Bozzard Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 (redigerad) Tyvärr går det inte att isolera enbart vissa delar av magen. När man tränar magen tränas hela magen. Det är samma sak med biceps, du kan inte tex isolera endast ett huvud där. (Biceps består av två muskelhuvuden) Redigerad 25 januari, 2007 av Bozzard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Tyvärr går det inte att isolera enbart vissa delar av magen. När man tränar magen tränas hela magen. Det är samma sak med biceps, du kan inte tex isolera endast ett huvud där. (Biceps består av två muskelhuvuden) Har aldrig fördjupat mig riktigt i hur det är med magmusklerna... Men det finns ju sit-ups varianter där man, när man gått upp, "stuttar" med sin vänstra armbåge mot sitt högerknä, sen ner igen, och upp och "stuttar" med sin högerarmbåge mot sitt vänstra knä, etc... Hur är det då, för det måste väl ta annorlunda på magen än om man gör bara vanliga monotoma sit-ups? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bozzard Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 (redigerad) På den övningen så tränar du hela magen, men även sidan EDIT: Kan vara mycket bra och köra den övningen då du har en tyngd på bröstet Redigerad 25 januari, 2007 av Bozzard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 25 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Har varit på Nautilus i 2timmar och det var grymt kul Ska dit igen imorn och gymma lite sen bada Tyvärr skulle jag träna mest ben och bål pga min sport Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Tyvärr skulle jag träna mest ben och bål pga min sport Men att träna armar, bröst och liknande kan väl ändå inte vara ett hinder? Så kör på allt du, tycker jag, om du får. Speciellt eftersom det är bröst och armar som är det roligaste att träna, Imo... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 25 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Men att träna armar, bröst och liknande kan väl ändå inte vara ett hinder? Så kör på allt du, tycker jag, om du får. Speciellt eftersom det är bröst och armar som är det roligaste att träna, Imo... Okej, själv tyckte jag nån maskin som man tränar magmuskler med var riktigt rolig och benpress så klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Armar och rygg tycker jag är roligast. Snyggt med snygg rygg! (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2007 Hur lång är du? Är 165,5 cm Har inget fläsk Okej nu lämnar vi mig och pratar om er Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2007 Härligt, bara en träning kvar (onsdag), och sen är gymmet fördigrenoverat. 100% nya maskiner. Det har varit en lång vecka. Hmm, märker att det här blev lite luddigt. Så här ligger det till: WorldClass har sedan i måndags renoverat hela det stora rummet. Bytt golv och sånt. Idag kom dom nya maskinerna och redskapen. Under den här veckan har vi fått träna i ett jättelitet rum där bara tanter och gubbar brukar hålla till annars. Det har varit skittråkigt. Men på torsdag är det färdigt! Ska dock träna på onsdag, så det får bli i den tråkiga delen av gymmet det med. Menmen, sen på fredag smäller det. Ska börja träna varje måndag, onsdag och fredag sen. Ska bli najs som fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2007 Härligt, bara en träning kvar (onsdag), och sen är gymmet fördigrenoverat. 100% nya maskiner. Det har varit en lång vecka. Hmm, märker att det här blev lite luddigt. Så här ligger det till: WorldClass har sedan i måndags renoverat hela det stora rummet. Bytt golv och sånt. Idag kom dom nya maskinerna och redskapen. Under den här veckan har vi fått träna i ett jättelitet rum där bara tanter och gubbar brukar hålla till annars. Det har varit skittråkigt. Men på torsdag är det färdigt! Ska dock träna på onsdag, så det får bli i den tråkiga delen av gymmet det med. Menmen, sen på fredag smäller det. Ska börja träna varje måndag, onsdag och fredag sen. Ska bli najs som fan. Låter härligt. Skit-gymmet här hemma har inte blivit renoverat sen dom byggde själva huset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2007 Funderar på att börja bygga muskler på riktigt snart. Fast mina ben är ren kärlek nu, perfekt formade, vadmusklerna är ruskigt synliga, stora plattor. Stor omkrets på låren också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 29 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2007 (redigerad) Jag har tränat bröstmusklerna ett bra tag nu...lite skillnad sen jag började. Själv är man 175cm och väger mellan 64-66kg. Redigerad 29 januari, 2007 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 29 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2007 (redigerad) Låt det här bli en läxa till er som tränar, gör INTE så här , hoppas det gick bra med honom men kul att få en blackout när man gör såna lyft. Redigerad 29 januari, 2007 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 30 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2007 Låt det här bli en läxa till er som tränar, gör INTE så här , hoppas det gick bra med honom men kul att få en blackout när man gör såna lyft. Dog han? Imorgon ska jag träna igen =) Får hoppas att det går lika bra som förra gången Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 30 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2007 Dog han? Imorgon ska jag träna igen =) Får hoppas att det går lika bra som förra gången Nej det tror jag inte, det framgick iof inte men han tappade väl luften ett par sekunder om inget annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 12 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2007 Den här tråden får inte falla i glömska. Körde ett rätt så tungt bröstpass idag, har inte vart nere på gymet på typ 3 veckor (jobbat mycket), men nu är jag ledig i ett par dagar och tänkte, har jag väl gått ner så vill man fortsätta gå ner. Nåväl körde detta. Bänkpress - 4 set, 10 rep - 65kg Sned bänkpress - 4 set, 10 rep - 55kg Bröstpress - 4 set, 10 rep - 35kg (den var tung idag) Pec deck - 4 set, 10 rep - 20kg Nedåtlutande bänkpress - 4 set, 10 rep - 40kg Bröstpress uppåt - 4 set, 10 rep - 30kg Avslutade allt med ett kondispass på 30 min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2007 Har tänkt börja köra lite hårdare nu, och har gjort ordning ett schema som jag tänkt följa den kommande veckan och ett tag längre. Kör bara 2 muskelgrupper per pass denna gång. Måndag: Bröst/ mage Tisdag: Rygg/ triceps. Onsdag: Vila. Torsdag: Ben/ biceps. Fredag: Valfri muskelgrupp/axlar. Lördag: Vila. Söndag: Valfritt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 12 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2007 Nu har jag också tränat ett par veckor och kör samma övningar som vanligt. Har ökat på lite i vikt, ska prata med instruktören på Nautilus om att jag ska för köra i stryrkerummet sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2007 Har tänkt börja köra lite hårdare nu, och har gjort ordning ett schema som jag tänkt följa den kommande veckan och ett tag längre. Kör bara 2 muskelgrupper per pass denna gång. Måndag: Bröst/ mage Tisdag: Rygg/ triceps. Onsdag: Vila. Torsdag: Ben/ biceps. Fredag: Valfri muskelgrupp/axlar. Lördag: Vila. Söndag: Valfritt. Rygg/triceps, ben/biceps Varför nu detta? Aja, tränade idag... och jao. Körde ben kan vara värt att nämna, har inte tränat mina ben på jättelänge och är rädd att de har börjat krympa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2007 Rygg/triceps, ben/biceps Varför nu detta? Ja? Brukar (oftast, gör det ibland) inte vilja träna både biceps och triceps samma pass, då det i endel övningar då man kör t.e.x bicpes även tar på triceps osv. Något som jag inte föredrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts