Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

• 4 weeks later...

*Bump igen* (verkar som den här tråden har dött ut :) )

Jag har börjat träna hårdare nu efter ha kört så där ett tag och har börjat köra hårdare på mag musklerna.

Men jag får ofta träningsvärk i "över delen" av magen men det är undre delen jag vill träna. Någon som kan förklara vad jag gör för fel / ge tips på bra övningar för "undre magmusklerna"

Vet att nån sa Crosstrainer men vill hellre fokusera på magen än köra "hela paktet" i 60min.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste fråga: vad är Benkast? :)

Aja, får kolla med min gode vän, Wikipedia ! ^_^

"Ursprungligen" är det att man lägger sig på ryggen, tar tag i sin kompis ben, lyfter upp benen så raka man kan för att sedan låta kompisen kasta benen framåt och åt sidorna. Den som ligger ned försöker att bromsa benen så att de inte går i marken, sedan upp med dem igen.

Det går dock att köra själv om man har något stabilt att hålla i. Sedan "kastar" och bromsar man själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej fan, han är kort men spännig, precis som mr_tobbe. Jag pratar styrka som i vem vinner ett slagsmål också, och förutsatt att man inte tränar nån ninjakampsport så gäller det att vara stor och väga mycket och, inte bara ha snygga muskler som man flexar med på stranden.

Du behöver inte vara särskilt stor.

Du bör ha någolunda kraft i ditt slag och veta var du ska slå. Det är i princip allt. Jag tränar inte, är ganska kort (1.73) och magen växer för varje cola jag dricker och jag skulle antagligen kunna slå ner valfri person som tränar i denna tråd med ett välinriktat slag i ansiktet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Kalmar kostar det 700 för ett halvår. För mig, vet inte hur det är med andra åldrar. Fråga KalleR. :)

Det var billigt!

Det är nog dags att jag går in på deras hemsida och kollar. :confused:

Edit: Det verkar som det är ungdomsrabatt om man är under 20, vilket jag inte är. Men det var ändå billig, 1800kr/år.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du bör ha någolunda kraft i ditt slag och veta var du ska slå. Det är i princip allt. Jag tränar inte, är ganska kort (1.73) och magen växer för varje cola jag dricker och jag skulle antagligen kunna slå ner valfri person som tränar i denna tråd med ett välinriktat slag i ansiktet.

Näsbenet ! :cry:

Men dom som tror att dom är starkast på forumet kan väl ladda upp bilder :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv aldrig slagits, men fick lite tips av en kompis farsa när jag var liten. Spark på knäet framifrån och fingrarna så långt in i ögonen som möjligt! :D

Hoppas jag aldrig får testa...

- - - - -

Nu har jag inte gymmat sen i somras ifjol, har varit alldeles för snål (ja, gymkorten är inte billiga här). Jag har hållit igång ändå, med annan sorts träning. Men måste nog skaffa gymkort snart, även fast jag tycker det är alldeles för dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor