Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Gymmet där jag tränar ser vår ut såhär :

På de svarta markerade stället (som är en bit ovanför marken) ställer man sig på, så man kan få tag på stången och lyfta den om personen behöver hjälp/orkar inte lyfta upp den helt.

Ok, fast jag syftade på om jag tränar själv.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha..men då får du vara försiktig med vikterna, om du inte orkar mycket.

Själv tar jag 50KG som max. i bänkpress, är rätt så nöjd. Har inte stora armar precis.

Det finns inget som heter vara försiktig med vikterna.

Styrketräning handlar om att trötta ut sig till max, så man knappt orkar lyfta vattenflaskan när man är klar.

Annars kan man lika gärna låta bli att träna helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns inget som heter vara försiktig med vikterna.

Styrketräning handlar om att trötta ut sig till max, så man knappt orkar lyfta vattenflaskan när man är klar.

Annars kan man lika gärna låta bli att träna helt.

Eller tränar med man huvudet och inte med kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller tränar med man huvudet och inte med kroppen.

Och du sitter djupt försjunken i skolböcker dygnet runt, förmodar jag?

Kiedis, vad är en Lastdrag? ..eller, nu blev det lustigt formulerat. Men. Öhm. Vad menade du med det du sade, helt enkelt. :)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kan man räkna med skador (om man inte tränat allt för mycket förr)

Ja. Din hjärngymnastik lär ju ingen dö av iallafall.

Hela grejen med styrketräning är att trötta ut kroppen så jävligt det bara går. Det är först då kroppen känner att här behövs mer fysisk styrka och sätter igång muskeluppbyggnad efter träningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tränar man med vänsterhanden och kompenserar andra sidan av kroppen genom att hålla pennan och gaffeln i den (äter aldrig med kniv).

Men skämt å sido så består min träning av ca 1 mil cykeltur om dagen (i genomsnitt) + står på händer ("armhävningar" handstående).

Även annan träning försigår, men dock ej regelbundet.

Den enda "muskel" som växer är magrutan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Isåfall.

Walla - har sett att det finns "krokar". Det är ju inte första gången jag är på gymmet precis. :)

Men det är fortfarande lite scary. Om man ska pressa en sista gång men inte orkar mer, så stången stannar vid bröstet, då orkar man ju inte lyfta upp den till den lägsta kroken.

Om du använder såna grejer som jag menar sp kan inte stången åka ända ner till bröstet utan den stannar på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. Din hjärngymnastik lär ju ingen dö av iallafall.

Hela grejen med styrketräning är att trötta ut kroppen så jävligt det bara går. Det är först då kroppen känner att här behövs mer fysisk styrka och sätter igång muskeluppbyggnad efter träningen.

Då kan man ju räkna med skador. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå och kör din power-walk nu, seså.

För riskabelt, stavar kommer att behövas för att undvika eventuella skador. Jag skulle istället rekomendera lite lätt jogg på stället.

- - - - -

Har gått in i styrketräningssäsongen nu, kommer att ligga på 3-4 pass i veckan. Aldrig tidigare har jag tränat för att endast bygga muskler, tidigare mer för att bli så bra som möjligt inom sport (dvs. även rörlighet, teknik etc.). Nu blir det troligtvis ändring på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För riskabelt, stavar kommer att behövas för att undvika eventuella skador. Jag skulle istället rekomendera lite lätt jogg på stället.

- - - - -

Har gått in i styrketräningssäsongen nu, kommer att ligga på 3-4 pass i veckan. Aldrig tidigare har jag tränat för att endast bygga muskler, tidigare mer för att bli så bra som möjligt inom sport (dvs. även rörlighet, teknik etc.). Nu blir det troligtvis ändring på det.

Slutat med bandyn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor