Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Självdisciplin. Tvinga dig själv att göra det trots att du inte gillar det, t.o.m hatar det. Efter att du tvingat dig 1-3 gånger kommer det nästan gå av sig självt. Så var det för mig i alla fall :lol:

Jag har bestämt mig för att skita i det. Gymmet Må, On & Fr samt skolidrott på tisdagar och går med en polare och simmar i simhallen runt en timme på torsdagar. Tycker att jag kan vara värd att vila på helgen.

Varför är det så dyrt att gå på gym i större städer? Hemma fick jag träna i stort sett gratis, här kostar det 299 kr/månad. Alltså va fan?! :naughty:

EDIT:

Vad betalar ni per månad?

Får betala 1'800:- för ett helt år på Nautilus här i stan. Kostar dock 2'800:- om man inte är student tror jag. Ingen billig syssla, men å andra sidan får jag tillgång till både bad och gym när jag vill under ett år, så det är väl ett helt okej pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hemma låg priset på 1250 kr för 12 månader, dock fick jag gratis gymkort genom en kurs jag läste i skolan. Priset jag måste betala nu är nästan tre gånger så mycket som jag hade behövt betala hemma, sjukt.

Bara i norrland

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad betalar ni per månad?

399:- i månaden.

Har tagit upp mitt tränande igen efter en tids uppehåll.

Det känns riktigt bra att vara igång igen, men dum som jag var så började jag där jag slutade, med vikterna alltså, kändes bra då, men dagen efter....vilken jävla värk jag hade, höll i sig i en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns riktigt bra att vara igång igen, men dum som jag var så började jag där jag slutade, med vikterna alltså, kändes bra då, men dagen efter....vilken jävla värk jag hade, höll i sig i en vecka.

Kom ihåg när det hände för mig när jag kört bänk, hade fan ont i en vecka :naughty:

Anyways, När man tränar buk? Måste man träna hela eller går det att bara träna nedre delen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, det låter lite dyrt. :naughty:

Ajaj, det kan jag förstå :lol: där märker man ju hur snabbt man går bakåt om man lägger av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, det låter lite dyrt. :naughty:

Ajaj, det kan jag förstå :lol: där märker man ju hur snabbt man går bakåt om man lägger av.

Nja...jo kanske, men allt ingår på gymet, olika grupper, alltså spinning osv, man får sola gratis, personlig tränare ingår.

Tränade på SATS vid globen när jag gick i skolan där, då låg kortet på 6000:- året, sen om man ville sola fick man köpa solkort (10 gånger 400:-) gruppkort per säsong (typ 1000:-) personlig tränare vill jag inte ens veta vad det kostade.

Så man får ju rätt så mycket för pengarna om man tänker efter, sen fick jag ryggsäck, t-shirt och handduk när jag började där för länge sen...bara en sån sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på gymmet idag, körde ungefär hälften av allt jag brukar göra så vart jag bara såå trött och kunde inte göra någonting. Jag gick satte mig ner och vilade i ca. 10 min., men det ville sig inte fullt ut efter det heller, så jag gick hem istället. Jag får hoppas det går bättre på söndag. :naughty:

Jag betalar 700 för ett halvår, hur mycket det blir i månaden kan ni räkna ut själva. Helt okej pris tycker jag. :lol:

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aah, jag har så attans ont i höger handled, så jag har inte kunnat träna armar på flera veckor nu.. :cry: Måste ha lyft någonting på fel sätt någon gång. Så jag har fått träna ben och mage och rygg och såndär "skit". :P Fast det ska ju också göras ibland såklart.

Har köpt proteinpulver av en god vän med nu. Även fast dess verkan säkert är mest psykisk så känns det rätt gött. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har köpt proteinpulver av en god vän med nu. Även fast dess verkan säkert är mest psykisk så känns det rätt gött. :P

Att inbilla sig är underbart! :P Nu tränar jag ju inte denna terminen, men ska börja igen efter jul, och när jag gymmade förut kunde jag sitta hemma efter ett pass och klämma på mina armar och verkligen tycka att de vuxit på några timmar :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att inbilla sig är underbart! :P Nu tränar jag ju inte denna terminen, men ska börja igen efter jul, och när jag gymmade förut kunde jag sitta hemma efter ett pass och klämma på mina armar och verkligen tycka att de vuxit på några timmar :cry:

Om jag tränar för första gången på ett bra tag, brukar jag gå runt dagen efter och känna mig biffig. :P

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aah, jag har så attans ont i höger handled, så jag har inte kunnat träna armar på flera veckor nu.. :mf_doof: Måste ha lyft någonting på fel sätt någon gång.

Berättade det här för min idrottslärare, hon började klämma på mig och kom fram till att jag har fått musarm. ^_^

Fasen pinsamt, som att min påstådda nördighet faktiskt har bekräftats.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ljuger du.

700kr +50kr om man vill ha dörrkort :confused:

Har för övrigt stukat fingret så jag kan inte riktigt böja det och får inte anstränga det.

Således kan jag bara träna, typ, ben...

Möjligtvis mage.

That's it.

Dåligt.

:whistling:

Hmm...jag skulle klara alla övningar jag gör utan fingrar. Kanske bänkpress då...

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor