Eudoros Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Ok, det jag tänkte på var att om man gillar hantelpress så kan man ju köra en övning (lutande eller liggande) med hantelpress och den andra med bänkpress. Jag kör bägge övningarna med bänken. Men jag är ingen expert på området, man känner ju bäst själv vilken som tar mest, säger ju inte att hantelpressen tar mindre än bänken men jag personligen tycker att hantelpressen känns ojämn. Ta med Pec Deck i din bröstträning, kan nästan lova att du kommer se och känna en stor skillnad om några månader. Jorå, själv älskar jag övningar med "fria vikter", så det är nog därför jag kör mycket med hantelpress och sådant... Jodå, nog är Pec Deck bra allt, körde den mer förut när jag tränade med hockeyn än vad jag gör nu, men visst kanske man skulle börja köra den lite mer än vad jag gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Det kan vara bra att ha polare med sig eftersom man inte ska orka lyfta de sista lyftet utan hjälp. Men det är inte livsviktigt, det är bara ta i tills man inte pallar mer och sen lägga ner vikterna om man träanr själv. 21kg är bra. du är rätt stark du för att vara otränad. Jag brukar köra 25kg och ca 8x3. Tack för tipsen! och tack för komplimangen (kanske bara var ren fakta? ) förresten. Värmde till lite, måste jag säga. Såhär ligger det till. Jag är ju rätt stor av mig och har alltid haft en "bra kropp att träna med", om man nu kan säga så. Grejen är bara att jag aldrig har gjort det, och det resulterade i att jag i hela högstadiet var störst och svagast. Men nu i September började jag som sagt att gå till gymmet regelbundet (iallafall tre gånger i veckan). Och både jag och personer i min omgivning märker otroliga skillnader på min styrka. Känns riktigt bra när folk kommer fram till en och säger "Vad stark du ser ut, Ante! ". (Jodå, det har hänt mer en än gång. Förmodligen för att Det har gått riktigt fort framåt, med. På flera grejer har jag fördubblat tyngden jämfört med när jag började. Jag kan inte påstå att jag mådde dåligt innan jag började styrketräna, men jag kan ändå säga att man mår mycket bättre när man väl har börjat! Känns riktigt fint att veta att jag kommer hålla på hela gymnasiet (gymmet ligger ju i samma hus och allt, och att sluta nu är ju verkligen inget alternativ). Jag menar... 3 års regelbunden träning ger en riktigt fin grund. Men kommer förhoppningsvis fortsätta i många år framöver. Förresten, Eudoros eller Kiedis (eller vemsomhelst iof), vilken övning är Pec Deck? Ledsen för dåligt strukturerat inlägg, skallen är inte i topptrim för tillfället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 http://exrx.net/WeightExercises/PectoralSt...PecDeckFly.html Det är den vanligaste varianten, sen finns det flera olika sätt att utöva den på. Jag kör med raka armar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 http://exrx.net/WeightExercises/PectoralSt...PecDeckFly.html Det är den vanligaste varianten, sen finns det flera olika sätt att utöva den på. Jag kör med raka armar. Jaha, den. Den där fakkar mina axlar. De typ hackar till när jag pressar framåt. Vågar aldrig köra den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Ledsen för dåligt strukturerat inlägg, skallen är inte i topptrim för tillfället Inte lika topptrimmad som kroppen va Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 (redigerad) Nevermind . Har friskis och svettis bra gym ? Jag funderar på att börja gyma, men jag vet inte vart. Min mamma går till friskis regelbundet, inte för att gyma men för att springa runt i hallen som alla andra gör och hon säger att det ser fräscht ut där. Redigerad 25 mars, 2007 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Nevermind . Har friskis och svettis bra gym ? Jag funderar på att börja gyma, men jag vet inte vart. Min mamma går till friskis regelbundet, inte för att gyma men för att springa runt i hallen som alla andra gör och hon säger att det ser fräscht ut där. Jag tränar på friskis i Kalmar, funkar superbra Den där som fuckade din axlar Kebab, är min favvo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Jag tränar på friskis i Kalmar, funkar superbra Har du sett mig än? Jag tror inte jag sett dig. Tror inte jag skulle känna igen dig heller. Ikväll ska det tränas bröst, triceps och mage. Kommer gå riktigt kasst pga ohälsosam helg. Men man får göra det bästa av situationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Har du sett mig än? Jag tror inte jag sett dig. Tror inte jag skulle känna igen dig heller. Haha, ja jag har sett dig Du är kortare än jag trodde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Haha, ja jag har sett dig Du är kortare än jag trodde 175 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Var nere på gymmet idag och körde lite mage/bröst samt rygg. Gick rätt bra, rätt så skönt utarbetad nu efteråt. Det är bara fan att man har så dåligt schema, måste skolka halva skoldagen en gång i veckan för att bara kunna träna två gånger i veckan (en gång på helgerna då). Köpte årskort nu också och att det börjar bli hyfsat varmt, kan man ta moppen ner och pumpa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Blev bara 40 min på gymmet idag. Stängde tydligen klockan två, för de skulle måla om. Höjde till 18½kilos-hantlar idag för bicepsen. Det var tungt. Orkade bara fem gånger. Men ska nog köra på den vikten, för om jag sänker till 16 kilo orkar jag typ 13 gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 175 Haha, såg dig idag bara för det. Du fixade frisyren när jag kom ut ur duschen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Var på gymmet idag för andra gången i mitt liv. Vi (jag, Eudoros och en till) körde triceps och axlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Tweak: Såg inte / kände inte igen dig idag heller Riktigt crappig träning idag. Fast jag får skylla mig själv efter helgens bravader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Tweak: Såg inte / kände inte igen dig idag heller Riktigt crappig träning idag. Fast jag får skylla mig själv efter helgens bravader. Tur det egentligen, skulle mest vara pinsamt att känna igen varandra från ett gtaforum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2007 Kom hem nyss från gymmet, körde bröst idag och det gick mycket bättre än förra veckan, orkade en höjning på det mesta. 75 kg i bänken kändes bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2007 Tur det egentligen, skulle mest vara pinsamt att känna igen varandra från ett gtaforum Ähh. The Dude har jag hälsat på flera gånger Har ingen lust med gymmet idag. känner mig helt oladdad. Får se om jag drar dit ändå. Lika bra att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 26 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2007 Blir 3:e dagen i rad jag tränar nu, men imorgon ska jag allt vila. Idag blir det nog först och främst bröst och biceps... sen på Onsdag blir det ett stenhårt ben-pass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2007 Blir 3:e dagen i rad jag tränar nu, men imorgon ska jag allt vila. Idag blir det nog först och främst bröst och biceps... sen på Onsdag blir det ett stenhårt ben-pass. Bröst ska kombineras med triceps. Inte biceps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts