Jump to content

Hur har eran julafton varit?

Merkky
 Share

Recommended Posts

Somsagt, hur har eran julafton varit?

Min har varit fylld av choklad och mat.! :wub: Mår så himla illa just nu, ska lägga mig ner direkt när jag skrivit klart...

Sen har den varit lite stressad och sorglig. Var tvungen att åka ifrån min mamma och lämna henne ensam för att kunna åka till pappa. Man gör ju någon ensam hur man än gör... Och jag öppnade dom flesta julklappar igår kväll, så det blev inte mycket idag! :wub:

Hur har er dag varit?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 84
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Själv har man fram till kl 4 spelat WoW medan förlädrarna har jobbat med maten.

Sen klockan ca 16.30 åt vi, fick mina julklappar mean jag åt och mina föräldrar sina.

Just nu sitter jag o spelar WoW och ska snart gå och äta lite godis kakor m.m.

Nog en av de bästa julaftonen jag har varit med om.

Fin julkänsla det där.

Sitta framför datorn hela dagen :lol:

------

Min jul har varit hyffsat bra faktist

Vaknade runt klockan 2 eller nått sånt med att min far stormade in i rummet och skrek att jag kommer missa kalle anka om jag fortsätter sova.

Går upp äter gröt (:wub:) pratar lite med mina föräldrar.

Återgår till datorn och lirar lite cs fram till 3, kollar på kalle anka.

Precis när vi skulle käka kom mina brorsor över och lämnade presenter och önskade oss alla en god jul.

Åt gott :wub:

Efter spelade jag lite Final Fantasy, och öppnade presenter.

Nu så sitter jag här proppmätt med en påse ahlgrens och julmust.

Och som lite extra ska jag kolla på "Nightmare before Christmas", fin gammal julklassiker jag inte kollat på på flera år :wub:

Sammanfattning, en riktigt fin julafton :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fin julkänsla det där.

Sitta framför datorn hela dagen :lol:

------

Min jul har varit hyffsat bra faktist

Vaknade runt klockan 2 eller nått sånt med att min far stormade in i rummet och skrek att jag kommer missa kalle anka om jag fortsätter sova.

Går upp äter gröt (:wub:) pratar lite med mina föräldrar.

Återgår till datorn och lirar lite cs fram till 3, kollar på kalle anka.

Precis när vi skulle käka kom mina brorsor över och lämnade presenter och önskade oss alla en god jul.

Åt gott :wub:

Efter spelade jag lite Final Fantasy, och öppnade presenter.

Nu så sitter jag här proppmätt med en påse ahlgrens och julmust.

Och som lite extra ska jag kolla på "Nightmare before Christmas", fin gammal julklassiker jag inte kollat på på flera år :wub:

Sammanfattning, en riktigt fin julafton :wub:

Ville inte störa de, så att de kunde göra maten fortare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså grabbar, hur firar ni egentligen julafton?

Vem sover till två, spelar WoW och CS på julafton?

fan, skäms.

Instämmer!

Gick själv upp vid nio, kollad på LasseMajas detektivbyrå och sedan var det frukost. :wub:

Därefter följde lite TV-spelande med min bror och så satt jag lite vid datorn. Lunch som vanligt, julgröt med diverse tillbehör.

Tja, sedan rann tiden iväg och det var dags för middag. Ni vet hur sega vuxna är; som tidfördrift gick jag och min bror återigen och spelade FIFA och sedan var det dags för klapputdelning. :wub: När jag ändå är igång kan jag berätta vad jag fick så skiter jag och ta det i julklapps-tråden: trumpinnar (:wub:), RHCP-tröja, presentkort på MQ, duschkräm, ett par Koppartrans-kallingar, ett par Calvin Klein- och ett par Emilio-kallingar. En Yankees-mössa och pengar samt betygspengar för hur duktigt jag var, men det var ej någon julklapp.

Toppendag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pappa väkte mig runt nio. Då gick jag upp och åt gröt med mamma, pappa, min bror som sov över och min syster som kom hem till oss på morgonen för att äta frukost. Sedan satt vi och snackade i en timme ungefär. Sedan så var det ganska drygt. Jag spelade Half-Life 2 i en halvtimme typ och drev runt i hemmet lite. Sedan vid tre kollade vi Kalle Anka och efter det hjälpte i stort sett alla till med maten på ett eller annat sätt. Jag dukade, pappa stekte köttbullarna (som mamma gjort själv några dagar innan :wub: ) och prinskorv, min syrra ställde fram ost och annat.... ja, något sådant. Sedan åt vi. Bror, far och syster drack kaffe och så spelade vi Cluedo tillsammans. Efter detta öppnade vi paket och sedan gick pappa ut med Alice (hund). Sedan så spelade vi en till omgång Cluedo och sedan gick min bror hem och nu sitter jag här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väcktes klockan 9 (gaaah??!?!) av min syster...tänk, min 18 åriga syster var ivrigare än någonson tror jag :wub: . Iallafall efter paket öppnande installerade jag CS på nya datorn och lirade med några kompisar...gick väl...sådär :wub: . Aja, efter en skön morgon bar det av mot mormor där vi bara tagit det lugnt och suttit ner och gjort inget speciellt öppnade lite paket och sådär sen åkte vi hem och här sitter jag.

En rolig, skön, lugn och absolut stressfri julafton har det varit. Måste säga att det nog var en av de skönare julaftonarna på länge :wub:

God jul på er :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väcktes klockan 9 (gaaah??!?!) av min syster...tänk, min 18 åriga syster var ivrigare än någonson tror jag :lol: . Iallafall efter paket öppnande installerade jag CS på nya datorn och lirade med några kompisar...gick väl...sådär :wub: . Aja, efter en skön morgon bar det av mot mormor där vi bara tagit det lugnt och suttit ner och gjort inget speciellt öppnade lite paket och sådär sen åkte vi hem och här sitter jag.

En rolig, skön, lugn och absolut stressfri julafton har det varit. Måste säga att det nog var en av de skönare julaftonarna på länge :wub:

God jul på er :wub:

Min julafton skulle faktiskt blivit bra om din syster väckte mig :wub:

Go Jul på er. ^_^

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började morgonen genom att vakna 07.45 ( :wub: ) utav att farsan "tomtade" för lillesyrra. Hade bra nog lust att skrika att allt var fake, och att dom skulle hålla käften någongång.

Aja, eftersom jag sov när dom delade ut julklapparna till mina syskon, så öppnade jag dom senare när jag luggit och dragit mig en stund. :wub:

Fick kläder, kläder, en ny mössa, pengar, hörlurar etc...

Efter det bar det iväg till min mormor och morfar, där vi träffades hela släkten. :lol: Var grymt roligt. Satt och spelade Medal of Honor: Frontline med min kusin ett tag på xbox, tills det var dags för Kalle Anka. :wub:

Och strax efter Kalle så öppnade vi alla julklappar vi hade där, fick pengar, mer pengar, presentkort, godis och annat krafs. En handuk och överkast, t.e.x.

Och efter det drog vi med dystra miner hemåt. Är det bara jag som känner en stor tomhet så här efter "allt"? :wub: När man haft så jäklarns roligt med kusinerna o.s.v, så tar det slut så snabbt... :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor