Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

• 4 weeks later...
Tjohej.

Nu har jag hört från två helt olika håll att man fiser jäkligt mycket av proteintillskott. Någon som kan bekräfta detta?

Tänkte annars skaffa sådant, lagom tills jag tar upp träningen igen (om någon månad)

Haha, jag har då verkligen inte märkt av att man fiser mycket av proteintillskott, så det är nog lugnt. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit väldigt dåligt med träningen under hela sommaren. Jag trodde att det skulle bli mer då.

Man skulle kunna träna på morgonen (vid 12) och sen dra direkt till badet för att svalka samt tvätta sig.

Men iom att det blev en så dålig sommar med knappt någon sol har träningen till stor del uteblivit.

Får rycka upp mig nu till skolstarten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt har gått ganska fint efter planerna, mycket kondition under sommaren och har försökt att lägga på mig lite runt magen samt lite mer varierande fys på överkroppen.

Gymkort är på G nästa säsong, och det är det som är huvudnyckeln mot målet.

Du behöver verkligen träna upp brösten. Nu vet jag inte om bilden ljuger med det skenet, men dom ser väldigt off ut gämfört med magen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försäsongen den här sommaren har vart helt sjuk. Och det värsta av allt är att jag har gjort och klarat allt.

Vi körde (med vårt lag) tre fyspass i veckan - oftast ett löppass (5 km), ett intervallpass samt ett på gymmet med olika stationer, där man pumpade max i 45 sek, och sedan byte. Samtliga pass höll på i ca. 1 ½ h.

Senare in på sommaren begav vi oss till sandbacken i Alby, vilket är en ca. 30 m lång sandbacke, brant utav bara helvete. Där delade vi upp oss på två grupper (med ungefär 4 i varje - alla "är ju sjuka" och "bortresta" under försäsongen) där en pumpade i sandbacken non stop, och den andra gruppen tog ett varv på ungefär 80% av kapaciteten runt skogen som är drygt 800 meter. Sedan när de hade kommit runt, bytte man - och vi fick springa varvet och de i sandbacken.

Efter ungefär två sådana varv körde vi aktiv vila; 25 breda armhävningar och 25 sit-ups. Sedan samma sak igen, i 1 ½ h. Detta körde vi tre gånger i veckan i typ tre veckor.

Jag har haft egen träning också, som jag har skött sådär. Dock har jag hållt formen förvånadsvärt bra.

Nu funderar jag på och köpa ett gymkort över vintern, vore ganska soft. Starkare och läckrare har jag blivit i alla fall. :rolleyes:

Tobbe: Du kan ju köra bröst hemma sålänge. Breda armhävningar funkar utmärkt.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försäsongen den här sommaren har vart helt sjuk. Och det värsta av allt är att jag har gjort och klarat allt.

Vi körde (med vårt lag) tre fyspass i veckan - oftast ett löppass (5 km), ett intervallpass samt ett på gymmet med olika stationer, där man pumpade max i 45 sek, och sedan byte. Samtliga pass höll på i ca. 1 ½ h.

3 pass per vecka är väl verkligen inte sjukt mycket? :rolleyes:

När vi körde som värst i distrisktlaget i ishockey körde vi 3 (Två ispass + ett fyspass, inklusive en timmes teori) pass per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 pass per vecka är väl verkligen inte sjukt mycket? :rolleyes:

När vi körde som värst i distrisktlaget i ishockey körde vi 3 (Två ispass + ett fyspass, inklusive en timmes teori) pass per dag.

Jodå, jag lovar dig att det känns ganska rejält. B) Sen är det nog skillnad på när man är på läger med sådana typ av lag.

EDIT: Nu när jag läste första posten så överdrev jag kanske. Sommaren har verkligen inte vart helt sjuk, men väldigt mycket jobbigare än tidigare sommrar. :)

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt har gått ganska fint efter planerna, mycket kondition under sommaren och har försökt att lägga på mig lite runt magen samt lite mer varierande fys på överkroppen.

Gymkort är på G nästa säsong, och det är det som är huvudnyckeln mot målet.

träna bröst, annars n1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Fan vad dyrt det ska vara med gym

(nu när inte pappa betalar)

.

Jag har kommit på att det är billigare att skaffa ett eget. Det råkar även vara så att jag har ett rum som står tomt.

And this is the shit:

Träningsbänk 395kr från Jula

Hantelset 72,5 kilo 795kr från Jula

Träningsmatta 129kr från Jula

951060_c_921384_2.jpg

Affisch föreställande Arnold. Har inte försäljare hittat ännu.

arnold_921384_3.jpg

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor