Jump to content

Bästa julkalendern!

Dee
 Share

Recommended Posts

Ja vilken är den bästa julkalendern genom tiderna enligt er? :)

Sunes Jul (1991):D

Mysteriet på Greveholm (1996) :D

Pelle Svanslös (1997) :huh:

Kaspar i Nudådalen (2001) B)

Dieselråttor & Sjömansmöss (2002) :D

Håkan Bråkan (2003) :)

Allrams höjdarpaket (2004) :D

En decemberdröm (2005) :D

LasseMajas detektivbyrå (2006) :lol:

?

Själv tycker jag:

1. Mysteriet på Greveholm

2. Sunes Jul

3. Kaspar i Nudådalen

4. LasseMajas detektivbyrå

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bilder

Först kommer Sunes Jul.

På andra plats kommer Allrams Höjdarpaket.

Tredje plats går till Mysteriet på Greveholm.

Vänta, var Mysteriet på Greveholm om den där tomten som hade tagit någon tillfånga uppe på en vind?

Nej för fan, det var ju greven med prinsessan i rymdrakten, sprak, nissarna. ja hela fadderullan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först kommer Sunes Jul.

På andra plats kommer Allrams Höjdarpaket.

Tredje plats går till Mysteriet på Greveholm.

Vänta, var Mysteriet på Greveholm om den där tomten som hade tagit någon tillfånga uppe på en vind?

Det bodde ett elakt skelett uppe i tornet på slottet Greveholm, och familjen som flyttar in dit märker att det bor spöken i slottet, som dom busar med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det bodde ett elakt skelett uppe i tornet på slottet Greveholm, och familjen som flyttar in dit märker att det bor spöken i slottet, som dom busar med.

Ostkaka :huh:

Jag tror mysteriet på Greveholm har varit den bästa under min julkalender-tid.

Sedan Sunes jul.

Sedan vet jag att jag gillade när karusellerna sover, gillade kaninen.

Spelet till julens hjältar är ju bara för härligt :lol: Även om själva programmet inte var bra.

Men ska man tro de vuxna (35 och uppåt) så var tydligen teskedsgumman en riktig höjdare.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klasses Julkalender var fin! :'( 1992, då fyllde jag just fem år under tiden den kalendern gick. Oj, vilka barndomsminnen som strömmar och flyger genom mig när jag tänker på det... det är helt klart den mest juliga julkalendern. Alla dekorationer och sånger, inget kan bli mer jul-julkalender än Klasses. :'( Och sen de gamla fina tomten på vinden som bara drack must... "Hmm, hoh! Den va' jättäfihn dänn du!" Och röret de pratade med varandra igenom! Och hissen! Och grankotten till våningsvisare! Åhh, barndomen! :'(

Men Sunes Jul är fantastisk. Den köttar allt motstånd vad gäller julunderhållning, jag och min brorsa citerar Sunes Jul och Berts Dagbok dagligen, säkert tio gånger eller fler. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mysteriet på Greveholm. Satt som klistrad varje dag. När Karusellerna Sover var också väldigt wubbig.

Sunes jul gick väl nyligen? Eller var det Håkans jul? En bekant till mig spelade Sune iaf.

Det var en lågkvalitets-ripoff vid namn Håkan Bråkan. Det är verkligen inte den som folk lovordar. Jag och alla andra snackar om den med Peter Haber som pappa Rudolf, och Andreas Hoffer som Sune.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klasses Julkalender var fin! :'( 1992, då fyllde jag just fem år under tiden den kalendern gick. Oj, vilka barndomsminnen som strömmar och flyger genom mig när jag tänker på det... det är helt klart den mest juliga julkalendern. Alla dekorationer och sånger, inget kan bli mer jul-julkalender än Klasses. :'( Och sen de gamla fina tomten på vinden som bara drack must... "Hmm, hoh! Den va' jättäfihn dänn du!" Och röret de pratade med varandra igenom! Och hissen! Och grankotten till våningsvisare! Åhh, barndomen! :'(

Men Sunes Jul är fantastisk. Den köttar allt motstånd vad gäller julunderhållning, jag och min brorsa citerar Sunes Jul och Berts Dagbok dagligen, säkert tio gånger eller fler. :lol:

Kommer ihåg när dom tog sönder hallspegeln och Håkan (tror det var han) sa:" Mamma, när ska vi köpa ny hallspegel?". Haha :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor