Maxz Skrivet 9 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2007 Agree, inte roligt om man ska upp till skrivsalen eller dylikt Haha nä. Men man får väl säga att man har skadat benet och så får man en nyckel till hissen. Sen så går man till en låssmed och gör en kopia. Seg i benen idag också. Körde fotboll 2 gånger igår, var av sista gången riktigt hårt. Får se om man tränar imorgon. Känner mig sliten och har mycket annat och göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2007 hur mycket bör jag träna olika kroppsdelar i början? Stenhårt... Men ja, träna hårt, men det som är allra viktigast... ÄT! Ät som en häst om du siktar på att gå upp i vikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2007 Vi var ute och sprang 6km på idrotten idag, efter att sprungit den biten kände jag verkligen för att både börja jogga igen och återuppta mitt muskelbyggande på gymmet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Har bara en simpel fråga: Hur tränar man nedre delen av magen _bra_ utan att gå på gym ;EGD vet en del övningar, men ni får gärna komma med fler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Har bara en simpel fråga: Hur tränar man nedre delen av magen _bra_ utan att gå på gym ;EGD vet en del övningar, men ni får gärna komma med fler Sit-ups är väl det enda bra jag vet om. Jag brukar köra med att hålla i en vikt och det tar som fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 (redigerad) Du kan ju köra "abglider"-övningen. http://www.fitnessoptions.co.uk/images/thu...09.Standard.jpg Istället för att ha en maskin så tar du bara nåt som glider bra, typ en kudde eller liknande. Du kan göra rörelsen åt sidan också så tränar du sidorna på magmuskeln. Redigerad 10 maj, 2007 av Maxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Har bara en simpel fråga: Hur tränar man nedre delen av magen _bra_ utan att gå på gym ;EGD vet en del övningar, men ni får gärna komma med fler Enklast att göra hemma är benlyft, effektiva är dom också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Du kan ju köra "abglider"-övningen. http://www.fitnessoptions.co.uk/images/thu...09.Standard.jpg Istället för att ha en maskin så tar du bara nåt som glider bra, typ en kudde eller liknande. Du kan göra rörelsen åt sidan också så tränar du sidorna på magmuskeln. Tack, den hade jag ingen anning om.. Enklast att göra hemma är benlyft, effektiva är dom också. Mm, den kunda ja redan, tänkte variera lite ^^ tack iaf tjaloll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Explosiv_anka, jag har tänkt på stretchning varje gympass efter träningarna. Så nu har jag inte glömt det, inte än iallafall Men, bara en sak. eller tre. Hur stretchar man Axlarna, trapsen och ryggen på bästa sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Explosiv_anka, jag har tänkt på stretchning varje gympass efter träningarna. Så nu har jag inte glömt det, inte än iallafall Men, bara en sak. eller tre. Hur stretchar man Axlarna, trapsen och ryggen på bästa sätt? Axlar: Häng i någonting helt enkelt Rygg: V.1...Stå bredbent med lätt böjda knän, korsa armarna och ta tag bakom knän, runda ryggen mot taket. V.2...Ta tag på framsidan av knän och böj dig framåt med rak rygg. V.3....Lägg dig på sträckbänken, dom flesta gym har en sträckbänk Traps: Ta tag i huvudet och pressa ner mot axlarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Körde ett bra arm-pass idag, 30 kg i skivstångscurl, 15 kg i Växlande hantelcurl, riktigt tungt, körde även på rätt hårt på underarmarna, vilket jag känner av fortfarande, men hey! träningsvärk=bra pass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2007 Idag på idrotten hade vi volleyboll på en sandplan. Det är faktiskt riktigt, riktigt roligt. Det bästa var att min idrottslärare som är stenhård (och svinstark) alltid annars var rätt kass på volleyboll. Så vi retade henne hela tiden. Sen efter det gick vi och tränade på gymmet. Rätt trött i armarna nu - jag körde med 18½-kiloshantlarna 10x3 gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2007 Körde bröst idag, fick köra själv också och det är inte roligt någonstans, fick be folk passa hela tiden. Nåväl passet gick bra, har vart (eller är fortfarande lite) förkyld så jag lassa inte på en massa vikter. Bäst gick pec-decket, älskar suget i hela bröstet och på sidan av magen när man gör den övningen rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Var nere på gymmet idag, ska helt övergå till lös skivstång nu istället för 'Smithen'. Känns myyycket bätre med den lösa och det känns som den tar betydligt bättre på bröstet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Oouf. Idag körde jag ett av de bästa passen någonsin tror jag. Började med hantlarna (biceps). Upptäckte att 18½kg-hantlarna är alldeles perfekta för mig nu. Förr när jag testade med dem så stod jag typ och svingade med hela kroppen, och det är ju inte riktigt meningen. Men hårt slit med 16kilosarna har gett resultat - nu är det 18½ som gäller. Körde det 10x3 gånger. Sen var det Smith-bänkpress som gällde. Har mest kört hantelpress på sista tiden, men jag var sugen på lite bänk nu. Körde med 70kg, 10x3 (Fast nu ljuger jag - den sista gången var det precis att jag klarade nio. ) Sen var det dags för hantlarna igen, körde axlarna. (Ni vet sitta med rak rygg och trycka hantlarna uppåt). Har inte tränat axlarna så mycket förr så nu märker man nästan resultat mellan varje gång. 16kg, 10x3 Sen körde jag magmaskinen. Minns inte hur mycket vikter som var på, men jag körde 4 set med 15 repetitioner i varje. Och sen avslutade jag i tricepsmaskinen. Körde rätt tungt, jag blev helt utmattad av det. Minns inte vikterna på den här heller, men det är kanske inte nån som bryr sig ändå. :rolleyes. 10x3 här med. I omklädningsrummet såg jag för första gången i mitt liv antydan till magrutor! Såg rätt najs ut. Synd bara att det är lite fläsk i vägen, så de syns inte så bra. Men nu blev jag verkligen motiverad att motionera lite. Så det ska jag börja med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Och sen avslutade jag i tricepsmaskinen. Körde rätt tungt, jag blev helt utmattad av det. Minns inte vikterna på den här heller, men det är kanske inte nån som bryr sig ändå. :rolleyes. Vad körde du på för vikter? ----- Inte tränat på 3 dagar nu, började känna mig lite sliten igen, hade ingen motivation osv... Aja, vila ett par dagar och äta rätt så är man på topp igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Aja, vila ett par dagar och äta rätt så är man på topp igen. Äsch då. Sånt är för mesar! *trycker i mig en påse polly* Yummy! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 *trycker i mig en påse polly* Yummy! Perfekt om man bulkar. (vilket jag gör, så...) *smäller i mig is-te och några bullar* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Perfekt om man bulkar. (vilket jag gör, så...) *smäller i mig is-te och några bullar* Jag har inte sett skillnad om jag äter rätt eller fel. Fast det kan nog bero på jag aldrig prövat på det ena *tänker en stund* Aja! *fortsätter äta* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Något jag börjat köra är benlyft med hjälp av skivstången. Alltså, jag ligger ner med huvudet under stången på ett ungefär och håller i den och sedan lyfter man benen tills de står rakt upp. Riktigt skön träning faktiskt och känns verkligen bra i magregionen. Får dock en aning ont i nedre ryggen medans jag gör den men det får man la tåla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts