Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Ojoj. Sitter här i skolan efter ett riktigt najs, men samtidigt helvetiskt gympass.

Det hela började med att jag inte åt så mycket i maten. Men jag kände mig mätt ändå. Sen nere på gymmet kände jag att det skulle vara najs med nåt i magen, så jag köpte två bananer.

Inne på gymmet tog allt helt underbart bra, kändes skönt som fan. Men efter någon timma bara knäppte det till och jag blev huuur trött och seg som helst. :) Energin bara rann av mig. Läskigt som fan, det bara kom över mig sådär på några sekunder. Tog säkert en halvtimma för mig att duscha och byta om.

Jaja, köpte två bananer till och nu sitter jag här och lyssnar på zentrix och väntar på att bussen ska gå. (16.20)

Ska aldrig mer slarva med maten innan gymmet. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snacka inte skit. Du har uppenbarligen ingen koll alls så bara håll käften.

Och du tror uppenbarligen mer koll än vad du har.

Jag lovar att du tar ut dig i första setet så du inte orkar något mer, huvudet är minst lika viktigt när man tränar som kroppen.

Sen varför skulle man inte kunna köra biceps med bröst ? !

Du verkar ju ha sten koll :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och du tror uppenbarligen mer koll än vad du har.

Jag lovar att du tar ut dig i första setet så du inte orkar något mer, huvudet är minst lika viktigt när man tränar som kroppen.

Sen varför skulle man inte kunna köra biceps med bröst ? !

Du verkar ju ha sten koll :)

Nej jag tar inte ut mig i första settet. Brukar köra så jag precis inte orkar de 1-2sista repsen i tredje settet.

Om man tränar ganska sällan 2-3 gånger i veckan så kan man köra lite som man vill och hela kroppen per gång om man föredrar det.

Men tränar man oftare än så så måste man tänka på vilka muskler som verkligen får jobba (finns nåt fint ord som jag ej minns för de sekundära musklerna vid övningar). I de flesta bröstövningar används även triceps, lika så i många ryggövningar används även biceps. Därför bör man lägga de muskelgrupperna i samma pass så de får sina vilodagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tränningspass:

Gör en macka

Börja med lätt jogging upp för trappan, sen stretcha långsamt upp dörren till kylskåpet. Ut med smör och ost(I långa fina bågrörelser). Lyft brödet upp ur påsen(ta inte tyngre än du klararav, det tjänar du inget på) och lägg det på valfri yta. Fram med storkniven och skär, använd gärna överkroppen i rörelsen. Smöra brödet långsamt och skär ostskivor i lång smärta drag. Bär tillbaka ost och smör, glöm inte att öppna kylskåtet med andra handen i en fin och jämn rörelse.

Äta chips vid datorn (Stretcha innan! Gör en macka fungerar bra)

Öpnna påsen med ett ordentligt ryck och placera påsen snett framför dig. Lyft ena handen och för den långsamt in i påsen och ta ut ett knippe chips rakt emot dig. När du är två decimeter från kroppen dra upp handen mot munnen och gapa, gör handrörelsen i en båge. När du väl kommer till munnen så släpp chipsen försiktigt ner i munnen, stäng munnen när fingrarna inte längre är i munnen *Viktigt*.

Fortsätt med detta tills påsen är tom eller magen full. Går att göra med båda händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tränningspass:

Gör en macka

Börja med lätt jogging upp för trappan, sen stretcha långsamt upp dörren till kylskåpet. Ut med smör och ost(I långa fina bågrörelser). Lyft brödet upp ur påsen(ta inte tyngre än du klararav, det tjänar du inget på) och lägg det på valfri yta. Fram med storkniven och skär, använd gärna överkroppen i rörelsen. Smöra brödet långsamt och skär ostskivor i lång smärta drag. Bär tillbaka ost och smör, glöm inte att öppna kylskåtet med andra handen i en fin och jämn rörelse.

Äta chips vid datorn (Stretcha innan! Gör en macka fungerar bra)

Öpnna påsen med ett ordentligt ryck och placera påsen snett framför dig. Lyft ena handen och för den långsamt in i påsen och ta ut ett knippe chips rakt emot dig. När du är två decimeter från kroppen dra upp handen mot munnen och gapa, gör handrörelsen i en båge. När du väl kommer till munnen så släpp chipsen försiktigt ner i munnen, stäng munnen när fingrarna inte längre är i munnen *Viktigt*.

Fortsätt med detta tills påsen är tom eller magen full. Går att göra med båda händerna.

(w00t) De måste man prova :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag tar inte ut mig i första settet. Brukar köra så jag precis inte orkar de 1-2sista repsen i tredje settet.

Om man tränar ganska sällan 2-3 gånger i veckan så kan man köra lite som man vill och hela kroppen per gång om man föredrar det.

Men tränar man oftare än så så måste man tänka på vilka muskler som verkligen får jobba (finns nåt fint ord som jag ej minns för de sekundära musklerna vid övningar). I de flesta bröstövningar används även triceps, lika så i många ryggövningar används även biceps. Därför bör man lägga de muskelgrupperna i samma pass så de får sina vilodagar.

Ja men du kan helt utan problem lägga upp en 5 dagars split och köra bröst/biceps utan att de får lida.

Jag fick intrycket att det ända du gjorde var att ta i så du skiter på dig, man ska ju träna med vikter man iaf klarar av att göra minst 6 strikta reps med, om man nu inte satsar på tyngdlyftning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men du kan helt utan problem lägga upp en 5 dagars split och köra bröst/biceps utan att de får lida.

Jag fick intrycket att det ända du gjorde var att ta i så du skiter på dig, man ska ju träna med vikter man iaf klarar av att göra minst 6 strikta reps med, om man nu inte satsar på tyngdlyftning.

Kör runt 8reps x3.

Kör man Bröst och biceps första dan bör man varken köra rygg eller triceps nästa dag utan får lägga ett benpass där.

Jag kör såhär;

bröst/triceps/axlar

biceps/rygg

Mage/ben

Rundar det ca 5ggr per vecka. Kör man sånt schema finns det ingen plats för att köra bröst och biceps på samma dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tränade idag för första gången efter jag varit sjuk I.. En vecka. Tog en extra vecka för hel återhämtning av denna hosta som härjar. Det kändes väldigt jobbigt att börja träna. Förstår inte hur man kan tappa så mycket på endast två veckor. Jag hade inte alls samma kapacitet som jag brukar och uthålligheten var definitivt märkbart sämre. Tränade biceps och triceps och det kändes nice. Gjorde även ryggövningar och det kändes skönt. Har även tagit mig till att börja träna mer ryggövningar speciellt med tanke på min förhoppningsvislyckade PK-träning fram tills sommaren. Det jag till stor del behöver är att bygga upp är rygg och ben dock väldigt försiktigt med benen eftersom jag har lidigt av benhinneinflamation, och det ska inte hända mer. Tyvärr började jag efter jul med träningen. To bad. Måste få en redig rygg för att jag inte på något sätt ska skada mig till sommaren då jag sätter I gång med en av de mest drygaste och svåraste, något av de saker I PK man lägger ned mest tid på - alla rolls som jag måste nöta in på olika underlag och förbättra mer och mer allt eftersom jag blir bättre. Känns dock som man på något sätt har kommit I gång! Blir en kopp té på det som har stått alldeles för länge. Hatar den sura tésmaken av Irish Cream!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tränningspass2:

Ladda ner Film:

Knappa kvickt och vältränat in valfri hemsida (Använd alla fingrarna för maximal träning) och för sedan mushanden sidledes och placera den över musen. Rör runt musen motsols och medsols några gånger för uppvärmning. Leta nu med dina falkögon upp rätt film och för sedan muspekaren (för att göra detta rör på musen) mot länken. Klicka på länken. Tänk nu ut var du vill lägga filmen och flytta mushanden till tangentbordet. Skriv lika snabbt och vältränat som sist in var du vill ha filmen(Använd även denna gång alla fingrar). Flytta åter igen mushanden sidledes till musen och klicka på spara.

Nu har du tid att stretcha, ta tag under skrivbordet med handflatan uppåt och tryck samtidigt uppåt. Byt sedan arm och upprepa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tränningspass2:

Ladda ner Film:

Knappa kvickt och vältränat in valfri hemsida (Använd alla fingrarna för maximal träning) och för sedan mushanden sidledes och placera den över musen. Rör runt musen motsols och medsols några gånger för uppvärmning. Leta nu med dina falkögon upp rätt film och för sedan muspekaren (för att göra detta rör på musen) mot länken. Klicka på länken. Tänk nu ut var du vill lägga filmen och flytta mushanden till tangentbordet. Skriv lika snabbt och vältränat som sist in var du vill ha filmen(Använd även denna gång alla fingrar). Flytta åter igen mushanden sidledes till musen och klicka på spara.

Nu har du tid att stretcha, ta tag under skrivbordet med handflatan uppåt och tryck samtidigt uppåt. Byt sedan arm och upprepa.

Efter att ha läst ditt ovanstående inlägg på samma humoristiska nivå så ser jag det där som ganska tråkigt. :) Orka fylla tråden med humor som räcker ända upp till molekylens topp.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha läst ditt ovanstående inlägg på samma humoristiska nivå så ser jag det där som ganska tråkigt. :) Orka fylla tråden med humor som räcker ända upp till molekylens topp.

Kan meddela herr Viktigpetter att jag erbjuder ett alternativt träningssätt som faktiskt fungerar enligt flera studier i Sudan. Om du är tvungen att hoppa på mig för att du är inskränkt och/eller inte hänger med i olika träningsstilar tycker jag bara synd om dig.

Redigerad av Zack
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan meddela herr Viktigpetter att jag erbjuder ett alternativt träningssätt som faktiskt fungerar enligt flera studier i Sudan. Om du är tvungen att hoppa på mig för att du är inskränkt och/eller inte hänger med i olika träningsstilar tycker jag bara synd om dig.

Du har blivit varnad för spam två oliga gånger i feb. Det bådar inte gott för dig. Dessa "humor"-inlägg uppskattas ej. Hybernate ett tag. Tack och hej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör runt 8reps x3.

Kör man Bröst och biceps första dan bör man varken köra rygg eller triceps nästa dag utan får lägga ett benpass där.

Jag kör såhär;

bröst/triceps/axlar

biceps/rygg

Mage/ben

Rundar det ca 5ggr per vecka. Kör man sånt schema finns det ingen plats för att köra bröst och biceps på samma dag.

Vad menar du att du rundar det 5 gånger i veckan?

Jag kan lägga upp en 4 dagars split där du kör bröst biceps tillsammans

Axlar/triceps

Ben

bröst biceps

Rygg /mage

OCh om du säger att man inte kan köra den 4 dagars splitten så är du dum...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du att du rundar det 5 gånger i veckan?

Jag kan lägga upp en 4 dagars split där du kör bröst biceps tillsammans

Axlar/triceps

Ben

bröst biceps

Rygg /mage

Och om du säger att man inte kan köra den 4 dagars splitten så är du dum...

Men fucktard... Vad jag säger är att man ej bör köra exempelvis rygg på dag ett och biceps på dag två.

Riktigt härligt pass nyss. Hade fortfarande lite träningsvärk i latsen sen förra gången, och körde lika bra idag. Känns skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men fucktard... Vad jag säger är att man ej bör köra exempelvis rygg på dag ett och biceps på dag två.

Riktigt härligt pass nyss. Hade fortfarande lite träningsvärk i latsen sen förra gången, och körde lika bra idag. Känns skönt.

Nej du sa att man inte kunde för man inte hade tid... : ) Men klart det inte är världsmart att köra rygg dagen före biceps, men väntar man en eller två så är det ju lungt : )

SJälv kan jag inte träna alls just nu pga av axelskada :/

Eller jag kör ben och mage men det är inte sådär super kul : )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor