt är att det är ett slöseri. Att hälla i sig en dryck med hög kolhydratshalt dagligen kommer ge insulinchockar och hjälper inte till att bygga kvalitativ massa. Kreatin (inte keratin) fungerar också som en buffert för ATP (energi) i musklerna vilket gör att man presterar mer. Annars täckte gta_player det hela väldigt bra. Om gainer är ett bra alternativ eller inte beror helt och hållet på hur man tränar. Personligen löptränade jag väldigt mycket under en tid och då var det i stort sett omöjligt att gå upp i vikt utan att dricka gainer. Nu fokuserar jag mindre på löpning och mer på gymträning, så nu har jag gått över till whey-80 enbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts