Solidsnake Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 (redigerad) Hur fixar jag så jag kan lägga in sjävla Demon för det finns en fil som heter Install jag trycker på den men inge händer. så här ser filen ut eller lättare sagt problemet ut Det är den som jag vill ändra på så jag kan Installera det Redigerad 26 december, 2006 av Darkwolf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 ...för att det är ett Linux-spel. Kolla upp sådant i förväg kanske? Eftersom det är gjort i SDL borde det kunna gå att porta över det till Windows bara genom att kompilera det under Windows men just det där du har laddat hem - det är en Linux-version. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 26 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 (redigerad) ...för att det är ett Linux-spel. Kolla upp sådant i förväg kanske? Eftersom det är gjort i SDL borde det kunna gå att porta över det till Windows bara genom att kompilera det under Windows men just det där du har laddat hem - det är en Linux-version. Det ståg inge om Linux-Verison när jag laddade ner det ska kolla igen. Men vet du eller nån hur man ändrar på filen? EDIT: Det var Linux Version. Hur ändrar man på den? Redigerad 26 december, 2006 av Darkwolf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Det ståg inge om Linux-Verison när jag laddade ner det ska kolla igen. Men vet du eller nån hur man ändrar på filen? Så är det i alla fall. Du kan bara ändra på filen om du har källkoden (och det har du inte). Skaffa Microsoft Virtual PC (finns gratisversion) och installera valfri variant av Linux (gärna någon lite nedbandad, t.ex SLAX) och spela spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 26 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 (redigerad) Så är det i alla fall. Du kan bara ändra på filen om du har källkoden (och det har du inte). Skaffa Microsoft Virtual PC (finns gratisversion) och installera valfri variant av Linux (gärna någon lite nedbandad, t.ex SLAX) och spela spelet. Vart kan jag ladda ner det? Det enda jag hittade med et var att det stog Virtual PC 2004 SP1 är det för WIN XP SP1 för jag har SP2 ska det funka törs ej ladda ner om det blir fel. Måste vara säker Redigerad 26 december, 2006 av Darkwolf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Vart kan jag ladda ner det? Suck. Jag tänker inte guida dig till att hitta Virtual PC, en bra Linux-variant och sen installera skiten. Google kan vara en bra början. Neowin.net när du fastnar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 26 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Suck. Jag tänker inte guida dig till att hitta Virtual PC, en bra Linux-variant och sen installera skiten. Google kan vara en bra början. Neowin.net när du fastnar. Jag hittade en men det stog Virutal PC Sp 1 och är det för Win XP SP 1?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Jag hittade en men det stog Virutal PC Sp 1 och är det för Win XP SP 1?? Nej själva programmet är SP1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 26 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Nej själva programmet är SP1. Ok så det funkar för jag har Server Pack 2 och vad har jag för nytta av denna sida http://www.neowin.net/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Ok så det funkar för jag har Server Pack 2 och vad har jag för nytta av denna sida http://www.neowin.net/ Ja det funkar. Prova bara. Neowin är ett forum där du kan fråga om du stöter problem. Fast egentligen ska du nog ge upp. Det verkar inte som att du kommer att lyckas. Försök hitta en Windows-version istälet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 26 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Ja det funkar. Prova bara. Neowin är ett forum där du kan fråga om du stöter problem. Fast egentligen ska du nog ge upp. Det verkar inte som att du kommer att lyckas. Försök hitta en Windows-version istälet. HAHA vad tror du jag har gjort dom här sensate timmarna hittar ingen men jag ska försöka få igång det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 26 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Hur gör jag nu da? Asså så jag kan få in SLAX i den där saken nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Hur gör jag nu da? Asså så jag kan få in SLAX i den där saken nu Du ger upp för du kommer inte få det att funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 HAHA Först ger du massa tips om hur han ska göra, sen så säger du att hans ska ge upp när han har fixat en massa saker. LoL Fan va jag skratta. Jag har tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 HAHA Först ger du massa tips om hur han ska göra, sen så säger du att hans ska ge upp när han har fixat en massa saker. LoL Fan va jag skratta. Jag har tråkigt. Eftersom det var ett så stort hinder att bara ladda hem själva programmet så förstod jag att det inte skulle funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 27 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Eftersom det var ett så stort hinder att bara ladda hem själva programmet så förstod jag att det inte skulle funka. Det enda du behöver säga är hur jag får in SLAX i Virutal PC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Det enda du behöver säga är hur jag får in SLAX i Virutal PC Nej det är inte det enda. Sen måste jag lära dig hur man loggar in på Slax. Sen måste jag lära dig hur du tar upp en terminal. Sen måste jag lära dig hur du mountar din Windowshårddisk så att du kan se demo-filerna. Sen måste jag lära dig att navigera fram till mappen med spelet i. Sen måste jag lära dig hur man chmoddar fram så att spelet går att spela och slutligen hur du får igång själva spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 Pwnd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 28 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 Nej det är inte det enda. Sen måste jag lära dig hur man loggar in på Slax. Sen måste jag lära dig hur du tar upp en terminal. Sen måste jag lära dig hur du mountar din Windowshårddisk så att du kan se demo-filerna. Sen måste jag lära dig att navigera fram till mappen med spelet i. Sen måste jag lära dig hur man chmoddar fram så att spelet går att spela och slutligen hur du får igång själva spelet. Det enda du behöver göra det är att skriva allt i ett Dokument eller nåt sånt och lägga upp dte så kan jag ladda ner det och göra som det står Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hunter Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 Det enda du behöver göra det är att skriva allt i ett Dokument eller nåt sånt och lägga upp dte så kan jag ladda ner det och göra som det står Han kanske inte orkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts