Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Vilade igår så jag körde ben och rygg idag, ett helt ok pass, vart lite mycket övningar kanske.

Börjar få till lastdragen ordentligt nu, var uppe på 65 kg och dom tog.

Men när det kommer till ben så känns det som jag står och stampar på samma ställe, lite höjningar här och där men det var länge sedan jag kände "jävlar vilket ben-pass", det måste ändras, man vill ju inte bli discobyggare :)

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilade igår så jag körde ben och rygg idag, ett helt ok pass, vart lite mycket övningar kanske.

Börjar få till lastdragen ordentligt nu, var uppe på 65 kg och dom tog.

Men när det kommer till ben så känns det som jag står och stampar på samma ställe, lite höjningar här och där men det var länge sedan jag kände "jävlar vilket ben-pass", det måste ändras, man vill ju inte bli discobyggare :)

5x15 knäböj

3-4 raka mark

och avsluta med 5 set vader så ska du se på grejjor ; D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5x15 knäböj

3-4 raka mark

och avsluta med 5 set vader så ska du se på grejjor ; D

Jag kör redan 10 set vader, knäböj gillar jag inte, jag kör djup benpress istället.

Men det är inte övningarna som jag har problem med, tvärtom...har riktigt bra övningar, utan det känns som man står still just nu när det gäller benträning, men det är väl bara en svacka I guess.

Och raka mark? marklyft eller?

Och 5x15? tar du ut dig på knäböj eller? du kan ju inte köra så mycket mer än knäböj och 3-5 övnringar till efter det? eller är det bara på knäböjen du kör så och tar det lugnare på det andra?

------

Såg nu att mitt gym har en hemsida, visste jag inte.

http://www.flexsportsclub.se/tyreso/index2.asp

Där håller jag till, grymt bra gym IMO, kanske någon annan från Tyresö här? som kanske kör på samma ställe? någon inaktiv som vill träda fram nu?......kanske inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör redan 10 set vader, knäböj gillar jag inte, jag kör djup benpress istället.

Men det är inte övningarna som jag har problem med, tvärtom...har riktigt bra övningar, utan det känns som man står still just nu när det gäller benträning, men det är väl bara en svacka I guess.

Och raka mark? marklyft eller?

Och 5x15? tar du ut dig på knäböj eller? du kan ju inte köra så mycket mer än knäböj och 3-5 övnringar till efter det? eller är det bara på knäböjen du kör så och tar det lugnare på det andra?

------

Såg nu att mitt gym har en hemsida, visste jag inte.

http://www.flexsportsclub.se/tyreso/index2.asp

Där håller jag till, grymt bra gym IMO, kanske någon annan från Tyresö här? som kanske kör på samma ställe? någon inaktiv som vill träda fram nu?......kanske inte?

Knäböj är absolut uteslutet den bästa benövningen.

Ja jag kör 5x15 på knäböjen men då är det allt jag kör för framsida ben, och det räcker gott och väl.

Raka marklyft hittar ingen bild på det men fråga någon på gymet så visar dom dig... : )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knäböj är absolut uteslutet den bästa benövningen.

Ja jag kör 5x15 på knäböjen men då är det allt jag kör för framsida ben, och det räcker gott och väl.

Raka marklyft hittar ingen bild på det men fråga någon på gymet så visar dom dig... : )

Ok jag brukar köra 2 övningar på varje del, benpressen och bensparken, dom tar.

Är det vanliga marklyft så vet jag vad det är..

http://exrx.net/WeightExercises/BackGenera...entOverRow.html

Men det är ryggen, nu snackar vi ben :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok jag brukar köra 2 övningar på varje del, benpressen och bensparken, dom tar.

Är det vanliga marklyft så vet jag vad det är..

http://exrx.net/WeightExercises/BackGenera...entOverRow.html

Men det är ryggen, nu snackar vi ben :)

Jo jag vet mycket väl att vi pratar ben och jag vet defentivt att mark är rygg, men raka mark är hamstrings vilket sist jag kollade var ben iaf ? : )

Ja visst tar dom men du kommer aldrig ifrån att knäböj eller frontböjar är den ultimata benövningen ; D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev misslyckat idag. Sprang som vanligt 22,7 minuter på medeltempo efter jag hade stetchat. Det blev sprint på på de sista åttiofem sekunderna. Efter sprinten gick jag för att köra rodd. Klev av maskinen fort och skyndade mig över till rodden (för snabbt, snubblade nästan. Stressad.), gjorde sju övningar I snabb följd medans svetten lackade min panna. Efter dessa sju, kom det som ett slag. Blev ännu svettigare och kände mig plötsligt svag, sedan yr. Blev värre och värre och det slutade med att jag fick lov att gå ut från gymmet, yr som satan. Gick I snabb takt till toaletten där jag spydde kraftigt tre gånger. Satt sedan på en bänk I omklädningsrummet och svettades utav helvete I tjugo minuter, sedan gick det över.

Frågan är: Vad I helvete hände med mig? Jag har kört efter exakt samma chema I tre veckor. Aldrig känt av något sådant. Kan dock ha varit mitt låga blodtryck och maten jag åt - våfflor.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var och tränade tidigare idag, riktigt härligt utpumpad :lol:

Men något jag känner (eller rättare sagt inte känner) är att det inte tar nått på bröstet. Kör hantelpress, den där Pec Deck och så vidare men jag känner inte att det tar något, känner bara i armarna. Orkar dock inte ta tyngre vikter än de jag använder nu så det borde inte vara det. Något som vet om jag gör något fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men något jag känner (eller rättare sagt inte känner) är att det inte tar nått på bröstet. Kör hantelpress, den där Pec Deck och så vidare men jag känner inte att det tar något, känner bara i armarna. Orkar dock inte ta tyngre vikter än de jag använder nu så det borde inte vara det. Något som vet om jag gör något fel?

Den bröst övning som jag känns mest på brösten är den HÄR.

Blir riktigt utpumpad utav den. Testa den, om du vill. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bänkpress och hantelpressar dra ihop skuldrerna tryck uppbröstet och svanka så ska du nog se att det blir bra ; )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor