L_Voll Skrivet 12 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2007 (redigerad) Ja? Brukar (oftast, gör det ibland) inte vilja träna både biceps och triceps samma pass, då det i endel övningar då man kör t.e.x bicpes även tar på triceps osv. Något som jag inte föredrar. Jopp, gör det som känns bäst. Men det var just därför jag tyckte det var lite konstigt(Det i fet stil). Redigerad 12 februari, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Med en skön träningvärk i brösten gick jag idag ner och körde ett "ok" ryggpass, ibland tog det som fan men vissa övningar kändes helt åt helvete fel. Körde detta. Uppvärmning på cykel ca 20 min Sittande kabelrodd - 3 set, 10 rep, 45-55-60 kg Kabelrodd nedifrån - 3 set, 10 rep, 35-40 kg Latsdrag med stång - 3 set, 10 rep 45-55 kg Latsdrag med V-Handtag - 3 set, 10 rep 50-55 kg Hypersträck (korsrygg) - 3 set, 15 rep, la på en 10 kg vikt Arm Row (tränar skulderbladen) 3 set, 10 rep, 30 kg Avslutade med 30 min kondis på crosstrainern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 (redigerad) Med en skön träningvärk i brösten gick jag idag ner och körde ett "ok" ryggpass, ibland tog det som fan men vissa övningar kändes helt åt helvete fel. Körde detta. Uppvärmning på cykel ca 20 min Sittande kabelrodd - 3 set, 10 rep, 45-55-60 kg Kabelrodd nedifrån - 3 set, 10 rep, 35-40 kg Latsdrag med stång - 3 set, 10 rep 45-55 kg Latsdrag med V-Handtag - 3 set, 10 rep 50-55 kg Hypersträck (korsrygg) - 3 set, 15 rep, la på en 10 kg vikt Arm Row (tränar skulderbladen) 3 set, 10 rep, 30 kg Avslutade med 30 min kondis på crosstrainern. Uppvärmning i 20 min, det var duktigt. Jag brukar springa i 4 min. Redigerad 14 februari, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Uppvärmning i 20 min, det var duktigt. Jag brukar springa i 4 min. Jodå, ligger i hårdtränining Kom nyss hem från dagens besök, ben stod på agendan idag, och det var ett höjdar pass jag fick till idag, allt klickade och det brände som det skulle....härligt med den känslan. Uppvärmning på cykel 15 min. Benspark (framsida lår) - 3 set, 10 rep, 55-60 kg Liggande benspark (baksida lår) - 3 set, 10 rep, 30 kg Stående vadpress i maskin - 3 set, 15 rep, 110 kg Sittande benspark bakåt (baksida lår) - 3 set, 10 rep, 40 kg Insida lår (vet inte vad övningen heter) - 3 set, 15 rep, 60 kg Liggande benpress - 3 set, 10 rep 90-115 kg Sittande vadpress - 2 set, 15 rep, 50 kg (den är tuuuung) Utsida lår (samma maskin som den man kör insida lår, fast man vänder på dynorna...nåja) - 3 set, 15 rep, 65 kg Avslutade med kondis som vanligt, 20 min på bandet i rask takt och 5 min på cykel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2007 Nu ligger jag en dag efter här... Torsdag - Armar Uppvärmning 15 min på cykel Rak Skivstångscurl - 3 set, 10 rep, 20 kg Maskincurl - 3 set, 10 rep, 25 kg Tricepsmaskin - 3 set, 15 rep, 30 kg Stående hantelcurl - 3 set, 15 rep, 15 kg Pushdowns med rep - 3 set, 10 rep 40 kg Pushdowns med stång - 3 set, 10 rep, 60 kg Omvänd handledscurl - 3 set 10 rep, 10 kg Handledscurl med skivstång (underarm) - 3 set, 15 rep, 10 kg Sittande curlstångscurl - 3 set, 10 rep, 10 kg 45 min kondis på crosstrainern Hade inga krafter alls kvar efter det passet Idag - Axlar och Mage Uppvärmning 15 på cykel Axelövningar: Axelmaskin (baksida) - 3 set, 10 rep, 15 kg (den tar verkligen) Sittande axelpress i maskin - 3 set, 10 rep, 60-75 kg Axelmaskin som tränar utsidan och mitten (vette fan vad övningen heter) - 3 set, 10 rep, 10 kg Stående hantellyft åt sidan (Mitten/Utsidan) - 3 set, 10 rep, 6 kg Stående hantellyft framifrån (Främre) - 3 set, 10 rep, 6 kg Magövningar: Crunches (Allmänna magmusklerna) - 3 set, 25 rep 10 kg vikt på Lutande Crunches (Övre magmuskler) - 3 set, 25 rep, ingen vikt (tungt ändå) Magmaskin (Allmänna magmuskler) - 3 set, 30 rep, 15 kg Hängande benlyft - 3 set, 25 rep, ingen vikt Ingen kondis idag, orkade inte Ett bra pass idag, magövningarna satt där dom skulle. Ingen annan som för anteckningar över sina pass och vill dela med sig av? kul och se hur man utvecklar sin träning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2007 Jag sitter här och känner på mina skulderblad. Musklerna däromkring har uppenbarligen blivit större! Jag kunde inte träna idag, för jag är lite krasslig. Det suger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 16 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2007 (redigerad) Jag sitter här och känner på mina skulderblad. Musklerna däromkring har uppenbarligen blivit större! Jag kunde inte träna idag, för jag är lite krasslig. Det suger. WTF? "Känner på musklerna runt mitt skulderblad"? Kan du ta där? Kan förvisso nudda det, men inte känna så mycket däromkring. EDIT: Ja, det jag menar är om du når dit, om du är så vig eller vad man skall säga. Redigerad 16 februari, 2007 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2007 (redigerad) WTF? "Känner på musklerna runt mitt skulderblad"? Kan du ta där? Kan förvisso nudda det, men inte känna så mycket däromkring. EDIT: Ja, det jag menar är om du når dit, om du är så vig eller vad man skall säga. Kan inte du det? Tror faktiskt jag kan nå alla ryggens mm² med händerna. Redigerad 16 februari, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2007 kunde inte träna idag för jag e lite förkyld Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 17 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2007 Fan va segt att man bara kan träna två gånger i veckan, skulle vilja träna betydligt oftare men bor så jävla dåligt. Vill fan komma i trim till sommaren men det krävs en hel del för att fixa det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Tror faktiskt jag kan nå alla ryggens mm² med händerna. Det kan nog vilken person somhelst, och man behöver inte vara vig för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Kan inte du det? Tror faktiskt jag kan nå alla ryggens mm² med händerna. När du säger det så.. Men det är inte något jag brukar göra, och det är inte speciellt komfortabelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 6 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2007 Bump i tråden! Har varit sjuk i 2veckor så jag har kommit lite ur balans, men börjar känna mig bättre nu och har hittat en ny träningspartner så jag ska träna imorn och på fredag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2007 (redigerad) Härligt workout idag, trots att jag inte var på gymmet alls länge. Bänkpress 70kg x 10 65kg x 10 65kg x 10 Hantlar 16kg x 10 16kg x 10 16kg x 10 (10/arm, såklart) Ingen aning om vad den här övningen heter, men tar två handtag i händerna, böjer sig framåt och drar ihop med så raka armar som möjligt. Ehm. 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 (tror iof att 50 är lite för lite, ska testa mer nästa gång) ..och en hel del magpumpar-maskin. 6 månader med träning har verkligen gett resultat. Tanken på att jag kommer hålla på att träna regelbundet i åtminstånde två år till (hela gymnasiet) glädjer mig verkligen. Just det. 15 minuters bubbelbad också. Edit: Acronymen där uppe fakkade sig visst. Ordet "biceps" fösvann. Redigerad 7 mars, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2007 Fokk! Är så jäkla sjuk hela tiden. Men jag sket i det och drog till gymmet idag i alla fall. Har börjar använda solariet också, rikigt soft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 7 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2007 Text* Varför ökar du inte? tex som hantlarna, 16 kg - 10 rep, varför inte öka mellan varje? Körde ett grymt bra pass själv idag. Rygg: Först uppvärming 15 min cykeln Sittande kabelrodd, 3 set, 10 rep, 55-60-65 kg Rodd nedirfrån, 3 set, 10 rep, 30-35 kg Latsdrag med stång, 3 set, 10 rep. 45-50 kg Latsdrag med V-handtag, 3 set, 10 rep, 45-55 kg Hypersträck(korsrygg), 3 set, 10 rep, 0 kg Arm Row (tränar skulderbladen), 3 set, 10 rep, 35-40 kg Avslutade med 45 min på crosstrainern, den jäveln tar vill jag lova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 7 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2007 Well, jag tränar väl kanske inte så ofta men idag fick jag mig ett jävla pass; Skottade ca 1300 kvadratmeter,10-35 cm blöt snö idag! Lagomt ont i armarna och ryggen man har nu! Och sen så ska jag träna på gymmet imorgon(får bli cykel så tränar jag benen också ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2007 Har vilat 5 dagar nu, började känna mig lite sliten eftersom att jag tidigare tränat ca. 6 ggr i veckan. Men imorgon ska jag dit igen! För idag fick jag mitt nya kosttillskott också, så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2007 Vad har ni för tips till en som aldrig har gått på gym? Vad ska man börja med och tänka på? Har ju gratis tillgång till gymmet via skolan så.., kan ju vara bra att börja innan sommaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2007 Vad har ni för tips till en som aldrig har gått på gym? Vad ska man börja med och tänka på? Har ju gratis tillgång till gymmet via skolan så.., kan ju vara bra att börja innan sommaren. Tips är väl att ta det lugnt i början, gå runt och känn lite på maskinerna och sånt, och var säker på att du gör rätt. Så att du inte böjer ryggen och sådant fel, för det kan få allvarliga konsekvenser. Och kör inte för tungt. Och stretcha, annars kommer du få en sjuhelvetes träningsvärk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts