Ante_freeman Skrivet 23 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Senaste idrottslektionen körde vi en variant av coopertestet, som vi även gjorde i 1'an. Istället för att göra som man egentligen ska och springa 12 minuter och se hur långt man kommer så sprang vi en sträcka och försökte göra det på så kort tid som möjligt. Tror det heter maxtest egentligen, men det kallades av läraren för cooper test i alla fall. Till saken, i 1'an sprang jag sträckan på 11.05 vilket var precis under gränsen för att få ett konditionsvärde "Mycket bra" vilket kändes surt då, men i år fick jag på samma test 12.40 vilket knappast var något positivt då jag försöker slipa på betyget lite. I alla fall så har jag bestämt mig för att varva gymmandet med löpning och ska förbättra konditionen igen. Vill ha tips på hur jag ska göra. En kille i klassen som sysslar med orientering osv. sa att det bästa var att börja med t.ex. 5km några dagar i veckan, tills jag känner att det går att ta sig an en lite längre sträcka men lika ofta. Men hur är det med intervallträning osv? Jag har en bra grundkondition, med tanke på att jag spelat fotboll i 10-11 år ungefär. Tips alltså, hur får jag upp konditionen igen? Är det bara köra på med långdistanslöpning? Intervallträning (50-50 - 60-40 - 90-30 osv.)? eller varva med lite av varje? Det där testet som du gjorde iår gjorde jag förra året. Får jag fråga hur lång sträcka ni sprang? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Lolla mig långsamt, dum som jag är ska jag ge mig på att springa cooper-testet i skolan trots att jag till 99% kände på mig att jag höll på att bli sjuk. Har nog aldrig mått sämre, 39 graders feber, sjuk för första gången på ungefär 4 år. 3000 meter dock (12-minutersvarianten). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Det där testet som du gjorde iår gjorde jag förra året. Får jag fråga hur lång sträcka ni sprang? 3,4 km tror jag det var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Eheh, hur lite kalorier skall man äta för att gå ner i vikt fort? Och hur vet man hur mycket kalorier man förbrännt genom träning? (Tex jogga, promenera, dansa, simma, flyga, prata etc).. Finns det något slags mått? När man cyklar på en såndära "jätterolig" träningscykel eller springer på band så mäter den ju hur mycket man förbränner. Känns som att man springer jättelänge men sen står det bara tex 70 kcal eller så. Fast det är väll jag som är lat. För det är jag. O' well, i wanna be a skinny bitch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 Efter ett halvår på gymmet har jag nu så smått börjat komma igång med konditionsträningen igen. Gym i all ära - men det finns ingen skönare känsla än att komma hem genomsvettig och totalt genomkörd efter en jobbig springtur. Har tappat en hel del från förra "säsongen", men jag känner att jag har en bra grund ändå. Ska försöka satsa på 3-4 pass/vecka. Går på gym måndag, onsdag och fredag, blir att springa efter varje pass och ev. ett extra pass på söndagar, tror jag. Vet inte hur det kommer se ut under sommaren, men ska försöka gå på gym i alla fall 1-2 gånger/vecka. Hur gör ni under sommaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 Hur gör ni under sommaren? Kliver upp vid 10-11, drar en snabb frukost och styr min väg mot gymmet. Tränar och går sedan de 150 metrerna till den närbelägna badplatsen och badar av sig. Avslutas med mjukglass. Och det blir väl en ~ 4 gånger i veckan även under sommaren för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 28 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2008 (redigerad) En fråga till er som kör med protein- och kolhydratstillskott. Hur mycket spenderar ni i månaden på det? Har själv precis beslutat mig att börja och det första köpet gick loss på knappt 800 kr. Ska ge det ett försök och se om det är värt att fortsätta. Redigerad 28 april, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2008 Har funderat på att börja att använda mig av methode naturelle i sommar. Blir mest ett prov. Avstår dock från att vara helt naken, blir antagligen att träna i bara shorts. Får se hur jag gör med skor. Nu för tiden går det knappt att gå barfota ute i skogen utan att riskera att man trampar på en glasbit eller liknande. Kommer att bli spännande. Funkar perfekt att komplettera till Parkour. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 28 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2008 Halloj! Nu orkar jag inte med pjäsen till mage jag har skaffat under vintern (och dessutom drog jag på mig en rejäl armbågsskada så jag har inte fått göra nåt!) Jag tänkte försöka fixa en platt mage, ev. en början till rutor, just nu är jag ganska rund, men jag är byggd ganska grov, hursomhelst, hur göra för att få bort en ölmage? Hähä. Tack i förväg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 28 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2008 (redigerad) http://fragbite.com/?sTable=threads&sH...ge&sString= Ät underskott av kalorier å spring! Redigerad 28 maj, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Funderar på att köpa ett medlemskort hos Friskis&Svettis. Hur ofta ska man träna varje vecka? 3-4 ggr eller? Är det 24 timmars mellanrum mellan varje gym besök? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Funderar på att köpa ett medlemskort hos Friskis&Svettis. Hur ofta ska man träna varje vecka? 3-4 ggr eller? Är det 24 timmars mellanrum mellan varje gym besök? 48 timmar brukar rekommenderas. Men du kan ju träna en annan/andra muskelgrupp dagen efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Innan körde jag 5 dagar i sträck, 2 vila, började med rygg/axel pass, dan efter bröst, dag 3 dagen armar osv. Nu kör jag 3 dagar, första dan bröst, 2:a axlar och rygg, 3:a armar. Efter den 3 dagen vilar jag sedan samma schema igen. Jag har gymmat seriöst såhär nu i 6 månader, tar inga proteiner eller något, ren träning med mycket mat. Kan tilläga att det då tar längre tid att bygga muskler, men tror på så vis det blir bättre (en kompis till mig tar proteiner, han tog inte proteine direkt efter gymmet efter han tränat utan 2 h senare, dagen efter spyr som en galning). Tux, allt beror på vad du vill träna egentligen, men börja köra i början 3 gånger i veckan, efter ett tag kan du höja dig, så gjorde jag de första 3 månaderna av min träning (sonm var rena flum, gymmat nu i 9 månader). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Protein får du ju i dig genom vanlig mat. Utan protein, inga muskler. Din kompis lär ju vara relativt klen eller äta 2 kilo proteinpulver om dagen "Träna som en gorilla och ät tills du mår illa" är ett ganska bra motto imo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Jag vill gärna träna upp mina magmuskler och armar. Är det bra att ta sånna där tabletter med massor av vitaminer och järn medans man tränar? hjälper det?. Hur långt tid tar det att få snygga muskler om man är smal?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Man får i sig rätt mycket vitaminer om man äter varierad kost. Kolhydrater ger kroppen energi, protein bygger kroppen. Hur lång tid det tar att bygga upp muskler beror givetvis på hur ofta du tränar, vad du äter och om du har bra "byggar-gener". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Träningsvärk, Jippi!. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Protein får du ju i dig genom vanlig mat. Utan protein, inga muskler. Din kompis lär ju vara relativt klen eller äta 2 kilo proteinpulver om dagen "Träna som en gorilla och ät tills du mår illa" är ett ganska bra motto imo Jag äter jätte mycket nuförtiden, han äter mycket säger han, men han är mindre än mig i storlek till kroppen då han är 170 ca och väger 67, jag är 187 och väger 84. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 Snabbaste sättet att få magmuskler? Finns det nåt redskap i gymmet som effektivt tränar magmusklerna? Känns som sit-ups är hopplösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 Snabbaste sättet att få magmuskler? Finns det nåt redskap i gymmet som effektivt tränar magmusklerna? Känns som sit-ups är hopplösa. Kanske finns något här. Ofta kan det vara så att du har starka magmuskler men dem sysn inte pga fett. Så för att framhäva musklerna så måste man bränna bort valkarna. Om man är relativt smal så tycker jag det är bättre att bygga upp hela kroppen än att försöka banta ner så man ser lite revben och magrutor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts