Jump to content

HopKins FBI Demo

Solidsnake
 Share

Recommended Posts

...för att det är ett Linux-spel. Kolla upp sådant i förväg kanske?

Eftersom det är gjort i SDL borde det kunna gå att porta över det till Windows bara genom att kompilera det under Windows men just det där du har laddat hem - det är en Linux-version.

Det ståg inge om Linux-Verison när jag laddade ner det ska kolla igen. Men vet du eller nån hur man ändrar på filen?

EDIT: Det var Linux Version. Hur ändrar man på den?

Redigerad av Darkwolf
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ståg inge om Linux-Verison när jag laddade ner det ska kolla igen. Men vet du eller nån hur man ändrar på filen?

Så är det i alla fall.

Du kan bara ändra på filen om du har källkoden (och det har du inte).

Skaffa Microsoft Virtual PC (finns gratisversion) och installera valfri variant av Linux (gärna någon lite nedbandad, t.ex SLAX) och spela spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så är det i alla fall.

Du kan bara ändra på filen om du har källkoden (och det har du inte).

Skaffa Microsoft Virtual PC (finns gratisversion) och installera valfri variant av Linux (gärna någon lite nedbandad, t.ex SLAX) och spela spelet.

Vart kan jag ladda ner det?

Det enda jag hittade med et var att det stog Virtual PC 2004 SP1 är det för WIN XP SP1 för jag har SP2 ska det funka törs ej ladda ner om det blir fel. Måste vara säker

Redigerad av Darkwolf
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det funkar. Prova bara.

Neowin är ett forum där du kan fråga om du stöter problem.

Fast egentligen ska du nog ge upp. Det verkar inte som att du kommer att lyckas. Försök hitta en Windows-version istälet.

HAHA :mellow: vad tror du jag har gjort dom här sensate timmarna hittar ingen men jag ska försöka få igång det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda du behöver säga är hur jag får in SLAX i Virutal PC

Nej det är inte det enda. Sen måste jag lära dig hur man loggar in på Slax. Sen måste jag lära dig hur du tar upp en terminal. Sen måste jag lära dig hur du mountar din Windowshårddisk så att du kan se demo-filerna. Sen måste jag lära dig att navigera fram till mappen med spelet i. Sen måste jag lära dig hur man chmoddar fram så att spelet går att spela och slutligen hur du får igång själva spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är inte det enda. Sen måste jag lära dig hur man loggar in på Slax. Sen måste jag lära dig hur du tar upp en terminal. Sen måste jag lära dig hur du mountar din Windowshårddisk så att du kan se demo-filerna. Sen måste jag lära dig att navigera fram till mappen med spelet i. Sen måste jag lära dig hur man chmoddar fram så att spelet går att spela och slutligen hur du får igång själva spelet.

Det enda du behöver göra det är att skriva allt i ett Dokument eller nåt sånt och lägga upp dte så kan jag ladda ner det och göra som det står

Länk till kommentar
Dela på andra sidor