_EmiL_ Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Jag vaknar runt 8:a känner på min jukstrumpa *hohoh* Tar upp ett TV-Spels liknande paket. Öppnar och ser att det är Canis Canem Edit!!! Blir skitglad går ner och säger God Jul till Mor och Far som står och julstökar. Säger tack för spelet och grattis på namnsdagen till mamma. Går upp och spelar tills ungefär halv 10 då min syster vaknar går ner äter en frukost bestående av en macka med Julskinka och senap. Går upp , spelar lite Canis. Går ner och tänkte dusha men det gick inte för min pappa städade toaletten. Sätter mig och ser på Madicken istället. Går in och dushar. Sätter mig och spelar Canis. Farmor och min Farbror kommer. Vi sätter oss i vardagsrummet och ser på nåt skit på TVn Vi äter julmat och de smakar gott. Min farbror åker iväg och hämtar min kusin. Dom kommer tillbaka inom en halvtimme. Julklappsutdelning. Min kusin blir överlycklig när han får ett PSP. Sen så blir han ledsen när han inser att man ladda spelet i typ 2 timmar. Vi går upp och kör diverse gammla tråkiga spel på Ps2. Dom åker hem runt 22.30 Och nu sitter jag här och försöker få mitt RainbowSix Vegas att funka!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Bättre än jag trott faktiskt. En helkväll med en åtta månader gammal kusin kan nog inte misslyckas . Att se henne kravla omkring bland alla paket under granen och rycka i snörena, och sedan titta upp på en och slå ut i det största leende man kan tänka sig är obeskrivligt . Vaknade runt nio, öppnade tre paket, sedan gjorde jag mig i ordning. Runt tolv drog vi till farmor och farfar, mötte upp med min farbror och hans sambo tillsammans med barnet. Drack lite glögg (Must till barnen) och bara umgicks. Sedan käkade vi, glodde på Kalle, öppnade paket, fikade, fortsatte öppna paket, fikade igen. Sedan kollade jag mest på TV eller tog hand om kusinen tills vi drog hem Ska ju fira imorgon också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hunter Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Uhm.. sämsta julen ever Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 (redigerad) Uhm.. sämsta julen ever Why? :'( För min del har det varit jättebra. Vaknade kl 8.30, åt frukost och öppnade ett paket som innehöll en t-shirt. Gick ner till pappa ca 10.30. Kl 12 gick vi till mina brorsor och deras mamma (halv-bröder). Umgicks där, kollade på kalle, åt, öppnade klappar. Gick hem till mamma igen kl 18, såg på Karl-Bertil Jonssons julafton, öppnade paket. Ska fira mer med pappa imorgon, öppnade inga paket hos honom ikväll. Underbar julafton. "Jag har en komunist vid min barm" "Ska du lukta på glöggen, pojke?" Redigerad 24 december, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 (redigerad) Uhm.. sämsta julen ever Varför det då Unter!? :'( Redigerad 24 december, 2006 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Uhm.. sämsta julen ever Varför blev din jul den sämsta någonsin, Unter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Jag fick förövrigt årets bästa kommentar idag. Jag gav mamma och pappa och farmor och farfar två tavlor. (Samma motiv) (En var per par alltså) Motivet var samma bild som jag ställde upp med i hösttävlingen (Kastanjer och löv), farfar öppnar paketet och håller det lite bort från alla så bara han ska se. Min farbror (som är skämtsam) säger "Är det ett nakenporträtt ?". Farfar (som trodde det var ekollon på bilden) svarar "Njäe... Det är såna här ollon!" *Gapskratt* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Min julafton skulle faktiskt blivit bra om din syster väckte mig Go Jul på er. Men lägg av, julafton är ju för satan inte ens över än. -.-" Och det spelar vad för roll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Alltså grabbar, hur firar ni egentligen julafton? Vem sover till två, spelar CS på julafton? Jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Familjen har grälat det mesta - And I loved it! Bara ännu en anledning till, förutom min förkylning, till att stanna på mit rum och lyssna på musik. Min famror och en av farbröderna kom hit och hade julmiddag. Jetemuwsegt bara det att jag inte kännde någon smak på något annat än rödbetssalladen på grund utav att jag är täppt i näsan. Och nu är julafton över och jag har funderat på att gå och sova, good idea? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Denna julen har varit skit rakt igenom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Skitbra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Underbar julafton Vaknade klockan 13 ungefär, kollade i julstrumpan och hittade tomtens huvud fyllt med choklad i alla dess former. Satte mig vid datorn en stund och snackade lite med vänner, för att sedan gå upp och käka flingor innan Kalle började. Efter att ha kollat på den bästa programledaren för Kalle Anka sedan Arne satte jag mig i fåtöljen och väntade på min mor och far. Öppnade presenterna, som bland annat bestod av Canis canem edit, bleb överlycklig och sprang in på mitt rum och har i stort sett spelat det fram tills nu. Min kompis lirade det en stund också, och blev förbannad över att han har Xbox. Nu sitter jag här igen och pratar med massa folk, men ska nog springa upp och lira Canis igen God jul ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Gick upp vid typ halv tolv och kollade julstrumpan - i den låg en mandarin! Åt den som frukost och gick ned ett tag, sen gick jag upp och duschade. Efter det åkte vi till farmor och farfar på jullunch, det var trevligt. Sen åkte vi hem och tittade på Kalle Anka, och efter Anka åkte vi till min kusiner. Där fikade vi och efter det öppnade vi julklapparna. Efter det var det mest att slappa... Vi åt lite julmat, kollade på TV, umgicks och käkade julgodis. Sen åkte vi hem. Var en bra julafton - men julen är inte slut för min del. Har inte träffat släkten på mammas sida än, plus att jag ska träffa min farbror på annandagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Steg upp ca 08:00, julafton är enda dagen på året som jag stiger upp 08:00 frivilligt. Som vanligt gick för- och eftermiddagen i stressens tecken - rum städas, granar kläs, fönster pyntas, ljusslingor sättas upp, gardiner bytas, mat tillredas m.m. m.m. Jag förstår inte varför vi alltid sparar det till julafton. Suck... Ca 15-tiden åt vi traditionsenligt gröt och sen gjorde vi några blixtvisiter till några släktingar & vänner+till några gravar. Ca 20:00 åt vi julmiddag och efter det blev det must, glögg, konjak och trevlig samvaro. På det följde kaffe och kakor och sen ca 22:00 var det dags för julklappar. I år hade vi kommit överens om att inte ge så många klappar och dessutom hade de flesta varit så lata att de inte ens orkat paketera in klappjävlarna (not me!) så de gav dem i plastpåsarna de köpt dem i de lata svinen. Det gick bra iaf ansåg alla förutom min bortskämda bror som var missnöjd med årets julklappsskörd och sa att han skulle ta livet av sig medelst hängning (ingen julstämningshöjare direkt) så det blev till att agera psykolog för min del (börjar bli van ). Men nu är allting relativt frid & fröjd igen. God Jul. (Obs. kortfattad beskrivning. För en utförligare analys kan ni läsa boken "Umberto firar jul" s. 55-434.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2006 Och det spelar vad för roll? Hur ska man kunna resummera något som inte ens är avslutat? ... Men det är klart, dagens Svensson- familjer öppnar väl klapparna strax efter Kalle - sedan är Julafton som vilken helgdag som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Min julafton. Ahh. Den har varit ganska dryg. Fram till kl 7 iaf. Så, nu tänker jag berätta hur dagen har varit. Det började med att jag vaknade runt 9. Mina föräldrar tvingade upp mig ur säng ( ), så jag gick, satte mig vid frukost bordet, åt en macka, sen gick jag tillbaka till mitt rum igen. Sen efter kanske 10 minuter ropade dom att jag skulle komma ner. För vi skulle få öppna en julklapp tidigt (tradition). Fick NFS Carbon, så jag satt och spelade det resten av morgonen. Runt kl 12 kommer de lite folk till vårat hus för vi ska äta gröt (bläh). Sen som tiden går och närmar sig halv 3. Så går vi hem till min moster och hennes man för där brukar vi vara och fira jul så att säga. Kl 3 kollar jag på Kalle Anka med familjen. Tiden går och den förbannad "tomten" kommer aldrig. Så vi sätter oss till bords runt 5. Äter lite. Sen virrar jag runt lite i huset bara. Sen kl 7 kommer gubb fan. Dom delar ut paketen och shit sen när det är klart. Så är det bara att öppna dom. Fick en del intressanta klappar. Den bästa var nog TVn. Sen så var vi där hemma och kollar på en Robbie Williams (bläh) som Morsan fick. Runt 10 går jag hem. Kopplar in mitt 360 i min nya HD-TV. Och spelade Gears of War med 50 cent. Så har min julafton varit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Jobbade igår, ställde klockan på 12, men somna om, gick upp duscha, raka mig kolla på Kalle Anka, tog en julmust, åkte och jobba, började kl 18 (skitroligt), sluta jobba kl 20:30, helt hopplöst, men vi har canadas hockeylag på hotellet där jag jobbar, så dom skulle ha mat, och det kunde inte han som jobba innan mig ta hand om. Åkte hem, då var familj och släkt samlade, åt julmat (dom var snälla nog att invänta mig) sen öppna vi paket, fick det man brukar få, kalsonger, strumpor, tröjor, men fick även ett gäng med dvdfilmer och ett minneskort till mobilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Min julafton. Ahh. Den har varit ganska dryg. Fram till kl 7 iaf. Så, nu tänker jag berätta hur dagen har varit. Det började med att jag vaknade runt 9. Mina föräldrar tvingade upp mig ur säng ( ), så jag gick, satte mig vid frukost bordet, åt en macka, sen gick jag tillbaka till mitt rum igen. Sen efter kanske 10 minuter ropade dom att jag skulle komma ner. För vi skulle få öppna en julklapp tidigt (tradition). Fick NFS Carbon, så jag satt och spelade det resten av morgonen. Runt kl 12 kommer de lite folk till vårat hus för vi ska äta gröt (bläh). Sen som tiden går och närmar sig halv 3. Så går vi hem till min moster och hennes man för där brukar vi vara och fira jul så att säga. Kl 3 kollar jag på Kalle Anka med familjen. Tiden går och den förbannad "tomten" kommer aldrig. Så vi sätter oss till bords runt 5. Äter lite. Sen virrar jag runt lite i huset bara. Sen kl 7 kommer gubb fan. Dom delar ut paketen och shit sen när det är klart. Så är det bara att öppna dom. Fick en del intressanta klappar. Den bästa var nog TVn. Sen så var vi där hemma och kollar på en Robbie Williams (bläh) som Morsan fick. Runt 10 går jag hem. Kopplar in mitt 360 i min nya HD-TV. Och spelade Gears of War med 50 cent. Så har min julafton varit. Är det bara jag som tycker att ditt inlägg verkar väldigt dystert? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Vaknade halv 10. Åt frukost. Ingen julstämning. Gick och handlade. Ingen julstämning. Åt julmat. Ingen julstämning. Satt på mitt rum. Ingen julstämning. Såg på Kalle Anka. Lite julstämning. Öppnade paket. Ganska mycket julstämning men inga presenter som skulle underhålla mig på kvällen utan bara pengar och stuff. Åt middag. Svag julstämning. Spelade Swat. Ingen julstämning alls. Satt på mitt rum och tråkade på MSN. Gissa? Ingen julstämning? Självklart inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts