Jump to content

Information Om PlayStation 3!

Shady_4_life
 Share

Recommended Posts

PS3 finns inte äns med, och med all rätt. Det har inte släppts än.

@Länken innan: Ibland blir man trött på folk. Säga att PS3 har floppat för det har såld 0.0milj ex i europa.. Hur dumma är folk! Den har inte släppts än för tjyven..

Själv är jag ganska säker på att PS3 kommer säljas grymt bra när den släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hej hej, ser att min tråd har tagit lite fart och det har faktiskt startat en rätt stor debatt här!!

aja, nu ska jag avbryta "R2D2" & "Crusader" lite grann.. B)

nu är det så att ingen har svarat på min egna fråga på första inlägget! så jag frågar igen då antar jag..

ÄR PLAYSTATION 3 REGIONSFRI??? :D

PS. Hoppas nån kan svaret på min fråga.. annars kan R2D2 & Crusader återgå till sin debatt som jag förövrigt tycker är väldigt intressant och informationsfylld.. :P

Ja den Regionsfri, men spelen behöver inte vara regionsfri för det;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Filmerna är det inte. De är indelade i en lite anorlunda typ av region där USA och Japan är region "A" osv.

Spelen är det helt och inte fusk-regionsfria som på XBox 360 som är regionsfri men fortfarande har PAL/NTSC inställningar som hindrar spelen från att gå att spelas på alla konsoller (Utom vissa små undantag).

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tack för infon.. Så, om jag köper ett PS3 i t.ex. USA.. kan jag sedan köpa spel här i mars??? men inte filmerna..?

och om jag köper ett i t.ex. USA, hur gör man med garantin då???

Du kan köpa ett PS3-spel från Jupiter, och du kan fortfarande spela det på vilken PS3 som helst. Alla PS3-spel från alla länder går att spela på alla PS3.

Och endast amerikanska och japanska filmer går att kolla på om du importera från USA. Om nu inte någon smarting lyckas göra någon slags BIOS eller nåt så du kan se på svenska filmer från Linux-delen.

Garantin kan du glömma. Det är den största nackdelen med import. Speciellt så här tidigt då PS3 fortfarande kan ha "barnsjukdomar", i stil med frysningar. Precis som Xbox 360 hade och fortfarande har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom är det förbjudet att impotera PS3 från USA eller Japan. Så du skulle få åka dit och sedan smuggla hem den. ;)

Och precis som RadiuZ menade så kommer den PS3 vi får i Sverige vara bättre och en mer buggfri version. Precis som PSP där de i USA fick en jäkla massa problem medans de som släpptes i Sverige rätt mycket funkar problemfritt.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det förbjudet? ;)

Det är i dagsläget billigare att både köpa och importera en PS3 från t.ex. USA än att köpa den här hemma i Sverige när den kommer. På så sätt förlorar Sony inkomster om folk håller på och importerar. Det var ju mer eller mindre p.g.a Sony som företaget Lik-Sang fick slå igen efter att Sony stämt dom och hit o dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är i dagsläget billigare att både köpa och importera en PS3 från t.ex. USA än att köpa den här hemma i Sverige när den kommer. På så sätt förlorar Sony inkomster om folk håller på och importerar. Det var ju mer eller mindre p.g.a Sony som företaget Lik-Sang fick slå igen efter att Sony stämt dom och hit o dit.

Jo men.. det kan väl inte vara olagligt.. alltså enligt svensk lag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men.. det kan väl inte vara olagligt.. alltså enligt svensk lag?

Lagen går efter de som har rättigheterna. Alltså i det här fallet Sony. Om tex du skapade en konsoll och bestämde på papper att det inte får exporteras så kan inte ett annat land bestämma att de får importera det ändå.

Lik-Sang var en tragisk sak men Sony hade lagen på sin sida där och Lik-Sang valde att importera trots att Sony sagt att det var förbjudet. Så Lik-Sang bröt medvetet mot reglerna och får i ärlighet skulla sig själv, hur tragiskt det än var för alla som gillar att importera.

Det är lätt att göra Sony till boven men så är det i företagsvärlden. Det finns lagar och regler som måste hållas och Sony som företag kan inte backa ner för då förlorar de dels pengar och dels så betyder det att de anser det OK och då förlorar de kontrollen över det.

Sen på ett annat håll så är det bra för Europa att det inte går att importera för då säljs det fler när det väl släpps här. För säljs det färre så ger det en bild på att Europa inte är värt att sattsa på för det säljer ändå inte bra här.

Kebab: Sjukt kanske du tycker det är nu. Men hade du sedan varit boss över ett spelföretag så hade du säkerligen gjort samma sak såvidar du inte velat få en massa förluster. ;)

diarrehampus: Inte smart? Klart det är smart. Det kommer totalt krossa XBox 360 och få ett större övertag över Wii. Dessutom så hade det varit idiotiskt att inte spinna vidare på Wiis kontroll eftersom det spelsättet nu anses som framtidens spelande.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*en massa text*

diarrehampus: Inte smart? Klart det är smart. Det kommer totalt krossa XBox 360 och få ett större övertag över Wii. Dessutom så hade det varit idiotiskt att inte spinna vidare på Wiis kontroll eftersom det spelsättet nu anses som framtidens spelande.

Tänkte mer på alla anklagelser och stämningar

Visst är det smart med kontrollen, men vem vet vad som kan hända

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog inte Sony Patent på nån rörelse funktion?

Jo, det är det vi diskuterar just nu.

Grejen är den att Nintendo har pantent på sin kontroll och sin teknik men inte på alla rörelseteknik så att Sony gör sin egen gör inte att de kan bli stämda för det så länge de inte tar nån teknik direkt från Nintendos kontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor