Ante_freeman Skrivet 22 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 (redigerad) Och för helvete gubbar, glöm INTE stretchningen, ni vill inte bli som jag. Jag når strax under knäskålarna när jag böjer mig ned, för mycket baksida lår-träning utan stretch. Förstår nog lite hur du menar Lika jag gjorde då. Jag gjorde 80reps med hantlar igår och nu kan jag inte sträcka ut armen rakt Självklart så stretcha man ju Redigerad 22 januari, 2007 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Jag gjorde 80reps med hantlar igår och nu kan jag inte sträcka ut armen rakt 80 reps... hur körde du då, 10 x 8? För om du kan köra 80 st rakt av så kör du på alldeles för lätt. På gymmet här så brukar vi köra runt 10 x 3. Och då ska man alltså ha tyngder så att man precis klarar 10, inte så att man kan köra 20 om man vill men bara kör '10 ändå för det är sagt så.' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 22 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 80 reps... hur körde du då, 10 x 8? För om du kan köra 80 st rakt av så kör du på alldeles för lätt. På gymmet här så brukar vi köra runt 10 x 3. Och då ska man alltså ha tyngder så att man precis klarar 10, inte så att man kan köra 20 om man vill men bara kör '10 ändå för det är sagt så.' Asså jag körd 20x4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Asså jag körd 20x4 Inte det mest optimala med andra ord. http://www.gtastunting.com/forums/style_emoticons/default/icecream.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 22 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Inte det mest optimala med andra ord. http://www.gtastunting.com/forums/style_emoticons/default/icecream.gif ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Fast vill du specificera dig på nedre magen så är det den bästa övningen, finns inte så många övningar för nedre magen, du ska veta också att du tränar det nedre partiet mer än man kan tro när du tränar mage, eftersom du arbetar med hela magen, sen för att få till den "perfekta" tvättbrädan så kan man gå in på övningar för dom olika delarna av magen. Man kan inte träna olika delar av magen Sen så kan man inte forma musklerna heller, som dom ser ut kommer dom alltid se ut bara att storleken som ändras... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Helpiswhatiwant Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Vad är de bästa o göra om man ska börja träna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Man kan inte träna olika delar av magen Jo... Det finns övningar som tar mer på övre delen, och övningar som tar mer på nedre delen. Helpiswhatiwant: Det bästa att göra är att börja träna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 ? Det har sagts hur många gånger som helst nu : På gymmet här så brukar vi köra runt 10 x 3. Och då ska man alltså ha tyngder så att man precis klarar 10, inte så att man kan köra 20 om man vill men bara kör '10 ändå för det är sagt så.' Alltså, vill du ha maximal muskeltillväxt så ska du ha så tunga vikter så att du BARA orkar tio stycken. Sen vilar du lite, så gör du samma sak igen. O.s.v. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Jo... Det finns övningar som tar mer på övre delen, och övningar som tar mer på nedre delen. Helpiswhatiwant: Det bästa att göra är att börja träna. Det är samma muskel, enligt min idrottslärare iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Det är samma muskel, enligt min idrottslärare iallafall. Både min idrottslärare och mina tränare hävdar att man kan träna olika delar av magen. Om det var undre och övre eller hur det nu var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 (redigerad) ? Precis som Kebaph sade, så ska du köra så tungt som du bara kan för att få maximal utdelning. Alltså, om du klarar 20 st med ett par 10 Kg:s hantlar, men bara 10 st med ett par 12.5 Kg:s, så ska du använda dem på 12.5 Kg. Redigerad 22 januari, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Det är samma muskel, enligt min idrottslärare iallafall. Det går ändå träna olika delar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 22 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 (redigerad) Jo... Det finns övningar som tar mer på övre delen, och övningar som tar mer på nedre delen. Helpiswhatiwant: Det bästa att göra är att börja träna. Den som du i Kiedis* visade mig när man hänger, den tar väl mer på nedre? För det kan jag behöva träna Det har sagts hur många gånger som helst nu : Alltså, vill du ha maximal muskeltillväxt så ska du ha så tunga vikter så att du BARA orkar tio stycken. Sen vilar du lite, så gör du samma sak igen. O.s.v. Jo men det vet jag ^^ men jag tränade ju så att jag skulle få sega muskler (iförsta hand vill jag ha sega muskler men det är ju rätt nice med stora muskler ) ska väl prova och fixa lite. Fast jag har inge tyngre hemma så jag får köra med 5kg tills Torsdag Redigerad 22 januari, 2007 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Testade maxa med bänkpress, klarade 46 kg, väger bara 44. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Testade maxa med bänkpress, klarade 46 kg, väger bara 44. Du är 14 år och väger 44 kilo? Är du säkerr på det? Hur lång är du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 25 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Testade maxa med bänkpress, klarade 46 kg, väger bara 44. Hur liten är du? 44kg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Jag sa att jag bara väger, är inte så stor direkt. ja men jag gick också ner lite när ja typ sluta träna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Jag sa att jag bara väger, är inte så stor direkt. ja men jag gick också ner lite när ja typ sluta träna Hur lång är du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Hur lång är du? Skulle tippa på runt 120 cm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts