mr_tobbe Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 Kör drygt 65 sitt-ups varje kväll, jag vet att det är lite men hag är ingen tränings människa! Antalet spelar ingen större roll om man gör fel, t.ex. nick-ups osv. Jag tvivlar på att du kan klara 65 riktiga i rad, fast det kanske du inte gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 Mjo, och det är ju så jag gör också. Aha, då var det jag som fattade fel. ...som vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AceError Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Så jag tränade lite iförrgår, under träningen så lyfte jag vikter för att träna bicepsen, den vanliga träninges metoden att man börjar nere vid buken sen går man som en halv cirkel upp till bröstet. Jag lyfte 20 kg 15x3 och efteråt så kände jag att det spände sig i armbågarna. Nu 2 dagar efteråt har det inte blivit bättre. Varför spänder det sig så i armbågarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Igår tog jag 90kg i bänkpress (fast stång, det bör tilläggas). Väldigt nära att ta min egen vikt nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 (fast stång, det bör tilläggas). Du menar smith? Vad väger du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Jag började jogga/springa ute igår. Resultatet blev en hejdundrande träningsverk ibenen. Vad ska man göra för att undvika detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Jag började jogga/springa ute igår. Resultatet blev en hejdundrande träningsverk ibenen. Vad ska man göra för att undvika detta? Stretcha noga efteråt. men träningsvärken brukar bara vara riktigt jobbig efter första passet, vila bort den och spring igen så ska det inte vara några problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Du menar smith? Vad väger du? Hmm. Menar motsatsen till lös stång. ... smith? Väger 92 kilo ungefär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Hmm. Menar motsatsen till lös stång. ... smith? Väger 92 kilo ungefär. http://images.google.se/images?svnum=10&am...ine&spell=1 <- smith Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 (redigerad) http://images.google.se/images?svnum=10&am...ine&spell=1 <- smith Åhå. Japp, en sån är det. Inte lika macho som en vanlig bänkpress, men.. Vanlig bänkpress skrämmer mig lite grann. Redigerad 14 mars, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Fysträning med fotbollen idag Väldigt skönt att va igång igen efter 3 veckors uppehåll pga. förkylning och annat mums. Dock känner jag att jag nu eftersom jag spenderar all ledig tid framför datorn aldrig får tillbaka den konditionen jag hade en gång i tiden Den är väl inte så dålig nu men det är så mycket roligare att lira när den är på topp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 (redigerad) http://images.google.se/images?svnum=10&am...ine&spell=1 <- smith Med den brukar jag träna axlarna med. Annars är det vanlig bänkpress som gäller. Redigerad 14 mars, 2007 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Jag brukar bara köra bänkpress när en polare är med. Rädd att jag ska fasta under stången. När jag är själv brukar jag köra en maskin som ska likna bänkpress. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Ska nog börja träna på måndag efter ett uppehåll på typ 2-3 månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Jag brukar bara köra bänkpress när en polare är med. Rädd att jag ska fasta under stången. När jag är själv brukar jag köra en maskin som ska likna bänkpress. använd sånna där grejer som man som är på stångarna vid sidan om så kan den inte åka ner i bröstet på dig. Och om du inte orkar lyfta upp den därifrån så finns det säkert nån vänlig själ som kan hjälpa dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Fan nu får man väl hosta upp 2000:- för ett årskort. Har använt slut 10-gångs kortet och har även varit på gymmet de gånger de haft gratis p.g.a "hälsovecka" eller liknande. Måste träna mer om jag ska komma i form till sommaren... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 använd sånna där grejer som man som är på stångarna vid sidan om så kan den inte åka ner i bröstet på dig. Och om du inte orkar lyfta upp den därifrån så finns det säkert nån vänlig själ som kan hjälpa dig. Nu vet jag inte vad du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Nu vet jag inte vad du menar. http://www.smartstep.se/shopimages/165173/f.jpg Skulle jag gissa på. (de lite lägre "krokarna") Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Isåfall. Walla - har sett att det finns "krokar". Det är ju inte första gången jag är på gymmet precis. Men det är fortfarande lite scary. Om man ska pressa en sista gång men inte orkar mer, så stången stannar vid bröstet, då orkar man ju inte lyfta upp den till den lägsta kroken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 14 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2007 Isåfall. Walla - har sett att det finns "krokar". Det är ju inte första gången jag är på gymmet precis. Men det är fortfarande lite scary. Om man ska pressa en sista gång men inte orkar mer, så stången stannar vid bröstet, då orkar man ju inte lyfta upp den till den lägsta kroken. Gymmet där jag tränar ser vår ut såhär : http://ww2.beffo.se/upload/pic~/fj5uujli0r.PNG På de svarta markerade stället (som är en bit ovanför marken) ställer man sig på, så man kan få tag på stången och lyfta den om personen behöver hjälp/orkar inte lyfta upp den helt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts