Jump to content

DotA-turnering

Hew
 Share

Recommended Posts

dota_628_816940_0.jpg

Efter begäran i Warcraft 3 tråden tänkte jag försöka mig på att hålla i en DotA-turnering.

Turneringen startar när vi har tillräckligt med lag. Hade tänkt mig 8 lag med 3 spelare i varje, om intresset är stort kan antalet lag öka och gruppspel införas innan elimineringsmatcherna börjar.

Anmälda lag:

Lag 1: Hew, Zingo, Everest - Hamachi

Lag 2: DrStupid, Kaiser Franz

Lag 3: StellHell

Lag 4: Siana

Lag 5: ZalCiNoWa, GiZmo

Lag 6:

Lag 7:

Lag 8:

Regler:

Här behöver jag lite hjälp av er, så kom gärna med förslag på regler som bör gälla.

Jag tycker dock att man måste vara medlem på sajten för att få vara med. Har ni kompisar som vill spela men som är ej medlemmar så får ni säga till dem att registrera sig.

Efter varje match vill jag att ett screenshot från slutresultaten ska postas i tråden.

Alla matcher ska spelas med leaguemode, -lm.

Matcherna får spelas via Hamachi eller "privata" Battle.nets som Eurobattle.net, GG etc. Säg till i tråden när ni anmäler erat lag vad ni helst spelar genom, sen får lagen bestämma hur de ska spela innan matchen.

Matcherna spelas på den senaste league/stable mappen, vilket nu är 6.37.

Backdooring (att du springer bakom motståndarnas creeps för att ta torn och andra byggnader) räknas som fusk.

Länkar:

www.getdota.com

www.hamachi.cc

www.gg-game.com

www.eurobattle.net

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Någon som vill spela med mig? Jag har en viss erfarenhet. Jag kan be brorsans imbapolare registrera sig annars =)

Bara mitt eller alla lanes?

Reservera en plats till mig ifl. Skaffar fram folk på ett eller annat sätt!

Btw, är leagemode AP eller AR?

Alla lanes, känns nästan som en självklarhet imo.

Leaguemode är som ap, fast man turas om att välja en gubbe, typ. Har för mig att det så.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aaa :D

Kommer alla heros va tillåtna?

Hew:okey varsegod :) . Ska man fixa lagen själv?

Eftersom spelet är balanserat så skulle det vara ganska värdelöst att förbjuda vissa heroes. Ja, du ska fixa lagen själv...

Jag tycker att det skulle vara roligare med några få fulla lag. Mycket större chans till feeders då, och vem kan inte älska dom? ^^

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom spelet är balanserat så skulle det vara ganska värdelöst att förbjuda vissa heroes. Ja, du ska fixa lagen själv...

Jag tycker att det skulle vara roligare med några få fulla lag. Mycket större chans till feeders då, och vem kan inte älska dom? ^^

Blir det få som anmäler sig kan vi köra 4 lag med 5 eller 4 i varje lag isf.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja, men jag ställer väl upp för att hjälpa er fylla ut lite. :D

Är väl inte jättedåligt, har ju spelat DotA lite grann, men jag kan liksom inga hjältar, och vet inte vilken eq som är bäst (springer alltid till gubben i kåpa och köper regenringen + 4 och 100% mana- grejen så det blir en perservance :) ).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriv in Franz på mitt lag.

Eller också kör vi två lag 5 on 5 och sätter in mig och Franz i lag ett =)

Gissar nämligen på att det inte kommer bli så många lag.

Blir dock inte mycket till turnering med 2 lag. Hellre typ 4 lag med 3 i varje isf.

Men väntar ett tag och ser hur många som anmäler sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor