Jump to content

Nyårslöfte?

Mathias
 Share

Recommended Posts

Man kan ju undra hur de gjorde för att hålla sina löften ^_^

Väldigt många som ska börja träna, hur många kommer verkligen hålla det?

Jag kan ju skryta med att jag tjuvstarta och börja lite mjukt 1 December genom att göra minst 50 armhävningar per dag :D

Sen ska jag tilläga (är det ett ord :lol: ?) att jag har ett nytt mål och det är att bli bäst i årskursen i armbrytning i höger (vänster är jag redan :D )

Edit: Kom på ett nytt mål, jag ska kunna göra en 1handsarmhävning :D (heter det så :lol:)

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 93
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag kan ju skryta med att jag tjuvstarta och börja lite mjukt 1 December genom att göra minst 50 armhävningar per dag ^_^

Sen ska jag tilläga (är det ett ord :D ?) att jag har ett nytt mål och det är att bli bäst i årskursen i armbrytning i höger (vänster är jag redan :lol: )

Edit: Kom på ett nytt mål, jag ska kunna göra en 1handsarmhävning :D (heter det så :lol:)

Tillägga*

Har du gjort 50/dag 29 dagar nu? Hade jag inte vetat att jag hade tänkt "nee inte idag, gör ju inget om jag skippar en endaste dag?" så många gånger hade jag snott den idén.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ju skryta med att jag tjuvstarta och börja lite mjukt 1 December genom att göra minst 50 armhävningar per dag ^_^

Sen ska jag tilläga (är det ett ord :D ?) att jag har ett nytt mål och det är att bli bäst i årskursen i armbrytning i höger (vänster är jag redan :lol: )

50 armhävningar per dag är på tok för mycket, det kommer leda till överträning eftersom kroppen inte hinner återhämta sig.

Bättre om du kör 100 armhävningar 3 gånger i vekcan ist, och om du inte pallar 100 i ett kör kan du ju dela upp det i flera mindre set tex 40-30-30 med 2 min vila mellan seten...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...tex 40-30-30 med 2 min vila mellan seten...

Kan även tipsa om att sista gången du kör, om du satsar på att köra t.e.x 3 x 30, ska du köra max. D.v.s, inte räkna utan bara köra tills du är helt slut och inte orkar en enda till.

Men om du satsar på att bli "biff" är det bäst att köra reps med hantlar och liknande, på gym. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

50 armhävningar per dag är på tok för mycket, det kommer leda till överträning eftersom kroppen inte hinner återhämta sig.

Bättre om du kör 100 armhävningar 3 gånger i vekcan ist, och om du inte pallar 100 i ett kör kan du ju dela upp det i flera mindre set tex 40-30-30 med 2 min vila mellan seten...

Så det är därför jag har så inåt helvete ont i armarna när jag går ner i en armhävning?

Eller armarna och armarna, typ vid nedanför nyckelbenet och vid axeln. ^_^ har aldrig varit bra på o förklara

@Qouad: Jag hoppa över 1 dag för att jag hade träna endruo då och jag gjorde 70 dagen efter :D *STOLT*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle gissa på att det bara är träningsvärk.

Okej, om ni undrar för jag har börjat träna så är det för att min *tremäning* har börjat träna varjedag (nästan han har nån vilo-dag) och då kmr han få bättre kondition och antagligen bli grymt mkt bättre än mig i Cross och Enduro :D

Edit: Efter som många ska börja träna efter jul så borde vi väl göra en Tränings tråd eller finns det en sån redan ^_^?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, om ni undrar för jag har börjat träna så är det för att min *tremäning* har börjat träna varjedag (nästan han har nån vilo-dag) och då kmr han få bättre kondition och antagligen bli grymt mkt bättre än mig i Cross och Enduro :D

Om han tränar uppåt 6 dagar i veckan, och samma muskelgrupper varenda dag, så kan du låta bli att säga något åt honom - för då kommer han bara bryta ned sina muskler, och inte låta kroppen få tid att återhämta sig. ^_^ Och därmed blir han överansträngd och faktiskt klenare än han var tidigare... Och då är du fortfarande bättre än honom på Cross. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om han tränar uppåt 6 dagar i veckan, och samma muskelgrupper varenda dag, så kan du låta bli att säga något åt honom - för då kommer han bara bryta ned sina muskler, och inte låta kroppen få tid att återhämta sig. ^_^ Och därmed blir han överansträngd och faktiskt klenare än han var tidigare... Och då är du fortfarande bättre än honom på Cross. :lol:

Mohahaha xD, gud vad vi är elaka :D

Men borde vi göra en Tränings tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra träning för magen. som faktiskt känns nästan på direkten, är att skriva bokstäver med benen.

Lägg dig på rygg, och sträck upp benen i luften. Tänk på att benen ska sitta ihop hela tiden, och dom måste vara helt raka, sen är det bara att börja skriva alfabetet med benen !

Ska ha klarat hela alfabetet utan att lägga ner benen. Det är ett rimligt "mål" tror jag, jag orkade dock bara till I igår när jag provade.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor