Jump to content

Tips på bra RPG spel.

Mark
 Share

Recommended Posts

Hej!

Nu när det är juletider så har jag tänkt att önska mig något roligt RPG spel som räcker länge. Det ska inte vara alltför krävande, och årtalet spelar ingen roll. Har testat Oblivion och har kikat lite på Neverwinter Nights 2, dock aldrig spelat det.

Vilka RPG spel skulle ni rekommendera förutom Oblivion?

Tack på förhand :)

Marky

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ettan har jag redan spelat, och jag har hört att tvåan suger? Är det så?

Tvåan är minst lika smaskig som ettan. Gillade du ettan så gillar du tvåan, det kan jag garantera.

Annars rekomenderar jag Neverwinter Nights 2 varmt, det var länge sen ett spel berörde mig som det har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Star Wars Knights Of The Old Republic 1 och 2.

Mycket bra spel som håller länge, och kan köras om på olika sätt. Älska Kotor :wub:

Sant, så sant. ^_^

Och som Hew sa, gillar du 1:an så gillar du 2:an.

Och 2:an är absolut inget skitspel, jämför man med andra spel utanför KotOR-Serien så är det fantastiskt. Det är bara för att folk hade så höga förväntningar på det efter som KotOR 1 var så suveränt, som det skrivits en hel del dåligt om det. Då det inte riktigt nådde upp till folks skyhöga förväntningar.

Men det är fortfarande grymt bra även det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grim fandango. Fast justefan, det är ju ett äventyrsspel... :lol:

Typ, KotOR som många nämt, Mount & blade, Titan Quest, Diablo, Baldurs Gate, Neverwinter Nights, Sacared osv...

Fastnade för det spelet förr när jag spelade det, det var... Beroendeframkallande.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor