RavenE Skrivet 13 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2007 Som sagt, lite C++ på det där så klarar det sig fint Haha, bästa koderna hittills. Men jo, det skulle nog fungera. Gaah, vill ha ett sånt spel nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2007 Haha, bästa koderna hittills. Men jo, det skulle nog fungera. Gaah, vill ha ett sånt spel nu! Min brorsa höll på mycket med programmering förr i tiden, och mina förslag till hans spel var många. Det var inte alltid han förstod vad jag menade, så jag fick förklara med Henkibojj++: "If liv kvar är lika med noll, then display GAME OVER", "If gubbe är i närheten av monster, then set speed=0.5" Han förstod oftast, och jag pratar fortfarande programmering på det viset Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2007 Min brorsa höll på mycket med programmering förr i tiden, och mina förslag till hans spel var många. Det var inte alltid han förstod vad jag menade, så jag fick förklara med Henkibojj++: "If liv kvar är lika med noll, then display GAME OVER", "If gubbe är i närheten av monster, then set speed=0.5" Han förstod oftast, och jag pratar fortfarande programmering på det viset Haha, det är ju smart. Alla förstår ju vad man menar om man säger så. Om denna tråden skulle bli sönderspammad, och Stell ser det så säger han väl: If Stell ser sönderspammad tråd, then lås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2007 (redigerad) Haha, det är ju smart. Alla förstår ju vad man menar om man säger så. Om denna tråden skulle bli sönderspammad, och Stell ser det så säger han väl: If Stell ser sönderspammad tråd, then lås. If forumitvett>0 then goto §1.5 :§1.5 Disp "§1.5 - Spam är förbjudet. Till spam räknas bland annat inlägg som är helt onödiga, inlägg som bara postas för att förstöra eller inlägg som upprepas i masstal" goto conclusion :conclusion If spam>0 then stop spam and börja gå ontopic. ---------- Någon som har bra förslag till GTAIV/SAS redan nu? Redigerad 13 mars, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2007 Någon som har bra förslag till GTAIV/SAS redan nu? Det enda jag kan komma på nu är några av de sakerna som du skrivit. Speciellt det om att se uppdragen från tre olika perspektiv. Eller hela spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2007 Det enda jag kan komma på nu är några av de sakerna som du skrivit. Speciellt det om att se uppdragen från tre olika perspektiv. Eller hela spelet? Hela spelet blir kanske lite jobbigt, både för R* och till och med oss (spelarna) själva. Freeroam efter tredje storyn kan vara växla-mellan-baserat. Hey, varför inte ha en fjärde storyomgång där man inte längre kontrollerar EN av dem, utan allihopa? Det jag hittills pratat om är bara att man har tre storys med separata huvudpersoner och att man efter den tredje ska kunna freeroama med växling. Det vore ju fett om man låste upp hela storyn igen efter 100% avklarat spel, men att man nu kan köra i växlingsläge! Det kanske var så du menade, men jag menar att spelet blir sjukt mycket mer långlivat om karaktärerna låses upp efter varann, och att man efter 100% får spela om storyn med växling Kul med alla hidden packages sen då, vad sägs om att de har 100 av totalt 400 att samla ihop var för sig, och att de sista 100 paketen enbart kunde tas med växlings-freeroam eftersom de är gömda på så vis att man måste coopa med de tre karaktärerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2007 Hela spelet blir kanske lite jobbigt, både för R* och till och med oss (spelarna) själva. Freeroam efter tredje storyn kan vara växla-mellan-baserat. Hey, varför inte ha en fjärde storyomgång där man inte längre kontrollerar EN av dem, utan allihopa? Det jag hittills pratat om är bara att man har tre storys med separata huvudpersoner och att man efter den tredje ska kunna freeroama med växling. Det vore ju fett om man låste upp hela storyn igen efter 100% avklarat spel, men att man nu kan köra i växlingsläge! Det kanske var så du menade, men jag menar att spelet blir sjukt mycket mer långlivat om karaktärerna låses upp efter varann, och att man efter 100% får spela om storyn med växling Kul med alla hidden packages sen då, vad sägs om att de har 100 av totalt 400 att samla ihop var för sig, och att de sista 100 paketen enbart kunde tas med växlings-freeroam eftersom de är gömda på så vis att man måste coopa med de tre karaktärerna? Gaah, älskvärt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 13 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2007 (redigerad) Once again Henkibojj, dina idéer är jättebra. Sen är det ju upp till R* att de utvecklar dina idéer med finess Eller förresten, man kanske inte ska förvänta sig att de vill ta emot tips? Eller att de ens utvecklar SAS? Redigerad 13 mars, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2007 (redigerad) Eller förresten, man kanske inte ska förvänta sig att de vill ta emot tips?Alla, och då menar jag alla, seriösa företag har kontakt med sina konsumenter för frågor, tips och synpunkter. Men det verkar ju som att man får ställa in sig på att de inte vill ha tips till nästa spel i en av världens mest köpta spelserier. Det är deras förlust, och även vår. Ingen vinner på att de spärrat kommunikationen. Eller att de ens utvecklar SAS? Nej, förstås, det kan man ju inte alls vara säker på. Men de vet med sig att det är väldigt många som vill ha ett SAS, frågan är bara om de tror att det kommer löna sig. Vissa saker vet de ju kommer göra så att många köper spelet: Multiplayer till exempel. Skulle inte tvivlare köpa SAS om det kom ett online-MPläge till PS2/3? Redigerad 13 mars, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 13 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2007 Alla, och då menar jag alla, seriösa företag har kontakt med sina konsumenter för frågor, tips och synpunkter. Men det verkar ju som att man får ställa in sig på att de inte vill ha tips till nästa spel i en av världens mest köpta spelserier. Det är deras förlust, och även vår. Ingen vinner på att de spärrat kommunikationen. Nej, förstås, det kan man ju inte alls vara säker på. Men de vet med sig att det är väldigt många som vill ha ett SAS, frågan är bara om de tror att det kommer löna sig. Vissa saker vet de ju kommer göra så att många köper spelet: Multiplayer till exempel. Skulle inte tvivlare köpa SAS om det kom ett online-MPläge till PS2/3? Skulle knappast köpa SAS om det kom ett sånt. Jag gillade inte alls SA, och knappast blir ett SAS bättre då heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 13 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2007 Jag tycker snarare att om någon stad ska skippas, är det LS. Fast nja... jag vill ju ha hela SA. LS blev lite väl uttjatat med all ghettokultur, så om SAS släpps vill jag verkligen inte ha enbart LS. Ett alternativ är ju att släppa SAS i episoder precis som Sam and Max, där de släpps med ~1½ månads mellanrum. Tre-fyra skivor kanske, så spelen blir grymt innehållsrika. Enda nackdelen är att man måste byta skiva för att åka mellan städerna, men hey! Det pallar vi väl? SA Portable! Wunderbar! Ghettokulturen kanske var uttjatad i SA, men Mafios är ju mycket mer uttjatat genom hela GTA-serien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Linus127 Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 Ghettokulturen kanske var uttjatad i SA, men Mafios är ju mycket mer uttjatat genom hela GTA-serien. men mafioso äger ju ghetto skiten, så är det bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 15 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2007 men mafioso äger ju ghetto skiten, så är det bara. Nee det vet ja tusan. Jag tycker om både mafios och ghetto, fast jag gillar mest lationgäng, även karibiengäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2007 Inget San Andreas Stories på gång (just nu): When asked about a San Andreas Stories for the PSP, he replies saying that they don't have any plans for that at the moment, suggesting that they likely haven't started at all on another GTA PSP title. Källa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 14 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 Inget San Andreas Stories på gång (just nu): Källa. Synd som fan. Hoppas att dom vrider tummen ur stjärten och börjar på det snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 14 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 (redigerad) Jag skulle nog inte köpa nåt SAS om det kom ett sånt. Det skulle säkert kunna bli ett bra spel, men åtminstone jag skulle inte vilja återvända till SA lika mycket som jag ville med LC och VC. Men men, det är ju bara vad jag tycker. Redigerad 14 maj, 2007 av Quattro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 Jag skulle nog inte köpa nåt SAS om det kom ett sånt. Det skulle säkert kunna bli ett bra spel, men åtminstone jag skulle inte vilja återvända till SA lika mycket som jag ville med LC och VC. Men men, det är ju bara vad jag tycker. Sant, det skulle nog inte jag heller vilja lika mycket. Men är det GTA och till PSP så är det ett givet köp! ...fast kanske inte till release eller högt pris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Synd som fan. Hoppas att dom vrider tummen ur stjärten och börjar på det snart. Hellre att de sätter full styrka på IV än att de gör ännu ett Stories-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Hellre att de sätter full styrka på IV än att de gör ännu ett Stories-spel. Det såklart, men att de har för avsikt att göra SAS vore ju trevligt att höra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Jag masserar min pikk i medvetandet om att San Andreas Stories förmodligen aldrig kommer att bli av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.