Umberto Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 (redigerad) Hur ska man kunna resummera något som inte ens är avslutat? ... Men det är klart, dagens Svensson- familjer öppnar väl klapparna strax efter Kalle - sedan är Julafton som vilken helgdag som helst. Håller med där. När själva AFTONEN egentligen börjar har många redan allt bakom sig så att säga. Redigerad 25 december, 2006 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Är det bara jag som tycker att ditt inlägg verkar väldigt dystert? Jag är en dyster människa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Har varit en helt ok julafton för min del. Gick upp vid halv 10 och käkade risgrynsgröt med familjen. Sedan tog vi presenterna och tomten (till lillsyrran) ganska omgående. Efter det bestämde vi oss för att åka på jakt efter rödbetssallad som av någon anledning hade försummats i inköpen i år. Dessvärre var den slut i alla butiker vi letade i, så man fick dränka sorgen i älgkörvar, skinka med senap och annan god julmat. Efter det blev det då Kalle Anka och i stort sett en slapp tv-afton resten av kvällen med de filmer som brukar gå. Och nu på Juldagen sitter jag slutligen här. Har vart en trevlig dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Jag blir upptvingad ur sängen vid halv elva. Vi äter gröt. Bläh Sen så kommer tomten, Sisådär vid 12. Bara för att "få det överstökat" och så att tvillingarna skulle hålla sig lite lugna under julmiddagen. Sen öppnar vi presenter, Jag fick visserligen bara två paket men jag är nöjd ändå. Kalle sen, Det var skönt. Jag lyckades övertala min tvåriga lillasyster om att jag inte bits. Hon kände inte igen mig eftersom jag inte hälsat på farsan på ett halvår, stackarn. Sen julbord. Smaskigt, Revbenspjällen och Ischokladen tog slut fort som fan, då mumsade jag på vörtlimpa och rödbetssallad. Gick sedan hit upp, Hinkar i mig julmust -säkert min åttonde flaska just nu- och sitter på MSN. Funderade ett tag på att spela CS men det är fan ingen julstämning i det. Baibai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oldsmobile Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Min julafton var bra:P. Den började med att jag vaknade och gick o åt frukost med min pappa. Sen fick vi öppna packet . Jag fick:Gt Legends och en data mus,men jag hadde ingen data så jag undra hur pappa tänkte.Sen sa han att jag skulle leta efter ett till packet. Då hitta jag min nya data!!! Jag e inte så kunnig på datorer och sånt men den har(kopierar från kontrollpanelen): AMD Athlon 64 X2 Dual core Processor 4200+ 2.36 GHz, 1.00 GB RAM PAE (Physical address extension) Sen åkte vi till mina kusiner och åt julbord och kollade på filmen Bilar . Det var det Nu ska jag sova! God natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Som sagt. Min julhelg är långt från över. Men iaf, jag vaknade runt 07.00 i morse, och kunde absolut inte somna om, så det blev att stiga upp, kollandes på soluppgången med en flaska julmust i handen sittandes i min morgonrock. Vid 9-tiden så vaknade min mor, som läste sin se&hör och drack en kopp kaffe innan en av de mest stressade dagarna startar för henne. Jag skulle hjälpt henne med prinskorvarna, men eftersom jag har haft en hämsk hosta hela dagen, så ville jag inte stå och hosta och snora över dom, så jag drog ner och satte mig vid forumet, loggande in på WoW och liknande för att hälsa alla mina internet-polérs god jul. Runt halv 12 så kom dom första gästerna. Min bror med fru och 2 barn, och då passade jag på att hoppa in i duschen, och fixa iordning mig. Vid 12 så kom min systers pojkvän och hans bror och hämtade min syster, som skulle käka julmiddagen hemma hos hans föräldrar i år. I samma veva så kom också min moster med taxin, då hon alltid är här över jul. Hon är som sagt handikappat, så detta är ända dagen om året som hon inte sover hemma. Runt 1 så kom min andra syster, med hennes 2 barn och hennes fd. man. Vid denna tidpunkten så började maten bli klar, så efter lite mingel så blev det stort julbord, med mat och dryck. Efter mycket mat, så började det rinna ihop till kalle, vilket dom som fick plats började kolla på. Det blev mest barnen som kollade, och jag kom in försent, och gick efter musses campingsemester. När väl kalle var över, så samlades vi alla i storarummet, för att invänta alla som fattades. Min syster som hade åkt iväg vid 12 tiden kom tillbaka ungefär halv 6, och en kvart senare så kom min tredje syster med respektive och 2 barn. När alla var samlade, så var det inte en lång stund innan tomten kom. Efter julklappsutdelningen, så åkte min bror med familj hem till sig, för att fira med hans frus släkt, och min andra systers pojkvän åkte hem till sina föräldrar för att fira jul. Efter det blev det gröt, och ännu mer mat från julbordet, dock micrat denna gången. Ännu mer snapps och annat smått o gott. När alla hade ätit upp så började vi spela ett spel som alla var med på, och det tog en herrans massa tid, och folk blev fulla och gapiga. Min syster och man med dom 2 minsta barnen åkte hem vid 12-tiden, och i samma veva så gick min moster och lade sig. Spelandet tog slut för ungefär en halvtimme sen, då min andra systers fd. man skulle åka hem och sova. Nu så är det jag, och mina två systrar, min ena systers 2 barn, och min mor och far som precis ska börja sjunga kareoke. Wish us luck! (Fan vad hackigt och ointressant, men vem fan bryr sig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 25 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Hur ska man kunna resummera något som inte ens är avslutat? ... Men det är klart, dagens Svensson- familjer öppnar väl klapparna strax efter Kalle - sedan är Julafton som vilken helgdag som helst. Vänta med att skriva då? Och jag har ingen svensson familj, var så säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Vänta med att skriva då? Och jag har ingen svensson familj, var så säker. Det är ju det jag har gjort. Spela roll om din familj är Svensson eller ej, att din Julafton vad över redan vid 18:42 är för mig skrämmande. Hursomhelst - här är min Julafton. Vi hade varit uppe sent dagen före och bakat, så jag sov till ungefär tolvslaget idag. Efter det städade jag och hjälpte till lite med julmaten, och klockan tre parkerade jag mig tillsammans med syrran framför TV:n för att se på Kalle. Mamma och pappa tittade av och från, och sedan kom min syster och hennes pojkvän (hon bor inte hemma längre). Vi såg färdigt på Kalle, pratade lite och så såg vi på halva Polarexpressen. Efter det var det mat, och när vi ätit såg vi vidare på filmen med en paus för Karl- Bertil Jonssons julafton. Vid åtta stack min brorsa för att arbeta tyvärr, men en stund efter det började julklappsöppningen. Som sagt, min familj är nog den långsammaste julklappsöppnande familjen någonsin. Ungefär fyra timmar senare ( ) var vi klara. Då åt vi Ris A Lá Malta, drack Té och åt Kex med ost. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Min Julafton var bra. Började med att jag vaknade klockan 11 och så gick jag ner och satt mig vid TV. Vid 1 så hoppade jag in i dushen och sedan satt på mig fin klädderna. Klockan 2 åkte vi i väg till min bror. Vid 3 så var maten klar och då var det bara att mummsa. Vid 4 kom mormor. Sen efter lite små prat och några snapsar och öl så åt vi tårta. Sen så fortsatte pratet. Vid 7 så åkte vi hem med mormor och sen åkte vi hem och öppnade julklapparna. Sen såg jag på James Bond. Efter det var det bara att sova kudden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 25 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Det är ju det jag har gjort. Spela roll om din familj är Svensson eller ej, att din Julafton vad över redan vid 18:42 är för mig skrämmande. Men då behöver du inte klaga på dom som gör det? Det blir så, hoppas att dina föräldrar aldrig skiljer sig. Har typ inte firat jul sen dess! Sista timmarna på min julafton blev tomma, ensam framför datorn och xboxet. Spelade nästan igenom hela halo 2 tills kl 6... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 (redigerad) Min julafton har varit SKITBRA! Stämningen var precis som den ska vara och kolla bara på julklapparna! 50 000kr. Datorhögtalare. Logitech Z-2300. 200 watt. HL2. Game of the year edition. WoW. Router. Rakapparat. Tofflor. Kläder. Pjäxor. Klocka. (Skitsnygg) Franz Ferdinand - You Could Have It So Much Better Ska köpa en w850i på onsdag för en del av pengarna. Och så blir det en PS3 redan i mars! Redigerad 25 december, 2006 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Min julafton har varit SKITBRA! Stämningen var precis som den ska vara och kolla bara på julklapparna! 50 000kr. Datorhögtalare. Logitech Z-2300. 200 watt. HL2. Game of the year edition. WoW. Router. Rakapparat. Tofflor. Kläder. Pjäxor. Klocka. (Skitsnygg) Franz Ferdinand - You Could Have It So Much Better Ska köpa en w850i på onsdag för en del av pengarna. Och så blir det en PS3 redan i mars! Hu bortskämd är man om man får 50 000kr på julafton då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Min julafton har varit SKITBRA! Stämningen var precis som den ska vara och kolla bara på julklapparna! 50 000kr. Skrev du rätt där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Skrev du rätt där? Check his sign. Han har nog inte skrivit fel 2 ggr... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 (redigerad) Check his sign. Han har nog inte skrivit fel 2 ggr... Men ändå. Luktar lögn.. Redigerad 25 december, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Jag kan berätta då vad som hände. Morfar har sålt mark i småland för 13 miljoner. Därför gav han bort pengar till oss i julklapp. Så enkalt är det. Fast jag har fortfarande inte riktigt fattat det. Nu blir det PS3 redan i mars! Många fler julklappar väntar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Okej här kommer min då. Jag vaka vid 10 och åt risgrynsgröt. sen åkte vi till mina släktingar, bla bla och bla, sen öppna vi julklapparna , åt mat, vi for hem. vi far till en annan släkting och spelade spel i typ 6h sen var det slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Men ändå. Luktar lögn.. Hans farfar(?) har sålt mark i småland för 13mkr! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Men då behöver du inte klaga på dom som gör det? Det blir så, hoppas att dina föräldrar aldrig skiljer sig. Har typ inte firat jul sen dess! Sista timmarna på min julafton blev tomma, ensam framför datorn och xboxet. Spelade nästan igenom hela halo 2 tills kl 6... Mina föräldrar har varit skilda en gång. Hur lite gör ni egentligen på er julafton? Ät mat, se på Kalle, kanske någon film, ät efterrätt, spela ett sällskapsspel och ta det lugnt med julklappsöppningen så har du en hel kväll fylld med glädje. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 25 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Mina föräldrar har varit skilda en gång. Hur lite gör ni egentligen på er julafton? Ät mat, se på Kalle, kanske någon film, ät efterrätt, spela ett sällskapsspel och ta det lugnt med julklappsöppningen så har du en hel kväll fylld med glädje. Tänk om man hade haft en sån familj. Jag sov till kl 12, sen klev jag upp, satt och småsov i fotöljen och pillrade i mig koffeintabletter. Sen tog vi en promenad med hundarna, jag mamma och lillebror till mormor och morfar. Vi njöt där och umgicks, sen kom min morbror som jag aldrig har träffat, han är alkoholist. Han håller på att sluta nu när han fått en dotter, stämningen blev lite stel. Sen for jag, storebror, storasyster och lillebror till pappa. Vi lagade mat åt honom tills han kom hem, spelade lite xbox. Sen for alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts