gta_player Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Jag läste att kreatin är det enda som har en bevisad effekt. Det kanske är en placeboeffekt, men när jag käkar kreatin känner jag mig verkligen på alerten och mycket starkare. Skulle du kunna länka till den källan eller skicka det i ett pm till mig? Jag kan inte säga att jag har någon vetenskaplig grund bakom mitt tidigare uttalande utan det är helt och hållet mitt personliga resonemang. Jag har uppfattningen att många unga tror att det bara är att käka kreatin så växer kroppen av sig själv. Att du känner dig starkare har jag ofta hört och jag är övertygad om att det kan kännas så. Men är det bara psykiskt eller hjälper kreatinet verkligen kroppen att orka det där lilla sista som det sägs göra? (lägg märket till frågetecknet, jag vet inte, jag vill veta) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Kom precis hem från kendon. Fyjävlar vad det känns i benen, armarna och huvudet. Förra träningen slutade med ett blåmärke på höften och idag har jag små röda märken på underarmarna. Skoj som fan dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Skulle du kunna länka till den källan eller skicka det i ett pm till mig? Jag kan inte säga att jag har någon vetenskaplig grund bakom mitt tidigare uttalande utan det är helt och hållet mitt personliga resonemang. Jag har uppfattningen att många unga tror att det bara är att käka kreatin så växer kroppen av sig själv. Att du känner dig starkare har jag ofta hört och jag är övertygad om att det kan kännas så. Men är det bara psykiskt eller hjälper kreatinet verkligen kroppen att orka det där lilla sista som det sägs göra? (lägg märket till frågetecknet, jag vet inte, jag vill veta) Som jag nämnde tidigare finns kreatin i kroppen och fungerar som en buffert för ATP i musklerna, så kreatin i sig fungerar i allra högsta grad. Dock syntiserar kroppen den mängden man inte får i sig från mat och när man har tillräcklig halt kreatin så kissar man ut överflödig, så om det verkligen hjälper att äta kreatin tvistas det om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Som jag nämnde tidigare finns kreatin i kroppen och fungerar som en buffert för ATP i musklerna, så kreatin i sig fungerar i allra högsta grad. Dock syntiserar kroppen den mängden man inte får i sig från mat och när man har tillräcklig halt kreatin så kissar man ut överflödig, så om det verkligen hjälper att äta kreatin tvistas det om. Ok tror jag fattar vad du menar nu. Men det var självklart tillskott av keratin jag syftade på, självklart behöver musklerna keratin som du beskrev. Men jag menar att man får i sig tillräckligt av maten tills någon kan bevisa motsatsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Skulle du kunna länka till den källan eller skicka det i ett pm till mig? Jag kan inte säga att jag har någon vetenskaplig grund bakom mitt tidigare uttalande utan det är helt och hållet mitt personliga resonemang. Jag har uppfattningen att många unga tror att det bara är att käka kreatin så växer kroppen av sig själv. Att du känner dig starkare har jag ofta hört och jag är övertygad om att det kan kännas så. Men är det bara psykiskt eller hjälper kreatinet verkligen kroppen att orka det där lilla sista som det sägs göra? (lägg märket till frågetecknet, jag vet inte, jag vill veta) Tyvärr kan jag inte det. Läste det i en artikel iafl. Det är ju inte säkert att han som skrev det vet bäst, men jag tror på det(för mitt eget bästa ). Egentligen spelar det ju ingen roll om det funkar fysiskt eller psykiskt, bara man orkar göra de där två sista är det ju skitbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Efter 1.5-2 månad intensiv träning har nu träningen gett märkbara resultat. Jag har byggt upp musklerna och dom är mkt större än dom var förut. Jag har tappat rejält mycket vikt i magregionen där det förut var fett. Magrutorna syns bättre än någonsin och jag är hur glad som helst. Riktigt glad, ser äntligen lite vältränad ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Efter 1.5-2 månad intensiv träning har nu träningen gett märkbara resultat. Jag har byggt upp musklerna och dom är mkt större än dom var förut. Jag har tappat rejält mycket vikt i magregionen där det förut var fett. Magrutorna syns bättre än någonsin och jag är hur glad som helst. Riktigt glad, ser äntligen lite vältränad ut Vad/Hur tränade du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Vad/Hur tränade du? Läs igenom tråden någon sida bakåt bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 (redigerad) Vad/Hur tränade du? Well, jag har nästan inte alls gått på gym. Det är väl det som jag är mest stolt över. Jag har genom löpning och träning hemma fått resultat. Det som jag för det mesta gjort är att följa ett speciellt schema. Jag börjar med armhävningar. Sedan situps. Efter det kör jag sådana här ryggövningar (Man ligger på mage och drar upp huvuddelen). Efter det har jag kört någon annan övning (Man sitter på rumpan och lyfter sig upp och ner med hjälp av armarna som är bakom ryggen). Efter det har jag kört styrketräning med hantlar och andra grejjer. Sedan har jag även löpt 2-3 km. Räkna nu med att i början gjorde jag allt detta varenda dag. Så det tog rejält på krafterna. Efter ca. 2 veckor då jag gjort detta varje dag så slappnade jag av lite och började följa ett sorts schema att jag har två vilodagar och att jag kör 5 dagar i veckan. Efter det har jag tagit ner på tempot och nu kör jag 3-4 ggr i veckan, men när jag kör nu så tar jag i stenhårt. Visst har jag inte fått lika bra träning som på gymmet, men jag har sparat både pengar och tid. Efter jul ska jag förresten börja gymma seriöst, så jag blir ännu mera vältränad Sedan har jag totalt slutat att äta chips, godis och bakelser samt börja't äta frukost. Även slutat med öl. Även detta hjälpte. Läs igenom tråden någon sida bakåt bara. Kan svara på det ändå Redigerad 17 december, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Sedan har jag totalt slutat att äta chips, godis och bakelser Totalt? Bara sådär, pang-boom?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Totalt? Bara sådär, pang-boom?! Japp. Har inte tagit en enda tugga av varken chips eller godis eller annat liknande sen två månader tillbaka. Om någon bjuder säger jag nej. Och med tanken att jag aldrig får den kropp jag velat är det lätt att motstå (Sa jag det rätt nu?). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Japp. Har inte tagit en enda tugga av varken chips eller godis eller annat liknande sen två månader tillbaka. Om någon bjuder säger jag nej. Och med tanken att jag aldrig får den kropp jag velat är det lätt att motstå (Sa jag det rätt nu?). Otroligt bra jobbat. Själv har jag problem med mina tänder och skulle verkligen behöva dra ner på läsken och godiset. Men nej, jag håller mig aldrig i mer än 1-2 veckor innan jag äter/dricker lika mycket igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Jag äter godis el. liknande minst 3-4 dagar i veckan. Så att sluta tjoff pang skulle vara omöjligt för mig. Men jag tror nog att man måste bestämma sig för att sluta helt, det går nog inte äta mindre och mindre. Jag har börjat märka av att jag blivit lite starkare när jag gör vanliga vardagssysslor. Dock inte börjat synas så mycket än, vad jag själv kan se iaf. ...men det kommer väl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Otroligt bra jobbat. Själv har jag problem med mina tänder och skulle verkligen behöva dra ner på läsken och godiset. Men nej, jag håller mig aldrig i mer än 1-2 veckor innan jag äter/dricker lika mycket igen. Well, tack! Kan dock säga att jag dricker läsk några gånger i veckan och det är väl min svåra punkt. Är svårt att sluta så där som du sa, men har minskat på det. Jaja, är iaf glad för godiset och chipset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Otroligt bra jobbat. Själv har jag problem med mina tänder och skulle verkligen behöva dra ner på läsken och godiset. Men nej, jag håller mig aldrig i mer än 1-2 veckor innan jag äter/dricker lika mycket igen. Tja, läskeblask ger väldigt mycket socker i min mening. Drick vatten när du käkar godis, sedan är det bara att välja om du vill tagga ner på godiset eller inte. Godis är inte fel, bara man inte tar för mycket/ eller käkar för ofta. Min träning är väl sådär, alltid gjort annat, men gör lite saker så man är i form. Börjat träna magen en del och börja göra lite armhävningar också. Gett lite resultat. Fast jag vill ha godis nu alltså... Film utan godis är tortyr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 (redigerad) Omgivningen påverkar väldigt mycket, tyvärr. Lever du t.ex. i en familj där läsk och godis inhandlas ofta, är det väldigt svårt att själv sluta. Nu vet jag inte hur du har det kicken, men det låter som du lyckats bra. Själv åt vi inte så onyttitgt när jag bodde hos föräldrarna, så det har aldrig varit något problem. Nu när jag bor själv går det ännu bättre dock, då det inte är någon annan en jag själv som måste köpa t.ex. coca cola, för att jag ska få lust att dricka läsk till maten. EDIT: Å andra sidan äter jag mer pizza nu än tidigare, beroende på att jag inte orkar laga mat själv hela tiden. Redigerad 17 december, 2007 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Omgivningen påverkar väldigt mycket, tyvärr. Lever du t.ex. i en familj där läsk och godis inhandlas ofta, är det väldigt svårt att själv sluta. Nu vet jag inte hur du har det kicken, men det låter som du lyckats bra. Själv åt vi inte så onyttitgt när jag bodde hos föräldrarna, så det har aldrig varit något problem. Nu när jag bor själv går det ännu bättre dock, då det inte är någon annan en jag själv som måste köpa t.ex. coca cola, för att jag ska få lust att dricka läsk till maten. Exakt. I och för sig har jag inte flyttat hemifrån eller så, men är ändå i den åldern och ekonomiska situationen () att jag kan köpa godis och läsk när jag vill, vilket mina kompisar gör mest hela tiden men då jag har med det från barndomen att vi i princip aldrig hade massa onyttigheter hemma så vill jag aldrig köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Godis och bakelser äter jag nästan aldrig, när det gäller läsk dricker jag endast Coca-Cola Zero så det är helt okej. Själv köper jag aldrig chips men när morsan gör det slukar jag en påse på en kväll. Men bara man ser till att sköta sin träning så är man förtjänt att ta sig lite chips och en godisbit ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 21 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Buump ! Har börjat tränat igen på Nautilus, kör 3ggr i veckan men har funderat på att varva träningen med att gymma 2ggr och simma 1 gång iveckan. Precis som alltid vill man ju ha den där schygga magen och läste lite i tråden och såg att nån rekomenderade att springa, jag själv är väl inget fan av springning om det finns nån annan träningsmetod som även gör lite på magen men också kondition? (fan det blev en låång mening ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Buump ! Har börjat tränat igen på Nautilus, kör 3ggr i veckan men har funderat på att varva träningen med att gymma 2ggr och simma 1 gång iveckan. Precis som alltid vill man ju ha den där schygga magen och läste lite i tråden och såg att nån rekomenderade att springa, jag själv är väl inget fan av springning om det finns nån annan träningsmetod som även gör lite på magen men också kondition? (fan det blev en låång mening pinch.gif) För att få den snygga magen som du eftersträvar är det mer eller mindre nödvändigt att minska i kroppsfett. Detta uppnås genom att du gör över med mer energi än vad du tar in. All typ av förbräningsträning gör att ditt önskade resultat kommer snabbare. Springa är ett utmärkt sätt att förbränna kalorier som annars lätt sätter sig över dina framtida magrutor. Men simma är även det ett bra, om en inte lika bra sätt att förbränna energi. Annars så funkar cykel eller längdskidor wathever bra som förbränningsträning. Ett annat tips är att köra intervallträning vilket gör att kroppen kommer att förbränna mer energi under träningspasset. Detta ger i alla fall bästa resultatet för min del. Så för att sammanfantta, det krävs inte enbart styrketräning för att få den efterlänktade kroppen utan det är även mer eller mindre nödvändigt att äta bra och börja med förbränningsträning. Så ut i löpspåret nu och lycka till med träningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts