Sniper Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 1. Mysteriet på Greveholm 2. När karusellerna sover 3. ...Vet inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Själv gillade jag de flesta kalendrar som gick i början och mitten av 1990-talet. Sunes jul som så många tycker är en höjdare minns jag knappt så mycket av bara när de gjorde knäck och sedan köksplattorna fastnade på fötterna på Håkan , var bara 3 år när den gick, men folk kanske sett repriser? De jag minns bäst är Klasses julkalender, Tomtemaskinen, Håll huvet kallt, Kapernaum och Greveholm. Efter Pelle Svanslös har det gått utför tycker jag. Iof slutade jag följa kalendrarna efter Julens hjältar så dem kan jag inte uttala mig om. Årets julkalander har jag faktiskt följt, var ett tag sen jag gjorde det. Tycker den är rätt underhållande, och man får ju ha överseende med att den ju främst är riktad till yngre barn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 1. Mysteriet på greveholm 2. Sunes Jul 3. Pelle Svanslös Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JockeSoder Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Helt klart mysteriet på Greveholm, skånska ffs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Helt klart mysteriet på Greveholm, skånska ffs! Du med ditt Skåne, du vet, det finns ett liv utanför Skåne också... Fast när det väl kommer till kritan så är ju faktiskt Skåne rätt så bra ändå. Lite bättre än resterande Svea rike. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Sunes jul är den bästa enligt mig, Mysteriet på Greveholm på god tvåa. Men kan inte minnas att jag har tittat på julkalender sen 1998, så jag kanske inte ska uttala mig. Håller med. Har sett Sunes jul-avsnitten om och om igen under hela min uppväxt. Men Mysteriet på greveholm var ju oerhört bra, det skulle vara kul att se igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Håller med. Har sett Sunes jul-avsnitten om och om igen under hela min uppväxt. Men Mysteriet på greveholm var ju oerhört bra, det skulle vara kul att se igen. Finns på torrent. Oh jag vet vem som har det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hunt3d Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) Tyckte bäst om Pelle Svanslös från '97. Var visserligen bara 6 år då men jag minns de flesta avsnitten väldigt väl, gillade även Ronny & Julia från 2000. Sämst var ju Allrams Höjdarpaket (eller vad den hette) som gick 2004 och När karusellerna sover '98. Gillade inte dem ett dugg! Årets kollar jag nu på morgnarna innan jag går till skolan (har visserligen lov nu) men slår jag på teven, inte har något särksilt för mig och ser att det sänds kollar jag väl. Har aldrig missat en enda julkalender 24:e december iallfall Förra årets kollade jag bara på julafton och fattade ingenting. Anyways 2000s, 1997s och låt oss säga 2003s (Håkan Bråkan) julkalendrar var nog de bästa. Och Sunes Jul har jag (båda delarna) på Video här hemma Tack. Redigerad 21 december, 2006 av hunt3d Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) 1. Pelle Svanslös 2. Ronny och Julia 3. LasseMajas detektivbyrå Kaspar sög balle. EDIT: Mysteriet på Greveholm är också skön. Redigerad 21 december, 2006 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Håller med. Har sett Sunes jul-avsnitten om och om igen under hela min uppväxt. Men Mysteriet på greveholm var ju oerhört bra, det skulle vara kul att se igen. Japp, föddes 91 så hann inte med att se den då men vi har den inspelad. Lätt bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) 1. Mysteriet på Greveholm. 2. Pelle svanslös. 3. Dieselråttor och sjömansmöss. Redigerad 21 december, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 3. Dieselråttor och sjömansmöss. Ska du ha strük? Pico-wannabe Efter Håkan Bråkan så är det där den absolut värsta skiten jag sett i julkalender-väg. Får man fråga vad du tycker är bra med den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 1.Mysteriet på Greveholm 2.Sunes Jul 3.När karusellerna Sover Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) Jul i Kapernum knullar häck. Och nu mobbar vi sönder KalleR för att han använder det mediokra susning.nu istället för det superba wikipedia.org. Redigerad 21 december, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DoeX Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 1. Sunes Jul 2. Mysteriet på Greveholm 3. När karusellerna sover Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Sunes Jul och Mysteriet på Greveholm är lätt de bästa julkalenderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Mysteriet på Greveholm är/var lätt bäst, ingen annan jukalender ja sett kommer nära den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Sunes jul Klasses Julkalender Ture Sventon Kurt Olssons jul Mysteriet på Greveholm Pelle Svanslös (det var den sista som jag "följde" och som var riktigt bra) Pettson och Findus Tomtemaskinen Jul i Kapernaum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Mysteriet på greveholm klår de andra med Sprak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Mysteriet på Greveholm Pettsson och findus (Otecknat) såg jag som barn och älskade det Sen vet jag inte, såg inte sunes jul Med den äger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts