Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Eller snarare, 12kg på en 1½ månad. Vad har jag gjort?

Fix'd.

Och vad är bra träning att bara göra på morgonen hemma, när man inte är så jäkla smal som vissa är här? Innan man går till skolan typ. Situps? Vill försöka göra någon typ av insats för att gå ned (mer) i vikt. Tips and stuff.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fix'd.

Och vad är bra träning att bara göra på morgonen hemma, när man inte är så jäkla smal som vissa är här? Innan man går till skolan typ. Situps? Vill försöka göra någon typ av insats för att gå ned (mer) i vikt. Tips and stuff.

Du kan ju gå upp varje morgon, springa 30 minuter, jogga/gå hem och ta en dusch. Ta en macka före och efter att du sprungit och gå sedan till skolan. Drick mjölk i skolan om den möjligheten finns. När du väl är hemma så ska du inte äta något godis, LAN-chips, Jolt och annat datanördigt godis. Ät nyttigt mat.

Inte lönt att göra situps hemma, känns bara onödigt. Stick hellre till gymmet efter skolan och värm upp genom att springa 15-30minuter och använd sedan en korrekt maskin för att träna magen.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det samma priser och erbjudanden i Gymgrossistens affärer som på internetbutiken? Jag kan kolla upp själv inom de närmaste dagarna, men om någon här har koll skulle det va bättre.

Bra fråga. Jag har också funderat på att gå förbi där någon dag, tänkte skaffa en påse protein. Jag ska träna skitseriöst detta år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra fråga. Jag har också funderat på att gå förbi där någon dag, tänkte skaffa en påse protein. Jag ska träna skitseriöst detta år.

Jag tänkte köpa denna:

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibuti...rtnr=SETSEP0801 (tänkte egentligen inte köpa kreatin, men det ingår ju...)

Frakten är gratis så jag kan ju lika gärna beställa, men får jag tid över imorrn går jag och kollar i affären.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte köpa denna:

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibuti...rtnr=SETSEP0801 (tänkte egentligen inte köpa kreatin, men det ingår ju...)

Frakten är gratis så jag kan ju lika gärna beställa, men får jag tid över imorrn går jag och kollar i affären.

Fast kreatin är bra grejer. Jag blir heltaggad när jag kör med det. Du kan väl skriva i tråden imorn om du har varit i butiken och kollat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast kreatin är bra grejer. Jag blir heltaggad när jag kör med det. Du kan väl skriva i tråden imorn om du har varit i butiken och kollat?

Ja, jag kan göra det. Kreatin har jag också kört med, men det svårt att säga om det gett någon effekt. Jag har också hört att det kan ge biverkningar (typ acne), så jag vet inte om jag hade köpt det om det inte ingick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan väl skriva i tråden imorn om du har varit i butiken och kollat?

Det var exakt samma erbjudande. Det enda som skiljer är att det står på hemsidan att: "Just nu får du även en shaker, pillerdosett, vattenflaska, måttband eller musmatta utan extra kostnad. Skriv önskat val i kommentarfältet i kassan.", vilket man inte får i affären. Det var inget jag brydde mig om, så jag köpte direkt i affären.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu jävlar ska jag börja träna.

Har ni några tips för en som i princip aldrig tränat att komma igång ganska lätt? Hade tänkt att fara ut och jogga i 20-30 minuter nu och sen vill jag läsa några tips när jag kommer tillbaka >_< !

Skaffa en träningskompis som har lite koll som kan hjälpa och visa dig (om du ska på gym såklart). Dessutom mkt lättare att träna med någon annan än själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa en träningskompis som har lite koll som kan hjälpa och visa dig (om du ska på gym såklart). Dessutom mkt lättare att träna med någon annan än själv.

Detta och planering. Bestäm i en bra bit i förväg när och hur du ska träna. Du bör ha verje vecka planerad redan innan den börjar, annars är det lätt att du tränar mindre än du borde och kanske med fel upplägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu jävlar ska jag börja träna.

Har ni några tips för en som i princip aldrig tränat att komma igång ganska lätt? Hade tänkt att fara ut och jogga i 20-30 minuter nu och sen vill jag läsa några tips när jag kommer tillbaka >_< !

Tänk på vad du vill träna.

Vill du ha kondition, skaffa något som visar pulsen så jör du något som håller pulsen mellan 120-140

20-40 minuter om dagen. Kommer inte ihåg det exakta slag-antalet, men åtminstone när man har en puls över 140 blir man trött istället för att få bättre kondition. Simning och cykling är också bra.

Muskler, styrketräning helt klart. Bästa sättet är att

besöka gymmet. Tänk också på vad du vill bli starkare i, och följ gymmets instruktioner.

Vårat gym här i stan har instruktioner och märkta bilder på vilken/vilka muskler som man tränar.

"Smidighet, balans och sådant", ganska roligt att träna. Försök att tvinga din kropp att göra rörelser som den inte tror att den kan eller orkar göra. Ibland kan starka muskler också vara till god användning.

Går att träna på olika sätt, klättra i träd, över murar, göra bakåtvolter, hjula, klättra i en stege på kort tid, stå/gå på händerna och mycket mer.

Helt klart min favorit form av träning, älskar att "låsa upp"/lära mig nya funktioner hos kroppen.

Kroppens samarbete är det viktigaste, styrka och uthållighet kan också spela en viss roll.

Vissa rörelser (t.ex. bakåtvolt) är det bara rädslan och ett enkelt tänkande som kan förhindra.

Uthållighet kan man få genom allt möjligt, handlar enligt min synvinkel om att tämja gränsen på olika saker. Kort och gott, välj enkla mål och höj målen, och sen är det "no return".

t.ex. man väljer att göra 60 av någonting, klarar man av det och det börjar kännas lätt höjjer man med x0.4 (eller annan utvald faktor, själv använder jag x0.2 - x0.4 beroende på vad jag tränar).

Upprepa allt du vill göra varje dag, tillslut har du en daglig rutin.

Brukar gå fortare att man glömmer bort och lägger det bakom sig om man inte har laggt det som en rutin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor