Boomer Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 HAHA, stor?! det märks att ni inte bryr er OM prestanda, om ni är ute efter en BRA konsoll, som kommer få asbra spel-titlar och kommer såsmåningom att förhoppningsvis gå om 360 i försäljning om några år.. okej så här ligger det till, PS3 är i själva verket Kortare än 360 och därmed mindre, MEN det väger mkt mer.. Men jag fårstår inte varför alla klagar på vikten?! den ska stå/ligga brevid en tv. Men vill ni så gärna bära på den medans ni spelar, så varsågod.. puls så tycker jag att designen är den snyggaste på marknaden och att 360 inte har en chans designmässigt..och Wii ska vi inte ens gå in på och en annan sak jag inte fårstår, den hära "doul shock" som microsoft tog tillbaks.. vad var det för effekt??? bild bevis för PS3's storlek! Läs även att jag nämner att alla som klagade på xbox som klådde ps2 med häst längder i prestanda var större än ps2. Men nu har det vänts... så in your face. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) Då kan det ju inte vara nåt av Wii eller PS3 som står vid x360, PS3 är större, Wii mycket mindre... Ja, jag får inte heller ihop det. Jag har kollat lite och det ska visst vara en bild på den gamla PS3 (Den mindre) innan de gjorde den större. Så det är en väldigt gammal bild, då. Här är en mer riktig gemförelse: Här är en bild på XBox 360 och PS3 där de lägger över deras storlekar och gemför och det är samma konsoll. Och det står (Old) på den. Edit: Jag hittade ursprunget till bilden som Shady_4_life postade. Den var från 2005. Men det var på en gammal version av PS3 så jag ber om ursäckt att jag inte trodde på att det var PS3. Iallafall så stämmer den inte längre. Edit 2: Jag översatte sidan (Den var på spanska) och det hela var ett skämt. Han som har sidan gjorde den där bilden med photoshop. Redigerad 12 december, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 12 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Ja, jag får inte heller ihop det. Jag har kollat lite och det ska visst vara en bild på den gamla PS3 (Den mindre) innan de gjorde den större. Så det är en väldigt gammal bild, då. Här är en mer riktig gemförelse: Här är en bild på XBox 360 och PS3 där de lägger över deras storlekar och gemför och det är samma konsoll. Och det står (Old) på den. Edit: Jag hittade ursprunget till bilden som Shady_4_life postade. Den var från 2005. Men det var på en gammal version av PS3 så jag ber om ursäckt att jag inte trodde på att det var PS3. Iallafall så stämmer den inte längre. Edit 2: Jag översatte sidan (Den var på spanska) och det hela var ett skämt. Han som har sidan gjorde den där bilden med photoshop. Jaha, tänkte väl det, för jag visste att jag hade sett PS3's baksida innan.. Men nu när jag tänker efter så på senaste filmerna så med ps3 så har det varit mindre uttag där bak!! jaja, bra att du lista ut det mysteriet.. men håller inte du med om detta att det spelar ingen roll med storlek eller vikt på dom?? dom ska lixom stå brevid en tv.. PC är inte särskilt små och väger inte lite heller... men ingen klagar på det ju.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Jaha, tänkte väl det, för jag visste att jag hade sett PS3's baksida innan.. Men nu när jag tänker efter så på senaste filmerna så med ps3 så har det varit mindre uttag där bak!! jaja, bra att du lista ut det mysteriet.. men håller inte du med om detta att det spelar ingen roll med storlek eller vikt på dom?? dom ska lixom stå brevid en tv.. PC är inte särskilt små och väger inte lite heller... men ingen klagar på det ju.. Ingen har klagat på storleken på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 12 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Ingen har klagat på storleken på den. Joo, många säger att Ps3 är för stor och klumpig m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pieman Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Crusader: Jämföra*. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Joo, många säger att Ps3 är för stor och klumpig m.m Många det om Xbox när det kom, det fick man höra hela tiden. Exempel: Åh.. ofta man skaffar fläskbox den är ju så stor å klumpig. Men nu, nu jävlar är det tvärtom! Ska vi kalla den fläskstation 3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Crusader: Jämföra*. Bra att veta! Xboxen såg ju gigantisk ut. PS3 ser mer stilren ut med sina former och blanka huv. Den blanka överdelen går förövrigt att byta ut, så om ni inte vill se Spiderman-loggan går det bra. Vilka titlar ser ni mest fram emot på PS3? Mina är uppföljaren till ICO och Shadow of the Colossus, MGS4 och Motorstorm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Bra att veta! Xboxen såg ju gigantisk ut. PS3 ser mer stilren ut med sina former och blanka huv. Den blanka överdelen går förövrigt att byta ut, så om ni inte vill se Spiderman-loggan går det bra. Vilka titlar ser ni mest fram emot på PS3? Mina är uppföljaren till ICO och Shadow of the Colossus, MGS4 och Motorstorm. Den ända anledningen till att jag skulle köpa PS3 var GTA4, men eftersom det kommer till 360 samtidigt så blir det ikke så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Joo, många säger att Ps3 är för stor och klumpig m.m Om något är stort och klumpigt så är det X-Boxen. Ze old one, that is. Inte för att det spelar någon roll egentligen... Men ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Jag håller med. Storleken har ingen betydelse utan innehållet. T ex som sagt, en PC är inte precis liten och lätt. Rätt onödigt att gemföra storleken överhuvudtaget. Om man gemför innehållet så är det en annan sak med då ska det gemföras korrekt också och inte plussas ihop en massa för att ge anorlunda resultat t ex som vissa gjorde med XBox 360 där de plussade hop allt minnet trots att de användes till totalt olika grejor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) puls så tycker jag att designen är den snyggaste på marknaden och att 360 inte har en chans designmässigt..och Wii ska vi inte ens gå in på Xbox 360 är lätt snyggaste konsollen med sina härliga färger och den snygga, konkava formen. Den har även en löstagbar front som gör att man kan få den mer personlig. Efter 360 kommer Wii, och långt bak kommer PS3. Först och främst ser den ut som en digital-TV-box, den gör verkligen det. Sedan har Sony fortfarande inte skrotat den färgglada PlayStation- loggan. Visst, den kanske är lite mysig att ha med eftersom den är lite nostalgisk, men den skär sig totalt med resten av designen och färgschemat. Under skivintaget har de en snygg "hylla", oh, mums vad damm det kommer att samlas på den. Kan inte påstå att de har dolt kylningshålen allt för snyggt heller... Men vad kunde man vänta sig efter den gräsligt fula PS2:an... Redigerad 12 december, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 Xbox 360 är lätt snyggaste konsollen med sina härliga färger och den snygga, konkava formen. Den har även en löstagbar front som gör att man kan få den mer personlig. Efter 360 kommer Wii, och långt bak kommer PS3. Först och främst ser den ut som en digital-TV-box, den gör verkligen det. Sedan har Sony fortfarande inte skrotat den färgglada PlayStation- loggan. Visst, den kanske är lite mysig att ha med eftersom den är lite nostalgisk, men den skär sig totalt med resten av designen och färgschemat. Under skivintaget har de en snygg "hylla", oh, mums vad damm det kommer att samlas på den. Kan inte påstå att de har dolt kylningshålen allt för snyggt heller... Men vad kunde man vänta sig efter den gräsligt fula PS2:an... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 Jag håller med. Storleken har ingen betydelse utan innehållet. T ex som sagt, en PC är inte precis liten och lätt. Rätt onödigt att gemföra storleken överhuvudtaget. Om man gemför innehållet så är det en annan sak med då ska det gemföras korrekt också och inte plussas ihop en massa för att ge anorlunda resultat t ex som vissa gjorde med XBox 360 där de plussade hop allt minnet trots att de användes till totalt olika grejor. Tror du verkligen att du stavar rätt eller vill du bara retas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 Enligt GR kan ps3 släppas i september istället för mars/Maj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 Tror du verkligen att du stavar rätt eller vill du bara retas? Retas. Jag har svårt för när folk ska leka lärare och visa att de är bättre på att stava än andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 Retas. Jag har svårt för när folk ska leka lärare och visa att de är bättre på att stava än andra. Kan du då sluta ta det som en förolämpning och istället se det som en hjälp på vägen? Rätta dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 Enligt GR kan ps3 släppas i september istället för mars/Maj Haha, det blir bara bättre, hoppas den aldrig släpps! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 Det här med utseendet är ju inget annat en en smaksak, så det är nog ingen större idée att disskutera. Personligen tycker jag PS3 ser mycket bra ut. Fast enda anledningen till att jag vill ha en PS3 är MGS4, iallafall just nu. Hade inte MGS4 kommit hade jag likagärna kunnat varit utan en ny konsoll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 (redigerad) Enligt GR kan ps3 släppas i september istället för mars/Maj Mysigt. Sony + Europe = True love! Angående PS3's prestanda så handlar snyggheten i spel helt på spelet... T.ex kan det släppas superfula spel till PS3/360 och spel som verkligen är vackra till Wii, trots prestadaskillnaderna. Vilken konsol som vinner prestandakriget mellan 360/PS3 beror helt på utvecklarna. Redigerad 13 december, 2006 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts