Jump to content

E6:an har kollapsat!

Nik.
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bilder

I Spanien och Grekland upplevde jag inte vägarna som speciellt kul. Ojämna och små, under varenda omkörning så tutade bilarna på varandra. De stora vägarna i USA är mycket bra, men mindre landsvägar osv kan vara riktigt jävliga. En av vägarna vi åkte på slingrade sig så pass mycket att man inte hade en aning om vilket håll den gick mot, dessutom var det mitt ute i skogen med en massa kullar och stup... Den var vältrafikerad också. Nämde jag att vägytan var ojämn? Mådde inte speciellt bra när vi nåt vår destination.

Nu var det ju så att jag faktiskt pratade om Sveriges stora vägar. Då kan du inte börja dra paraleller med USAs små - även om USAs små är lika stora som Sveriges stora. Sedan har bilisterna inget med hurvida vägarna är raka eller lagade att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menade att jag inte tycker de svenska vägarna är sämre. :lol:

Jacker, har du körkort?

Givetvis är inte 100% av Sveriges sk*t. Men en mycket stor del är.

Det finns rellativt stora hål lite varstanns i motorvägen mellan Malmö/Lund, det är "lappat" var 1000 m c:a, de placerar brunnar mitt i vägen som ligger c:a 0,5 dm under vägbanan osv.

Att köra över ett hål i 110 är inte bra för underredet på bilen. Och de här "lapparna" de lagar väggarna med har fått kritik från många håll för att väggreppet är mycket sämre på dem.

Nej, fortsätt med väggtullarna i Stockholm och använd pengarna för att laga Sveriges vägar. (speciellt nere i Skåne, för vi måste ha bra vägar som leder till vår fina bro <_<)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jacker, har du körkort?

Det finns rellativt stora hål lite varstanns i motorvägen mellan Malmö/Lund, det är "lappat" var 1000 m c:a, de placerar brunnar mitt i vägen som ligger c:a 0,5 dm under vägbanan osv.

Att köra över ett hål i 110 är inte bra för underredet på bilen. Och de här "lapparna" de lagar väggarna med har fått kritik från många håll för att väggreppet är mycket sämre på dem.

Nej, fortsätt med väggtullarna i Stockholm och använd pengarna för att laga Sveriges vägar. (speciellt nere i Skåne, för vi måste ha bra vägar som leder till vår fina bro :lol:)

Tack.

Ni måste ha bra vägar för att traktorerna ska komma fram på dem <_<

Vi har ingen brist i Stockholm i alla fall, dock är jag mot vägtullar vice. Var glad att ni inte har några ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack.

Ni måste ha bra vägar för att traktorerna ska komma fram på dem <_<

Vi har ingen brist i Stockholm i alla fall, dock är jag mot vägtullar vice. Var glad att ni inte har några ^^

Åh, nej det är ingen fara med traktorerna, de kan köra på åkrarna. Jag tänkte mer på alla turistande Stockholamre som kommer ner för att titta på vår vacka bro! :lol:

Jodå, jag är glad att vi inte har vägtullar (än) det kan Stockholm behålla. Ni kan ju inte bara få fördelar, så som alla fina skärgårdar, kungen och alla hans vacka slott osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, nej det är ingen fara med traktorerna, de kan köra på åkrarna. Jag tänkte mer på alla turistande Stockholamre som kommer ner för att titta på vår vacka bro! :lol:

Jodå, jag är glad att vi inte har vägtullar (än) det kan Stockholm behålla. Ni kan ju inte bara få fördelar, så som alla fina skärgårdar, kungen och alla hans vacka slott osv.

Haha, å vi vet ju hur mycket du gillar kungen <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jacker, har du körkort?

Nej, fortsätt med väggtullarna i Stockholm och använd pengarna för att laga Sveriges vägar. (speciellt nere i Skåne, för vi måste ha bra vägar som leder till vår fina bro :huh:)

Jag behöver väl inte körkort för att åka bil? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor