Ante_freeman Skrivet 29 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Du borde ha tyngre vikter, samt inte köra så förbaskat många repetitioner. Men jag har ju inga inga tyngre hemma (än) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Jag har en så kallad Crosstrainer där man arbetar väldigt många muskler på samma gång. Det ser lite ut som om man åker skidor och går i trappor när man tränar med den. Den kör jag 30 min på varje dag. Sedan över till hantlar och en muskelstärkare (Eller vad heter jävelskapet som har två fjädrar som man ska åt var sitt håll så långt som det går?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 (redigerad) Har inte tränat på ett tag, men jag har gjort armhävningar ganska mycket. I förrgår vaknade jag med en kraftig smärta mellan bröstet och axeln, och in i armhålan lite. Det sved också när jag kände på muskeln. Jag måste tagit i lite för mycket, kanske borde jag värma upp innan armhävningar också. Men nu känns det mer som vanligt träningsverk. Jag ska nog vänta ett par dagar innan jag går till gymmet i alla fall. På onsdag reser jag till Bulgarien och sedan Norge, kommer därför inte att kunna gymma på en månad. Redigerad 29 juni, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Har inte tränat på ett tag, men jag har gjort armhävningar ganska mycket. I förrgår vaknade jag med en kraftig smärta mellan bröstet och axeln, och in i armhålan lite. Det sved också när jag kände på muskeln. Jag måste tagit i lite för mycket, kanske borde jag värma upp innan armhävningar också. Men nu känns det mer som vanligt träningsverk. Jag ska nog vänta ett par dagar innan jag går till gymmet i alla fall. På onsdag reser jag till Bulgarien och sedan Norge, kommer därför inte att kunna gymma på en månad. Det går att gymma i Bulgarien, de flesta hotell har gym såvitt jag vet. I alla fall i Nessebar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Det går att gymma i Bulgarien, de flesta hotell har gym såvitt jag vet. I alla fall i Nessebar. Det hotellet jag ska bo på (i Sunny Beach) har inte gym. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Det hotellet jag ska bo på (i Sunny Beach) har inte gym. Finns säkert grannhotell. Vårat gym var inte färdigbyggt så vi gick till grannhotellet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Det hotellet jag ska bo på (i Sunny Beach) har inte gym. Det finns gym där du kan besöka, ska inte vara några problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Låter bra. Gött att pumpa upp sig lite innan man traskar ner till poolen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Senaste nytt! Inom en snar framtid fixar jag gymkort som kommer räcka ända fram till början av 2009.. För 2500 spänn! (Ordinariepris, typ 6 lök) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Har börjat träna min rygg seriöst nu, det har inte varigt så stark förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Jag har i och med att jag börjat köra el-gitarr börjat bygga upp muskler i "fretting" handen. Samt märker jag att även motoriken förbättras dag för dag. + att jag har jävligt kul när jag kör. Härligt härligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Jag har i och med att jag börjat köra el-gitarr börjat bygga upp muskler i "fretting" handen. Samt märker jag att även motoriken förbättras dag för dag. + att jag har jävligt kul när jag kör. Härligt härligt. Sluta för dagen när det börjar göra ont, enda tipset jag har att ge. Du vill inte skada dom musklerna för då får du börja om sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Sluta för dagen när det börjar göra ont, enda tipset jag har att ge. Du vill inte skada dom musklerna för då får du börja om sen. Helt rätt. Man ska aldrig överanstränga sig vare sig man spelar ett instrument eller tränar på något annat sätt. Det kan om det vill sig illa få motsatt effekt mot det man vill. Man får ont i hela kroppen och orkar inte träna dagen efter. Men jag orkar oftast köra i ca: 30-40 min per dag. Och då gör jag inga pauser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 13 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2007 Efter att ha haft semester och verkligen vilat i nån vecka (bara tagit nått löppass då och då), gick jag till gymet idag. Körde rätt så lugnt, men det tog bra ändå och det känns som jag bör börja träna hårdare igen. Dock när jag var på sista övningen började jag må illa, blev yr och kände för att spy. Började då ta mig hemåt, men för fan va illa jag mådde. Cykelturen som brukar tog 18 minuter på ditvägen tog nu närmare 45. Fick stanna flera gånger för det svartnade till för ögonen och jag höll nästan på att vingla ut i trafiken (cyklar via en 90-väg). Vad kan detta bero på tror ni? Har jag druckit och ätit för dåligt innan, eller beror det på att det var så längesen jag tränade? Kan ju vara en tillfällighet också, hoppas på det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Hur stretchar man på bästa sätt efter en joggingtur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Hur stretchar man på bästa sätt efter en joggingtur? Man stretchar benen Menar du vilka muskelgrupper eller hur man stretchar? Var borta en vecka hemifrån så nu slutade träningen då, ska nog ta upp den i morgon eller i övermorgon, en vecka är ju inte så länge i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 15 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2007 Man stretchar benen HEHEHEHEH Menar du vilka muskelgrupper eller hur man stretchar? Hur stretchar man på bästa sätt efter en joggingtur? Alltså, vilka övningar är effektivast att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2007 (redigerad) Alltså, vilka övningar är effektivast att göra? Vaderna: Ställ dig mot en vägg, sätt händerna mot väggen och sträck ut ett ben bakåt. Det andra benet ska vara lite böjt. Fötterna ska peka rakt fram. Det benet som är böjt bakåt ska vara helt rakt och hälen ska nudda backen. Du känner då att det sträkcer i vaden, gör det inte det så får du dra benet längre bort från dig själv och väggen. Obs, bilden är inte proportionsenlig. *Har fler övningar, editerar snart.* Framlår1: Simpel men svår att förklara. Ställ dig som figur ett, det främre benet ska vara ungefär 90 grader. (Vad(/lår) Sedan ska allting skjutas framåt, så att att det främre benets smalben lutar lite framåt. Medan fötterna ska vara kvar på exakt samma ställe, vilket gör att det bakre låret blir vinklat så det blir närmre parallellt med golvet. Som du ser så är det bakre benets lår riktat rakt upp från början |. Men efter rörelsen så lutar det lite \. Det är den effekten man vill få fram, då ska det sträcka i framlåret på det bakre benet. Framlår2. Enkelt, stå på ett ben, böj upp ena benet (Det du inte står på) så att hälen nuddar rumpan, ta tag med handen om vristen ungefär så att du inte kan flytta på foten. Sedan försöker du helt enkelt röra låret framåt, ungefär samma rörelse som när du försöker trycka foten neråt igen. Svår att förklara. Men du förstår nog när du testar, du märker ju när det sträcker. Kan även göras liggandes på sidan. Baklår1. Korsa benen, fötterna ska stå tätt intill varandra. (Vänster fot på höger sida och höger fot på vänster sida, lurigt va?) Sedan böjer du dig helt enkelt ner med raka ben och försöker nudda tårna. Om du är såpass vig att du når tårna så försök nudda golvet istället, med handflatorna. Då ska det sträcka i det bakre benets baklår. Baklår2: Sätt dig på knä igen, för ut det ena benet åt sidan, benet ska vara rakt och hälen ska vara i backen. Sedan lutar du överkroppen mot det benet som sticker ut. Lycka till! Men framför allt, lycka till med att tolka mina ritningar, jag märker att jag verkligen inte ska bli konstnär efter det här. Redigerad 15 juli, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 15 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2007 Vaderna: Ställ dig mot en vägg, sätt händerna mot väggen och sträck ut ett ben bakåt. Det andra benet ska vara lite böjt. Fötterna ska peka rakt fram. Det benet som är böjt bakåt ska vara helt rakt och hälen ska nudda backen. Du känner då att det sträkcer i vaden, gör det inte det så får du dra benet längre bort från dig själv och väggen. Obs, bilden är inte proportionsenlig. Den visste jag redan om, men tack så mycket ändå. (borde jag kanske ha sagt) What 'bout låren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2007 Den visste jag redan om, men tack så mycket ändå. (borde jag kanske ha sagt) What 'bout låren? Kolla in min snygga editering. där har du både fram och baklår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts