Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

allt ifrån en timme till 1.5 beror på : )

Jo det tror jag å bara jag blir fri min skada snart så : ) Sen när jag kommer upp lite i åldern blir det förmodligen roids : )

: )

OF: Jag blir alltid så jävla sugen på att styrketräna, när jag tittar förbi här! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ta mig tusan inte tränat på någon vecka nu...vet ej varför, har helt enkelt inte blivit av. Kör bara med hantlarna jag har på mitt rum varje dag, men allt annat har hamnat i lä. Kommer fortfarande ha en hel del fett kvar till sommaren =/, sen lider jag av de många män fruktar...'manboobs' :wub:. Dom har dock börjat försvinna, och nu när man byggt upp sig lite i övrigt ser dom nästan ut som stora 'tuttmuskler'.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har träningsvärk i benen sen i fredags. Riktigt jobbigt, svårt att gå i trappor mm.

Knäböj 70 kg 4*8 sedan Utfall med hantlar 17,5 kg 4*8 plus 2 vadövningar. Så man var ganska mör efter det.

Har inte orkat träna magen på ett tag, tråkigaste och segaste muskeln. Men får väl styra upp det i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde axlar och mage idag, gick segt men det funkade, magen speciellt gick segt, vet inte varför bara kändes konstigt.

OT: Jag brukar ge fan i att kolla på vad andra gör på gymmet med det finns två typer av personer jag irriterar mig på.

Den (dom) första: Dom som kommer i stora gäng och ska träna och som alldrig har tränat, tar dom upp alla maskiner och bara sitter på dom, släppar fram vikter och tar inte bort dom.

Den andra typen: Dom som går och stirrar sig blinda på sig själva i spegeln, spänner sig och håller på, visst det är kul om man ser resultat och är stolt över det. men man kan ändå göra det lite diskret.

Idag var det en blandning av dom här sortens typer.

Ett gäng ca 10 pers kanske 16-17 bast, av deras sätt att vara så utgick jag om min polare från att dom aldrig tränat på ett gym innan, dom plockar ta mig fan fram det mesta som går att plocka fram, slänger vikter överallt och lägger inte tillbaks dom, sitter på maskinerna och snackar med varandra, eller mer skriker till varandra.

Sen tar några av dom av sig tröjorna och spänner sig framför spegeln och posar för varandra, tränar utan tröjor och går runt, tycker dom är biffiga efter 15 min på gymmet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vet inte om du var helt seriöst med det att dom tog av sig tröjorna och tränade topless. Men om de gjorde det så måste de vara jävligt mobbade. Asså vem fan tar av sig tröjan på gymmet. Och folk som går och spänner sig framför spegeln gillar inte jag heller. Man kan väl fan spänna sig hemma eller vad har de spegel till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey inte för att jag är någon expert, men har ju ett hum om träning och kost, så om det är någon som har nå frågor gällande träning och kost så ska jag göra mitt bästa för att ge svar eller länka till ett bra svar : )

Ifall du tränar biceps (exempel), hur många dagar väntar du tills du tränar biceps igen?

5-7 dagar är väl lagom väntan?

edit: bättre fråga:

Känner du dig seg efter några månaders hård styrketräning?

Jag känner mig mycket segare nu än innan. När jag säger segare så menar jag att jag inte kan röra armarna lika mycket. Mera ovig typ.

Fast det kanske beror på att jag brukar hoppa över 50% av all stretchning efter träningarna.

Är det så viktigt att stretcha, eller kan det bero på något annat?

Redigerad av Perlan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde axlar och mage idag, gick segt men det funkade, magen speciellt gick segt, vet inte varför bara kändes konstigt.

OT: Jag brukar ge fan i att kolla på vad andra gör på gymmet med det finns två typer av personer jag irriterar mig på.

Den (dom) första: Dom som kommer i stora gäng och ska träna och som alldrig har tränat, tar dom upp alla maskiner och bara sitter på dom, släppar fram vikter och tar inte bort dom.

Den andra typen: Dom som går och stirrar sig blinda på sig själva i spegeln, spänner sig och håller på, visst det är kul om man ser resultat och är stolt över det. men man kan ändå göra det lite diskret.

Idag var det en blandning av dom här sortens typer.

Ett gäng ca 10 pers kanske 16-17 bast, av deras sätt att vara så utgick jag om min polare från att dom aldrig tränat på ett gym innan, dom plockar ta mig fan fram det mesta som går att plocka fram, slänger vikter överallt och lägger inte tillbaks dom, sitter på maskinerna och snackar med varandra, eller mer skriker till varandra.

Sen tar några av dom av sig tröjorna och spänner sig framför spegeln och posar för varandra, tränar utan tröjor och går runt, tycker dom är biffiga efter 15 min på gymmet.

Hahahaha! Tränar dom utan tröja? :rolleyes:

De enda som jag egentligen står mig på där jag tränar, är de blonderade spännisarna med backslick, i 20-års åldern. De som kommer in med Henry Lloyd-jacka, skiter i att använda omklädningsrummet och slänger ytterkläderna där man kan förvara sin väska. De skiter sedan i att värma upp och ställer framför en spegel och spänner sig. Fast jag vet inte om störa sig är rätt ord, jag skrattar mest åt dem :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ifall du tränar biceps (exempel), hur många dagar väntar du tills du tränar biceps igen?

5-7 dagar är väl lagom väntan?

edit: bättre fråga:

Känner du dig seg efter några månaders hård styrketräning?

Jag känner mig mycket segare nu än innan. När jag säger segare så menar jag att jag inte kan röra armarna lika mycket. Mera ovig typ.

Fast det kanske beror på att jag brukar hoppa över 50% av all stretchning efter träningarna.

Är det så viktigt att stretcha, eller kan det bero på något annat?

Jag har inga speciella dagar när jag tränar liksom jag kör biceps/rygg en speciell dag, utan jag kör ungefär så här

dag 1 rygg/bic

dag 2 tric/bröst

osv... sen så kör jag efter det så ibland kanske dag 1 är på måndag och ibland tisdag, men ja 5-7 dagar räcker : )

Ja det kan vara för att du struntar i att stretcha, men det SKA du göra : )

Sen kan du ju testa slänga in viloveckor, så om du tex kör 6 veckor och vilar en, så kommer du känna dig mkt fräshare när du kommer tillbaka : )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde bröst idag, gick väl så där, efter att ha badat i helgen känns det som en lite förkylning är på väg att bryta ut, så jag ville inte köra på allt för tungt.

Samma töntar var på gymmet idag, dom som körde utan tröjor, idag hade dom iaf linnen på sig, en skulle köra dips, han klara en halv och hela ställningen skaka :shifty:, måste sluta kolla på vad andra gör, men dom killarna kan man inte slita blicken ifrån, man känner sig som ett profs helt plötsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv aldrig tränat intensivt på gym under en längre period, har blivit några gånger med laget och i genomsnitt kanske 1 gång per vecka. Dock har jag tränat annat och främst barmark, med kroppen som vikt. Benen är faktiskt riktigt vältränade (främst låren, spelar bandy) och resten är väl i alla fall grundtränat. Här har ni en bild.

Som ni ser fattas det ganska mycket på armar och framför allt bröst. Gillar dock inte bänkpress så mycket, finns det några bra alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv aldrig tränat intensivt på gym under en längre period, har blivit några gånger med laget och i genomsnitt kanske 1 gång per vecka. Dock har jag tränat annat och främst barmark, med kroppen som vikt. Benen är faktiskt riktigt vältränade (främst låren, spelar bandy) och resten är väl i alla fall grundtränat. Här har ni en bild.

Som ni ser fattas det ganska mycket på armar och framför allt bröst. Gillar dock inte bänkpress så mycket, finns det några bra alternativ?

Hihi, jag är långt ifrån en expert men det finns ju massa maskiner du kan använda istället för bänkpress, och maskiner som är som en "sittade bänkpress" också. Jag kör alderig bänkpress :)

Tycker du var rätt biffig ändå! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahaha! Tränar dom utan tröja? :)

De enda som jag egentligen står mig på där jag tränar, är de blonderade spännisarna med backslick, i 20-års åldern. De som kommer in med Henry Lloyd-jacka, skiter i att använda omklädningsrummet och slänger ytterkläderna där man kan förvara sin väska. De skiter sedan i att värma upp och ställer framför en spegel och spänner sig. Fast jag vet inte om störa sig är rätt ord, jag skrattar mest åt dem ^_^

Såna finns på Nautilus i Ludvika också :)

:)

Hur länge brukar du stretcha i snittet?:)

En till fråga: Folk brukar säga att det finns "långa muskler" och "korta muskler". Vad är det för skillnad? ^_^

Brukar stretcha 5-10min ( jag är lite lat :shifty: )

Om jag förstår rätt så är långa muskler sega muskler(?) och då är det väl att korta muskler är mer explosvia men orkar inte länge som långa muskler.

Annars kan det vara typ 1 och typ 2 muskler som jag inte förstår riktigt än :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte tränat på ett tag nu. Ack vad skönt det är att vila några dagar också. :)

Men imorgon blir det! Ska försöka få med mig Spajdermän också... :)

Och det fick du :shifty:

Vi tränade Bröst/Triceps idag. Det gick braaaaa :)

@Tackle: Tycker du hade en riktigt fin kropp ^_^

Som du säger kan man bygga på armarna och brösten lite till men overall var den fin ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har träningsvärk i benen sen i fredags. Riktigt jobbigt, svårt att gå i trappor mm.

Knäböj 70 kg 4*8 sedan Utfall med hantlar 17,5 kg 4*8 plus 2 vadövningar. Så man var ganska mör efter det.

Har inte orkat träna magen på ett tag, tråkigaste och segaste muskeln. Men får väl styra upp det i veckan.

Agree, inte roligt om man ska upp till skrivsalen eller dylikt :P

Har haft en brutal träningsvärk från i fredags, på fredagen fick jag stå upp hela kvällen eftersom att musklerna drog ihop sig hela tiden om jag satt ner. Tävlade sönder mig på helgen också, stackars ben!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahapp då var det dags för mig att gå upp mig lite, har införskaffat mig ett "gå upp i vikt"-program haha, ska bli intressant och se hur mycket som stämmer i det och hur mycket som inte gör det.

Hur som hellst så har jag sprungit lite idag och ätit en hel del, sen blir det gym för mig om 2 veckor som jag tänkt börja med, någon som har något bra tips sådär i början? hur mycket bör jag träna olika kroppsdelar i början?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor