Tackleberry Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Slutat med bandyn? Inte än, men det blir troligen så. Kommer att vara för gammal för att spela i ungdomslag och jag kommer förhoppningsvis att flytta efter sommaren. Kan inte idag se mig spela bandy nästa säsongen, men det beror helt på var jag hamnar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 (redigerad) Om du använder såna grejer som jag menar sp kan inte stången åka ända ner till bröstet utan den stannar på dem. Aha, ok. Brukar ligga en bit ifrån krokarna för att inte slå i dem när jag lyfter. Men det ser nog inte likadant ut som på ditt gym. Cyprez: Du vet inte vad du snackar om. Man kan träna rätt och fel, men det är självklart att man ska pressa skiten ur musklerna för största effekt. Så länge man inte gör några konstiga rörelser ska det inte vara några problem. - Gött träningspass idag. Rikigt sliten efteråt. Lade mig i solariumet för sista gången, vill inte slita för myket på huden. Den ska få vila lite, ska sola hårt i sommar. Redigerad 19 mars, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Ett riktigt jävla skitpass idag. Körde bröst och var helt slut efter bänkpressen som är första övningen, det gick ut på dom andra övningarna, var mycket på jobbet igår och kom i säng sent, så var hur trött som helst när jag kom till gymet. Men jag tog ut mig på övningarna och det är ju huvudsaken, men det känns inte bra att vara trött och träna. La mig i kärringgrillen och körde kondis efter det, då fick jag tillbaks nya krafter. Nej...nya krafter imorgon med ryggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2007 Eller har jag helt enkelt det. Det är bara ett råd som kan vara värt att följa. HAHAHAHAH. Dra åt helvete! Ska träna första gången imån efter en veckas sjukdom. Och inte fan tänker jag fjolla runt med kärringvikterna för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 HAHAHAHAH. Dra åt helvete! Ska träna första gången imån efter en veckas sjukdom. Och inte fan tänker jag fjolla runt med kärringvikterna för det. Kärringpass eller råpass. Okej.. Keep it up while you can. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Igår gick det dåligt, idag gick det bättre. Körde rygg, gillade inte rygg förut men när man känner att det verkligen tar och man ser resultat så blir det roligare. Höjde på dom flesta övningarna med 10-15 kg, det är en riktigt bra höjning, tycker jag iaf. Rodd nedifrån satt som en smäck idag. Avslutade med 30 min kondis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Jävlar vad go och mör och framför allt svettig man blir av att springa. Jag är helt färdig nu. Betyder detta att jag bränner mycket? Sjukt skön känsla att lyssna på lite röjig musik och bara springa utav fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 20 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2007 Har inte blivit någon träning förra veckan p.g.a tidsbrist. Ska dock träna på torsdag och lördag och då försöka pumpa på så hårt det bara går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 21 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2007 Tränade första gången på över en vecka idag istället. Det är sjukt vad man tappar av att ligga hemma en vecka. Körde bara bröst och triceps, orkade inte mer än så. Tricepsträningen tog, men kände att jag inte fick så bra kontakt med bröstet. Köpte även en ny gainer idag dagen i ära. Verkar helt okej. Kommer räcka en månad ungefär, så när den är slut ska jag sätta igång att deffa inför sommaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Jävlar vad det tog idag. Har inte tränat ordentligt på hela veckan, men idag blev det av. Vågade mig på hantelpress med (en kompis stod bakom och såg till att jag höll händerna jämt, skitsvårt att hålla balansen annars ju. ) I vilket fall... fan så gött det kändes! Stor skillnad jämfört med bänkpress. Så det ska jag börja köra nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Jävlar vad det tog idag. Har inte tränat ordentligt på hela veckan, men idag blev det av. Vågade mig på hantelpress med (en kompis stod bakom och såg till att jag höll händerna jämt, skitsvårt att hålla balansen annars ju. ) I vilket fall... fan så gött det kändes! Stor skillnad jämfört med bänkpress. Så det ska jag börja köra nu. Inga problem att hålla balansen efter ett par gånger. Vad kör du får tyngder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Inga problem att hålla balansen efter ett par gånger. Vad kör du får tyngder? Känns bra att höra. Det är väl nåt man vänjer sig vid, antar jag. Hmm.. 21 kg om jag inte minns fel. Satt som en smäck. Ska dock tilläggas att jag bara körde ett set x10, sen smet min polare iväg på toaletten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 23 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2007 Känns bra att höra. Det är väl nåt man vänjer sig vid, antar jag. Hmm.. 21 kg om jag inte minns fel. Satt som en smäck. Ska dock tilläggas att jag bara körde ett set x10, sen smet min polare iväg på toaletten. Det kan vara bra att ha polare med sig eftersom man inte ska orka lyfta de sista lyftet utan hjälp. Men det är inte livsviktigt, det är bara ta i tills man inte pallar mer och sen lägga ner vikterna om man träanr själv. 21kg är bra. du är rätt stark du för att vara otränad. Jag brukar köra 25kg och ca 8x3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Jag har också bytt ut bänkpress mot hantelpress. Har kört några gånger nu med 20kg hantlar. Men vänta ni bara, ska fethöja snart när jag har fått lite balans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Summering av veckan då. Veckan började dåligt när inte patt-träningen gick som den skulle, men sen flöt det på, höjde vikterna på nästan alla övningar vid träning av dom olika grupperna, rygg, mage, axlar, ben och armar. Kommit igång bra med konditionen också, har kört 1 timme nästan varje dag (körde 45 min i onsdags). Ser fram mot måndag, då ska jag ha revansch på brösten. Förstår mig inte på varför folk byter bänken mot hantelpressen, jag personligen har aldrig gillat hantelpress, tycker man kommer i ofas hela tiden, men det är ju upp till var och en, skulle säkert bli bättre med hantelpressen om jag gav det en chans, men gillar fan bänkpressen mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Jag har också bytt ut bänkpress mot hantelpress. Har kört några gånger nu med 20kg hantlar. Men vänta ni bara, ska fethöja snart när jag har fått lite balans. Varför byta ut? Här hemma brukar vi alltid köra både bänkpress och hantelpress. Ett bröstpass för mig brukar se ut såhär: 1. Vanlig bänkpress. Ingen "Smith" dvs. 2. Hantelpress. 3. Liggande övning i cabel-cross. 4. Stående övning i cabel-cross. Det har funkat bra för mig. Gillar att blanda övningar med fria vikter och andra 'fasta' med cabel-cross. -- Idag tränade jag för första gången på ~ 1 vecka. Har varit sjuk. Och är fortfarande lite förkyld, så det gick trögt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Idag tränade jag för första gången på ~ 1 vecka. Har varit sjuk. Och är fortfarande lite förkyld, så det gick trögt... Och du skulle säga till mig. Jag ville ju me Såg ungefär en timme efter att du hade dragit att du hade skrivit på msn. "Ska gymma nu. Kom ner du me" typ... Å då var ju jag "inte vid datorn" DU HAR JU MITT MOBILNUMMER FFS! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Varför byta ut? Här hemma brukar vi alltid köra både bänkpress och hantelpress. Ett bröstpass för mig brukar se ut såhär: 1. Vanlig bänkpress. Ingen "Smith" dvs. 2. Hantelpress. 3. Liggande övning i cabel-cross. 4. Stående övning i cabel-cross. Det har funkat bra för mig. Gillar att blanda övningar med fria vikter och andra 'fasta' med cabel-cross. Kör du både bänkpress och hantelpress liggande? och ingen Pec Deck? Pec Deck är den grymmaste pattövningen man kan tänka sig, den tar hela bröstet, mitten, övre, undre, sidorna och även på sidan av magen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Kör du både bänkpress och hantelpress liggande? Jepp. Varierar dock mellan att köra dom lutande och liggandes helt "plant". ...och ingen Pec Deck? Pec Deck är den grymmaste pattövningen man kan tänka sig, den tar hela bröstet, mitten, övre, undre, sidorna och även på sidan av magen. Pec Deck kör jag också ibland. Dock inte alltid, utan allt som oftast så brukar min "bröstträning" se ut så som jag beskrev, men visst brukar jag även köra den då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Jepp. Varierar dock mellan att köra dom lutande och liggandes helt "plant". Pec Deck kör jag också ibland. Dock inte alltid, utan allt som oftast så brukar min "bröstträning" se ut så som jag beskrev, men visst brukar jag även köra den då och då. Ok, det jag tänkte på var att om man gillar hantelpress så kan man ju köra en övning (lutande eller liggande) med hantelpress och den andra med bänkpress. Jag kör bägge övningarna med bänken. Men jag är ingen expert på området, man känner ju bäst själv vilken som tar mest, säger ju inte att hantelpressen tar mindre än bänken men jag personligen tycker att hantelpressen känns ojämn. Ta med Pec Deck i din bröstträning, kan nästan lova att du kommer se och känna en stor skillnad om några månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts