Jump to content

Call of Duty 4


Boomer
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 939
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag börjar faktist bli riktigt less på spelet, inte för att det är dåligt eller något sånt men det tar ju liksom 10 min ibland för att komma in på en server, och när man väl kommer in i ett pågående spel så avslutar hosten eller så är matchen klar, mitt största problem måste nog vara host systemet eller vad man ska kalla det, det är jävligt irreterande när man kommer in på en server och hosten avslutar, hände mig 9 gånger på raken en gång!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar faktist bli riktigt less på spelet, inte för att det är dåligt eller något sånt men det tar ju liksom 10 min ibland för att komma in på en server, och när man väl kommer in i ett pågående spel så avslutar hosten eller så är matchen klar, mitt största problem måste nog vara host systemet eller vad man ska kalla det, det är jävligt irreterande när man kommer in på en server och hosten avslutar, hände mig 9 gånger på raken en gång!

Hur mycket minne och hur snabbt internet har du? Med mina gamla minnen (512 DDR minnen) så var jag tvungen att gå in på severn flera gånger om för att det tog för lång tid att starta spelet.

Men jag tycker det är lite konstigt att hostarna på 9 olika servrar stänger ner PGA att du kommer det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket minne och hur snabbt internet har du? Med mina gamla minnen (512 DDR minnen) så var jag tvungen att gå in på severn flera gånger om för att det tog för lång tid att starta spelet.

Men jag tycker det är lite konstigt att hostarna på 9 olika servrar stänger ner PGA att du kommer det :)

Jag spelar på PS3. och jag tror inte hostarna avslutar för att jag kommer in utan för att man inte vet när fan man är host och om man inte vill lira längre så avslutas det för alla. vilket suger, sen är det jävligt många connection interupt eller vad det heter

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar på PS3. och jag tror inte hostarna avslutar för att jag kommer in utan för att man inte vet när fan man är host och om man inte vill lira längre så avslutas det för alla. vilket suger, sen är det jävligt många connection interupt eller vad det heter

Jag spelar på 360 och har som sagt liknande problem. Dock vet jag inte vem som är host. Jag skulle spela en gång och gick in i en match, när matchen började vart det "host ended game" och alla började tjuta om att det sög, sedan sa någon "host ended game, and now he wants to play". huh?

Hur vet man att man är host? Man får inga val. Jag tycker det verkar så som om ingen är host jag, att spelet ligger på någon server eller någonting.

Jag har dock inte speciellt många connection interupt när jag väl spelar. Men det suger iaf. Idag har jag försökt spela TDM och det är ca 13.000 spelare online som spelar det, men liks förbannat kommer jag ALLTID in i en match utan en jävla spelare i sig. Och det kommer aldrig någon annan in dit. Och som sagt, när det kommer folk till en match man kom först / tidigt in till så blir det ofta host ended game.

Men vissa dagar och kvällar funkar det utmärkt. Jättekonstigt. Och det suger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar på 360 och har som sagt liknande problem. Dock vet jag inte vem som är host. Jag skulle spela en gång och gick in i en match, när matchen började vart det "host ended game" och alla började tjuta om att det sög, sedan sa någon "host ended game, and now he wants to play". huh?

Hur vet man att man är host? Man får inga val. Jag tycker det verkar så som om ingen är host jag, att spelet ligger på någon server eller någonting.

Jag har dock inte speciellt många connection interupt när jag väl spelar. Men det suger iaf. Idag har jag försökt spela TDM och det är ca 13.000 spelare online som spelar det, men liks förbannat kommer jag ALLTID in i en match utan en jävla spelare i sig. Och det kommer aldrig någon annan in dit. Och som sagt, när det kommer folk till en match man kom först / tidigt in till så blir det ofta host ended game.

Men vissa dagar och kvällar funkar det utmärkt. Jättekonstigt. Och det suger.

Det är alltid en host. har hänt ett par gånger att jag lämnar ett game och då står det host ended game

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat en del CoD4 nu på senare tid igen och fy fan vad det är kul. Har börjat komma in i det nu igen, precis som när det var Betan man spelade. Har lärt mig banorna och behärskar de flesta vapnen som finns tillgängliga. Fick claymore för några levlar sedan, och nu har det nästan blivit för lätt att köra med sniper. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat en del CoD4 nu på senare tid igen och fy fan vad det är kul. Har börjat komma in i det nu igen, precis som när det var Betan man spelade. Har lärt mig banorna och behärskar de flesta vapnen som finns tillgängliga. Fick claymore för några levlar sedan, och nu har det nästan blivit för lätt att köra med sniper. :huh:

Claymore :rolleyes:

Vill du CoD-a it up någon gång?

Iofs suger jag fortfarande, fast inte lika hårt som jag gjorde när jag var ny.

Kan dra upp en liten fråga. Vilken bana tycker ni är bäst att snipra(?) på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Claymore :huh:

Vill du CoD-a it up någon gång?

Iofs suger jag fortfarande, fast inte lika hårt som jag gjorde när jag var ny.

Kan dra upp en liten fråga. Vilken bana tycker ni är bäst att snipra(?) på?

Oh yes. Jag spelar gärna. Just say when. :rolleyes:

Jag gillar den där snöbanan som utspelar sig i Chernobyl, med dom förstörde husen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh yes. Jag spelar gärna. Just say when. :rolleyes:

Jag gillar den där snöbanan som utspelar sig i Chernobyl, med dom förstörde husen.

Snöbana? Hmm. *Tänker*

Menar du Bloc? Tror det brukar snöa där.

Bloc, Overgrown och någon till jag glömt bort nu är mina "favorit-sniping-"banor"".

Köra nu?

Fet text är tillagd efter edit. :huh:

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderade lite granna på detta när jag kollade upp priser till andra spel, men... är det verkligen fem timmars speltid på single player? Nog för att MP är kul, men man vill ju kunna köra ett spel i drägligt storymode också.

Jag skulle nog inte säga att det är fem timmars speltid i single player. Jag tror på mer iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderade lite granna på detta när jag kollade upp priser till andra spel, men... är det verkligen fem timmars speltid på single player? Nog för att MP är kul, men man vill ju kunna köra ett spel i drägligt storymode också.

Well. Runt omkring där skulle jag tro. Tog mig inte speciellt många timmar att klara av spelet på svårast. Ska vi säga 4-5 timmar kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testat att göra en ny ikon? ;)

Men den finns ju kvar på skrivbordet, och det spelar ingen roll om jag startar via skrivbords ikonen eller via riktiga .exe filen ;) Det är skit konstigt, jag kan spela SP som vanligt men inte MP...

Claymore :wub:

Vill du CoD-a it up någon gång?

Iofs suger jag fortfarande, fast inte lika hårt som jag gjorde när jag var ny.

Kan dra upp en liten fråga. Vilken bana tycker ni är bäst att snipra(?) på?

Overgrown är den bästa Sniper banan! Älskar att ligga på hus taket där Spetnazerna startar ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...