Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
8 timmar sedan, Kebab skrev:

30(+)-årskris?

Jag har hört att Vätternrundan ska vara så jääävelens tråkig på vägen uppför, på västgötasidan, just eftersom det är uppförsbacke och att man vid det här laget redan åkt åtta timmar så man börjar bli lite färdig med det. Ska visst finnas liknande fallgropar med de övriga i klassikern också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 months later...

Kört en hel del spinning under vintern. Är för det mesta minst 20 år yngre än alla andra i salen, men klientelet till trots ska man inte skoja bort att spinning kan vara sinnessjukt jobbigt alltså. Men roligt är det inte 😅

En annan positiv sak är att jag får umgås lite mer med min pappa som också kör vissa av passen. Som den pensionär han är kommer han en timme före start och paxar varsin cykel åt oss 🥹

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...
2023-10-26 at 18:12, Henkibojj skrev:

Jag har hört att Vätternrundan ska vara så jääävelens tråkig på vägen uppför, på västgötasidan, just eftersom det är uppförsbacke och att man vid det här laget redan åkt åtta timmar så man börjar bli lite färdig med det. Ska visst finnas liknande fallgropar med de övriga i klassikern också.

Du hade hört helt rätt! Uppförsbackarna upplevde jag inte som så jobbiga som alla säger, men det var VERKLIGEN tråkig cykling hela vägen mellan Bankeryd och Karlsborg, alltså i princip halva sträckan. Där någonstans ifrågasatte jag ifall det verkligen är roligt att cykla så långa lopp.. 😂

Men så fort jag kom i mål kände jag att jag ville göra det igen. 

Är nöjd med tiden 12:10 för att vara första gången. Men det hade kunnat gå snabbare, för de sista 10 milen gick rätt långsamt pga att min parhäst hade enorma problem med kramper och jag kände att jag hellre såg till att han kom i mål än att spurta på själv. 

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag tränade som mest så var det 8 pass i veckan; 3 pass kampsport, 3 joggingpass och 2 gympass. Detta slutade jag med för ungefär 13 år sen. Gymmet var det jag gillade minst av allt det, för mig var det inget roligt utan bara något för att komplettera kampsporten så jag la aldrig jättemycket vikt i det.

Nu är man 33, ens ämnesomsättning har förändrats markant och det märks. Så jag fick för mig att komma igång med gymmet igen, och den här gången göra det rätt och ordentligt så i februari anlitade jag en PT för att lära mig att göra det så effektivt men säkert som möjligt och jag kan glatt säga att resultat redan märks. Jag var inte direkt stor innan men jag hade något kilo extra i alla fall och för en man som bara har varit antingen vältränad eller spinkig innan så var jag inte nöjd alls med det.

Jag är inte där jag vill vara ännu, obviously, men jag har kommit till den punkten då jag både tycker att gymmet är roligt och jag ser fram emot det. Jag går 3 gånger i veckan, jag äter bättre och sover så bra jag kan som nattarbetare, haha. Men det känns skönt att vara igång igen, jag älskar när jag inte bara ser utan även känner resultaten och märker hur det sakta men säkert går framåt!

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har fått FAS-3 eller något sådant (Fysisk aktivitet på Recept) så ska börja träna någon gång snart.

Man lyfter vikter för Mishima och Homer Simpson enligt PewDiePie. Själv tänkte jag bara på min fina stund med en Svarthårig Brutta på Östra Stå senast jag lyfte skrot.

Inte konstigt att man kallas för mer fascistisk än Miss Li. På ålderdomshemmet hamnar jag aldrig, jag hör hemma på Dårhuset (Vice-referens, GTAsajten).

A Noi.

Till alla guzzar jag hjärtekrossat, jag kommer aldrig åter igen. You have failed me for the last time, Admiral.

Rodd, rodd, rodd'n'roll, eh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Har simmat mycket nu under sommarn och just simning är en gren jag suttit bänkad för extra mycket under OS-sändningarna också, känner jag mig själv rätt kommer jag troligen lägga av sen när det blivit kallare då jag inte har nån swimmingpool hemma 🙄

Länk till kommentar
Dela på andra sidor