RavenE Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 (redigerad) Eftersom vi inte kommer att ha någon idrott under hela årskurs tre, så ska jag börja på gym. Antingen gymmet i Svenstavik där vi går skola, vi tränar gratis där, eller på gymmet i Östersund. Börjar jag i Svenstavik så kommer jag att komma hem väldigt sent, men det är ju gratis. Börjar jag här hemma så kostar det, men jag kan träna på fler olika tider. Hur som helst ska det börja tränas. Redigerad 23 augusti, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Åh, glömde att tillägga det Styrketränar också vissa kvällar, vi snackar armhävningar och situps då. Funderar på att skaffa ett gymkort. Gör det, det kan verkligen ge stor skillnad. När man är hemma är det lätt att annat kommer ivägen, till gymmet går du enbart för att träna och bara genom detta brukar kvalitén på träningen höjas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Gör det, det kan verkligen ge stor skillnad. När man är hemma är det lätt att annat kommer ivägen, till gymmet går du enbart för att träna och bara genom detta brukar kvalitén på träningen höjas. Sen är det sjukt mycket roligare också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 (redigerad) Det förstår jag inte riktigt. Jag spelar bandy och vi har inte speciellt mycket skador, trots att vi ofta spelar i kyla. Det beror ju också på hur man tränar. Om man går/joggar kan det inte vara dåligt med kyla, då skaderisken ändå är minimal. Det beror även på hur/vad man tränar. Att exempelvis göra tyngre styrkeövningar i kyla, då kroppen är kall, är direkt farligt. Att jogga i sig är ju en uppvärmning så.. Risken för skador ökar ju bara om man är kall när man börjar träna, en ordentlig uppvärmning och du är god för att träna lika hårt som mitt i den stekheta sommaren. Precis. Det jag syftade på var att det inte är hälsosamt att träna då man fryser. Eftersom vi inte kommer att ha någon idrott under hela årskurs tre, så ska jag börja på gym. Antingen gymmet i Svenstavik där vi går skola, vi tränar gratis där, eller på gymmet i Östersund. Börjar jag i Svenstavik så kommer jag att komma hem väldigt sent, men det är ju gratis. Börjar jag här hemma så kostar det, men jag kan träna på fler olika tider. Hur som helst ska det börja tränas. Åh, luckyost! Jag är grymt less på idrott. I hate it. Det borde vara frivilligt i gymnasiet. Hoppas att idrotten försvinner för mig i trean med. Redigerad 23 augusti, 2008 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Det beror även på hur/vad man tränar. Att exempelvis göra tyngre styrkeövningar i kyla, då kroppen är kall, är direkt farligt. Att jogga i sig är ju en uppvärmning så.. Det var ju ganska uppebart att tipset om att träna i kyla var till antepanteboy, som ju skrev att han gick och joggade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Tycker ni också att man känner sig mycket starkare på gymmet än hemma? Alltså, om jag kör bicepscurl med min skivstång här hemma så orkar jag inte ens i närheten av lika mycket som jag gör med exakt samma redskap på gymmet. Och det är inte det att jag är uppvärmd och så på gymmet, för jag har testat att komma direkt från omklädningsrummet och till skivstången, och det går ändå mycket enklare där. Är det rent psykiskt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Tycker ni också att man känner sig mycket starkare på gymmet än hemma? Alltså, om jag kör bicepscurl med min skivstång här hemma så orkar jag inte ens i närheten av lika mycket som jag gör med exakt samma redskap på gymmet. Och det är inte det att jag är uppvärmd och så på gymmet, för jag har testat att komma direkt från omklädningsrummet och till skivstången, och det går ändå mycket enklare där. Är det rent psykiskt? Det kan vara själva miljön i gymmet som får dig att orka mer. Du kanske känner dig mer peppad på att träna då? Hur mycket man orkar hänger rätt så mycket på psyket. Jag upprepar något om och om igen utan att tänka vidare mycket på det. När jag tränade med några andra traceurs (pk-utövare) från UPKF så brukade jag inte orka gå särskilt långt i moneywalk, men när jag tränade själv orkade jag mycket, mycket mer. När jag tränar sjäv så slappnar jag av mer och stänger av min hjärna. Jag gjorde en rutt vid ett oljerör i skogen; Gick monkeywalk i balans, klättrade ner, gick armgång och upprepade det om och om igen cirka tjugo minuter. Det är som om jag stänger av allt och bara gör det, om och om igen utan att tänka på det eller något annat. Det har även hänt förut att bilar har kört förbi (jag vet det eftersom jag var inne i stan' då) men det märker jag aldrig. Det är ett fenomen som har hänt andra jag pratat med så jag tror verkligen att det hänger mycket på psyket. Shut down the system, bro, but be carefull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Den bästa träningen heter: GE ALDRIG UPP! Vad man än tränar så ska man köra vidare fast mjölksyran bränner sönder benen eller när mjälthugget är som en tickande bomb i magen. Löpträning är steg 1 till en vältränad kropp, ska du börja träna din kropp; börja med löpning även fast det kan kännas jobbigt. Du vinner så mycket mer sedan när du kör styrketräning eftersom du har tränat upp en kondition i kroppen så styrketräningen kan ge mer och du orkar mer. (Har jag lärt mig i alla fall och det har fungerat) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Det står "Öl är hälsa" i din sign. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 (redigerad) Det står "Öl är hälsa" i din sign. Gör det..? Okej, jag tycker om öl..men det finns folköl man kan dricka utan att kroppen tar skada Redigerad 23 augusti, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 men det finns folköl man kan dricka utan att kroppen tar skada Nu får du nog utveckla lite... http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Det står "Öl är hälsa" i din sign. Hahaha! "Drick mjölk" står det helt plötsligt, av någon konstig anledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 23 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2008 Sen är det sjukt mycket roligare också Suck, om det ändå vore så väl. Själv brukar jag gå till gymmet ca 4 ggr/vecka men det finns inte minsta antydan av glädje och rolighet i det längre, utan det har blivit ett jobbigt måste. Iofs är det ju skönt när ett träningspass väl är över men nja, det känns inte som förr i tiden. Nepp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Suck, om det ändå vore så väl. Själv brukar jag gå till gymmet ca 4 ggr/vecka men det finns inte minsta antydan av glädje och rolighet i det längre, utan det har blivit ett jobbigt måste. Iofs är det ju skönt när ett träningspass väl är över men nja, det känns inte som förr i tiden. Nepp. Det är lättare om man tränar för något. Alltså inte bara för träningen i sig. Tränar du någon sport? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Suck, om det ändå vore så väl. Själv brukar jag gå till gymmet ca 4 ggr/vecka men det finns inte minsta antydan av glädje och rolighet i det längre, utan det har blivit ett jobbigt måste. Iofs är det ju skönt när ett träningspass väl är över men nja, det känns inte som förr i tiden. Nepp. känner precis samma sak och därför har jag slutat träna är ändå ganska aktiv på fritiden emd diverse olika saker, är ute i skog och vark lite då och då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 (redigerad) Nu ska jag ta tag i träningen igen. Men jag har tänkt på en sak, eftersom jag aldrig kör kondition ( ) så känns det ganska dumt att ha på mig träningsskor. Eftersom jag också har lite problem med nageltrång så vore det inte helt fel att slippa de där tajta jäklarna på fötterna. Jag har dock för mig att jag läst/hört att man ska undvika att ha tofflor/inga skor på gymmet. Så nu kommer min fråga här: Om man tappar låt oss säga en hantel på foten, skyddas den verkligen bättre av en någorlunda tunn träningssko än en hederlig gammal Intersport-toffla(=ingenting alls alltså)? Redigerad 24 augusti, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Nu ska jag ta tag i träningen igen. Men jag har tänkt på en sak, eftersom jag aldrig kör kondition ( ) så känns det ganska dumt att ha på mig träningsskor. Eftersom jag också har lite problem med nageltrång så vore det inte helt fel att slippa de där tajta jäklarna på fötterna. Jag har dock för mig att jag läst/hört att man ska undvika att ha tofflor/inga skor på gymmet. Så nu kommer min fråga här: Om man tappar låt oss säga en hantel på foten, skyddas den verkligen bättre av en någorlunda tunn träningssko än en hederlig gammal Intersport-toffla(=ingenting alls alltså)? Kör aaalltid med Intersport-tofflor på gymmet. Kanske inte är det bästa, men absolut det skönaste och slappste (så länge man inte tappar nåt, that is). Har klarat mig hittills iaf så jag kör på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Men vad har egentligen en tunn sportsko att säga till om mot en 20-kiloshantel? http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Men vad har egentligen en tunn sportsko att säga till om mot en 20-kiloshantel? http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif Om du vill skydda dig är mitt råd stålhätteskor. Annars får du nog skapligt ont i vilket fall som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Om du vill skydda dig är mitt råd stålhätteskor. Annars får du nog skapligt ont i vilket fall som helst. Jamen, det är precis det jag menar. Skorna skyddar inget, va? Känns som att vi går i cirklar här, är det jag som är luddig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts