kicken Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Löpningen kör slut på centrala nervsystemet och tömmer kroppens glykogendepåer därför bör man löpa efter ett styrkepass. Vad är du? Bodybuilder ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Jag tänkte dra igång ett ambitiöst träningsprogram för att stolt kunna visa att träning ger färdighet och för att jag ska vara mycket slankare och snyggare när sommaren kommer. Jag tänkte först vänta till det blev lite varmare men jag känner mig så taggad att jag börjar direkt. Jag hoppas det är fler som vill vara med. Vi tar det lite lugnt i början och trappar upp det efter hand Ok, häng på nu... Skrolla ner... ÅSSÅ SCROLLAR VI UPP IGEN! Såja, det kan räcka för idag. Glöm inte att stretcha efteråt! Akta dig, jag försökte med sådana roligheter i den här tråden och då fick jag en varning och blev hybernatad av KalleR. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Vad är du? Bodybuilder ? Eller så hänger man bara med på gymnastikteorierna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 Har en så kallad Crosstrainer (ser lite ut som man åker skidor när man andvänder den). Brukar värma upp med den, men ska jag kanske börja köra på den efter styrketräningen? Eller ska jag fortsätta köra innan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 Har en så kallad Crosstrainer (ser lite ut som man åker skidor när man andvänder den). Brukar värma upp med den, men ska jag kanske börja köra på den efter styrketräningen? Eller ska jag fortsätta köra innan? Om du bara värmer upp med den så kan du ju fortsätta, det är väl om du öser järnet med den för att få slut på dig själv som styrketräning är bättre innan. Men om du slutar med den så måste du hitta något annat att värma upp med innan styrketräningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 Som i "Ska du löpa alls bör du göra det efter styrkepass" eller "Det är bra att springa efter ett styrkepass"? Visst förstår jag att det aldrig är fel att springa lite, men tja... För långa träningspass, främst löpning och liknande med hög aktivitet utsöndrar kortisol i kroppen vilket har en viss katabol(muskelnedbrytande) effekt vilket kan hindra att nå maximal muskeltillväxt, å andra sidan är löpning mycket bra träning för hjärta och lungor. Låt inte detta avskräcka er från att springa efter ett gympass utan träna kondition och se till att äta bra efteråt bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 För långa träningspass, främst löpning och liknande med hög aktivitet utsöndrar kortisol i kroppen vilket har en viss katabol(muskelnedbrytande) effekt vilket kan hindra att nå maximal muskeltillväxt, å andra sidan är löpning mycket bra träning för hjärta och lungor. Låt inte detta avskräcka er från att springa efter ett gympass utan träna kondition och se till att äta bra efteråt bara. Okej Jag funderar på att komplettera mina 3 gympass i veckan (mån ons fre) med att springa några km varje helg, främst nu på vintern då det lätt blir att man sitter stilla mera och till jul kommer det ju bli att man äter mer än vanligt. Några förslag på hur man motiverar sig själv att ge sig ut i kylan och springa själv en gång i veckan? Jag har väldigt lätt för att säga "meh, jag gör det imorn" och sedan skita i det, så bra tips på något sätt man kan få sig själv att verkligen göra det. Jag är absolut inte överviktig eller så, det är mest för att må bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 Okej Jag funderar på att komplettera mina 3 gympass i veckan (mån ons fre) med att springa några km varje helg, främst nu på vintern då det lätt blir att man sitter stilla mera och till jul kommer det ju bli att man äter mer än vanligt. Några förslag på hur man motiverar sig själv att ge sig ut i kylan och springa själv en gång i veckan? Jag har väldigt lätt för att säga "meh, jag gör det imorn" och sedan skita i det, så bra tips på något sätt man kan få sig själv att verkligen göra det. Jag är absolut inte överviktig eller så, det är mest för att må bättre. MP3! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 Okej Jag funderar på att komplettera mina 3 gympass i veckan (mån ons fre) med att springa några km varje helg, främst nu på vintern då det lätt blir att man sitter stilla mera och till jul kommer det ju bli att man äter mer än vanligt. Några förslag på hur man motiverar sig själv att ge sig ut i kylan och springa själv en gång i veckan? Jag har väldigt lätt för att säga "meh, jag gör det imorn" och sedan skita i det, så bra tips på något sätt man kan få sig själv att verkligen göra det. Jag är absolut inte överviktig eller så, det är mest för att må bättre. Löparband, japp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 Några förslag på hur man motiverar sig själv att ge sig ut i kylan och springa själv en gång i veckan? Strandsnygg 08, strandsnygg 08 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 MP3! Självklart! Löparband, japp. Känner inte för att åka till gymmet vid dessa tillfällen, vill springa själv ute i naturen, det är mysigt. Strandsnygg 08, strandsnygg 08 Åh, det är faktiskt en tanke jag har i bakhuvudet hela tiden Jag ska vara i form när det bär av mot Brasilien ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 (redigerad) Känner inte för att åka till gymmet vid dessa tillfällen, vill springa själv ute i naturen, det är mysigt. Det var inte så jag menade, ett löparband hemma hade jag i åtanke, så slipper man att gå ut över huvudtaget. Was, är det mysigt nu? Nyss behövde du ju hjälp att bli motiverad. Redigerad 16 november, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 Åh, det är faktiskt en tanke jag har i bakhuvudet hela tiden Jag ska vara i form när det bär av mot Brasilien ;D Den där tjejen som gillade Geisha som vi snackade om i chatten på Beffo för ett tag mer än ett år sedan? : D Hur fan kommer jag ihåg sånt... D: Aja, jag har börjat varva ner med vikter nu och fokuserar mer på kondition, förutom löpning, vad är ett bra tips? Längdskidor är så tråkigt så det blir det inte ens tal om Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 Det var inte så jag menade, ett löparband hemma hade jag i åtanke, så slipper man att gå ut över huvudtaget. Was, är det mysigt nu? Nyss behövde du ju hjälp att bli motiverad. Det var alltid mysigt, jag behöver fortfarande motiveras. Jag har en vana att "glömma bort" och "skjuta fram" saker. dvs. det blir inte gjort. Den där tjejen som gillade Geisha som vi snackade om i chatten på Beffo för ett tag mer än ett år sedan? : D Hur fan kommer jag ihåg sånt... D: Aja, jag har börjat varva ner med vikter nu och fokuserar mer på kondition, förutom löpning, vad är ett bra tips? Längdskidor är så tråkigt så det blir det inte ens tal om Precis. Lite kondition får man väl av att simma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Arr! Ska tillslut börja träna magen nu, aldrig lagt tid på skiten. Den har behandlats väl med hundratals liter med cola, regelbunden godis förr i tiden. Men nu ska jag misshandla den. Gunnar heter han. Fast han ska få en pollypåse som tröst! Ser redan lite muskler, wow. Enastående ballt. Hur går det med er träning? Lagt av helt eller börjar folk träna upp för stranden 08 "redan" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Okej Jag funderar på att komplettera mina 3 gympass i veckan (mån ons fre) med att springa några km varje helg, främst nu på vintern då det lätt blir att man sitter stilla mera och till jul kommer det ju bli att man äter mer än vanligt. Några förslag på hur man motiverar sig själv att ge sig ut i kylan och springa själv en gång i veckan? Jag har väldigt lätt för att säga "meh, jag gör det imorn" och sedan skita i det, så bra tips på något sätt man kan få sig själv att verkligen göra det. Jag är absolut inte överviktig eller så, det är mest för att må bättre. Självdisciplin. Tvinga dig själv att göra det trots att du inte gillar det, t.o.m hatar det. Efter att du tvingat dig 1-3 gånger kommer det nästan gå av sig självt. Så var det för mig i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 (redigerad) Varför är det så dyrt att gå på gym i större städer? Hemma fick jag träna i stort sett gratis, här kostar det 299 kr/månad. Alltså va fan?! EDIT: Vad betalar ni per månad? Redigerad 28 november, 2007 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Varför är det så dyrt att gå på gym i större städer? Hemma fick jag träna i stort sett gratis, här kostar det 299 kr/månad. Alltså va fan?! EDIT: Vad betalar ni per månad? 299 kr/månad Fast i somras hade de något erbjudande.. "15 månader för 2500". Så det hoppade min mamma på direkt. Så nu har jag mitt kort betalt och klart fram till januari 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 299 kr/månad Fast i somras hade de något erbjudande.. "15 månader för 2500". Så det hoppade min mamma på direkt. Så nu har jag mitt kort betalt och klart fram till januari 2009 Hemma låg priset på 1250 kr för 12 månader, dock fick jag gratis gymkort genom en kurs jag läste i skolan. Priset jag måste betala nu är nästan tre gånger så mycket som jag hade behövt betala hemma, sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Vad betalar ni per månad? Har egna vikter, egen musik från datorn. Fast skulle vara skönt med par till hantlar så slipper man hålla på byta vikter... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts