Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Jag dricker Whey-80 (proteinpulver) i samband med min träning. Jag dricker det alltid direkt efter träningen, men jag undrar om jag gör fel och bör dricka det innan träningen istället? Hur gör ni själva och vad använder ni?

Helt fel!

Mycket läsk och godis, gärna fet mat också. Så mycket som möjligt :D

*hämtar chips och läskeblask*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag dricker Whey-80 (proteinpulver) i samband med min träning. Jag dricker det alltid direkt efter träningen, men jag undrar om jag gör fel och bör dricka det innan träningen istället? Hur gör ni själva och vad använder ni?

När jag använde mig av sånt, gjorde jag också så. Jag har hört att det ska vara bra att dricka skiten innan man går och lägger sig eftersom man växer mest på natten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag använde mig av sånt, gjorde jag också så. Jag har hört att det ska vara bra att dricka skiten innan man går och lägger sig eftersom man växer mest på natten.

Man ska försöka få i sig protein med 2-3 timmars mellanrum varje dag, så jag förstår som så att man bör antagligen dricka det både efter träning och seda kanske efter middag runt när man lägger sig då kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska försöka få i sig protein med 2-3 timmars mellanrum varje dag, så jag förstår som så att man bör antagligen dricka det både efter träning och seda kanske efter middag runt när man lägger sig då kanske.

Det finns nog bra hemsidor som du kan läsa på om det här. Har för mig att det finns olika proteiner som är bra ta vid olika tillfällen på dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gainer(vassleprotein och snabba kolhydrater) direkt efter träning.

Man kan även inta kolhydrater innan ett träningspass för att orka mer men endast protein kommer inte göra någon nytta innan ett träningspass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här med proteinpulver/drycker. Vad gör det för skillnad på träningen? Är skillnaden om den finns stor?

Det gör väl egentligen ingen skillnad på träningen, utan efteråt. Fast om det gör så att musklerna växer mera, gör väl det indirekt så att man får ett bättre resultat på senare träning. Folk är väl ganska oense om det verkligen fungerar, vet inte om det finns någon seriös studie som pekar på det.

Någon som verkligen hjälper träning är kreatin, både fysiskt och psykiskt.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör väl egentligen ingen skillnad på träningen, utan efteråt. Fast om det gör så att musklerna växer mera, gör väl det indirekt så att man får ett bättre resultat på senare träning. Folk är väl ganska oense om det verkligen fungerar, vet inte om det finns någon seriös studie som pekar på det.

Någon som verkligen hjälper träning är kreatin, både fysiskt och psykiskt.

Vad är kreatin?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor