Dee Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Ja vilken är den bästa julkalendern genom tiderna enligt er? Sunes Jul (1991) Mysteriet på Greveholm (1996) Pelle Svanslös (1997) Kaspar i Nudådalen (2001) Dieselråttor & Sjömansmöss (2002) Håkan Bråkan (2003) Allrams höjdarpaket (2004) En decemberdröm (2005) LasseMajas detektivbyrå (2006) ? Själv tycker jag: 1. Mysteriet på Greveholm 2. Sunes Jul 3. Kaspar i Nudådalen 4. LasseMajas detektivbyrå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) Sunes Jul (1991) Mysteriet på Greveholm (1996) Pelle Svanslös (1997) Dom tre, helt klart ed. 1998 - När karusellerna sover Redigerad 21 december, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Vad är meningen med översta listan? är det bara dom man får tycka till om eller vad? Här finns komplett lista, förutom nyaste: http://susning.nu/Julkalender_p%E5_TV Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Sunes jul är helt klart bäst och roligast! Sen kommer väl Mysteriet på Greveholm. Dom senaste årens julkalendrar har jag inte sett, så vet inte hur dom hr varit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 21 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Vad är meningen med översta listan? är det bara dom man får tycka till om eller vad? Här finns komplett lista, förutom nyaste: http://susning.nu/Julkalender_p%E5_TV Nejdå Det var bara de jag kom ihåg.... ni får alltså rösta på alla julkalendrar (såklart) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Nejdå Det var bara de jag kom ihåg.... ni får alltså rösta på alla julkalendrar (såklart) Varför inte isf göra en poll med de 20 senaste? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Sunes jul är den bästa enligt mig, Mysteriet på Greveholm på god tvåa. Men kan inte minnas att jag har tittat på julkalender sen 1998, så jag kanske inte ska uttala mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) Först kommer Sunes Jul. På andra plats kommer Allrams Höjdarpaket. Tredje plats går till Mysteriet på Greveholm. Vänta, var Mysteriet på Greveholm om den där tomten som hade tagit någon tillfånga uppe på en vind? Redigerad 21 december, 2006 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Först kommer Sunes Jul. På andra plats kommer Allrams Höjdarpaket. Tredje plats går till Mysteriet på Greveholm. Vänta, var Mysteriet på Greveholm om den där tomten som hade tagit någon tillfånga uppe på en vind? Nej för fan, det var ju greven med prinsessan i rymdrakten, sprak, nissarna. ja hela fadderullan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Först kommer Sunes Jul. På andra plats kommer Allrams Höjdarpaket. Tredje plats går till Mysteriet på Greveholm. Vänta, var Mysteriet på Greveholm om den där tomten som hade tagit någon tillfånga uppe på en vind? Det bodde ett elakt skelett uppe i tornet på slottet Greveholm, och familjen som flyttar in dit märker att det bor spöken i slottet, som dom busar med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Mysteriet på Greveholm köttar allt motstånd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Det bodde ett elakt skelett uppe i tornet på slottet Greveholm, och familjen som flyttar in dit märker att det bor spöken i slottet, som dom busar med. Tack för infon Mr Admin, Sir. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 1996 - Mysteriet på Greveholm Sen var jag tokförtjust i spelet som tillhörde När karusellerna sover (1998) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Klasses Julkalender (1992), många kanske var för små för att ha kollat på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) Det bodde ett elakt skelett uppe i tornet på slottet Greveholm, och familjen som flyttar in dit märker att det bor spöken i slottet, som dom busar med. Ostkaka Jag tror mysteriet på Greveholm har varit den bästa under min julkalender-tid. Sedan Sunes jul. Sedan vet jag att jag gillade när karusellerna sover, gillade kaninen. Spelet till julens hjältar är ju bara för härligt Även om själva programmet inte var bra. Men ska man tro de vuxna (35 och uppåt) så var tydligen teskedsgumman en riktig höjdare. Redigerad 21 december, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Just de, när karusellerna sover var också jävligt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Klasses Julkalender var fin! :'( 1992, då fyllde jag just fem år under tiden den kalendern gick. Oj, vilka barndomsminnen som strömmar och flyger genom mig när jag tänker på det... det är helt klart den mest juliga julkalendern. Alla dekorationer och sånger, inget kan bli mer jul-julkalender än Klasses. :'( Och sen de gamla fina tomten på vinden som bara drack must... "Hmm, hoh! Den va' jättäfihn dänn du!" Och röret de pratade med varandra igenom! Och hissen! Och grankotten till våningsvisare! Åhh, barndomen! :'( Men Sunes Jul är fantastisk. Den köttar allt motstånd vad gäller julunderhållning, jag och min brorsa citerar Sunes Jul och Berts Dagbok dagligen, säkert tio gånger eller fler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) Mysteriet på Greveholm. Satt som klistrad varje dag. När Karusellerna Sover var också väldigt wubbig. Sunes jul gick väl nyligen? Eller var det Håkans jul? En bekant till mig spelade Sune iaf. Redigerad 21 december, 2006 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Mysteriet på Greveholm. Satt som klistrad varje dag. När Karusellerna Sover var också väldigt wubbig. Sunes jul gick väl nyligen? Eller var det Håkans jul? En bekant till mig spelade Sune iaf. Det var en lågkvalitets-ripoff vid namn Håkan Bråkan. Det är verkligen inte den som folk lovordar. Jag och alla andra snackar om den med Peter Haber som pappa Rudolf, och Andreas Hoffer som Sune. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Klasses Julkalender var fin! :'( 1992, då fyllde jag just fem år under tiden den kalendern gick. Oj, vilka barndomsminnen som strömmar och flyger genom mig när jag tänker på det... det är helt klart den mest juliga julkalendern. Alla dekorationer och sånger, inget kan bli mer jul-julkalender än Klasses. :'( Och sen de gamla fina tomten på vinden som bara drack must... "Hmm, hoh! Den va' jättäfihn dänn du!" Och röret de pratade med varandra igenom! Och hissen! Och grankotten till våningsvisare! Åhh, barndomen! :'( Men Sunes Jul är fantastisk. Den köttar allt motstånd vad gäller julunderhållning, jag och min brorsa citerar Sunes Jul och Berts Dagbok dagligen, säkert tio gånger eller fler. Kommer ihåg när dom tog sönder hallspegeln och Håkan (tror det var han) sa:" Mamma, när ska vi köpa ny hallspegel?". Haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts