R2D2 Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Vete fan vad man ska köpa idag. 360: Kommer man att behöva betala för internet för att kunna spela? Låter helt stört. + att tvn måste vara HD. Wii: Helt grym teknik men för barnsliga spel. PS3: Folk säger att kvaliten är dålig. + att tvn måste vara HD. Har aldrig haft så svårt att välja. 360: Hur menar du? Internetkostnad går ju på ditt internet hemma. XBOX Live måste du betala för men det ingår vad jag vet något år till den dyra modellen. TV:n måste inte vara HD, funkar med vanlig men då blir det självklart sämre kvalitet. Wii: Har man hört det förut kanske? Finns även "obarnsliga" spel men det kanske inte är tillräckligt med blod för att du ska kunna gilla dom? PS3: Dålig är den inte, men det beror självklart på själva spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Så vad exakt är plussat enligt dig? 2 staplar med prestanda kanske är svårt att läsa av? Du kanske är så rädd om din lilla PS3 att du måste lyckas motivera prilappen på 7000 spänn hela tiden? Dom sa ingenting om varken XBOX eller Wii, sluta ljug nu. Det där om Super Nintendo är verkligen skitsnack. Ge hit. PS3 är skitsnabb om man vet hur man verkligen optimerar för Cell-processorerna men att köra vanligt Linux på den blir inte så snabbt som man kan tro. Spel som snabbproduceras till PS3, XBOX, Wii, PSP, Nintendo DS och PC samtidigt lär inte heller bli någon höjdare om det inte är duktiga tillverkare. Han sa inte att Geek Patrol hade skrivit om Xbox 360 eller Wii, han skrev att OM de hade gjort det så skulle Wii kunna klassas som en btydligt äldre dator och en 360 som möjligtvis något sämre än "PS3:ans dator". Och att jämföra konsoler med datorer är bara dumt. T.ex. Playstation 2 har en processor på ca 300MHz och ett grafikkort på 4MB RAM. PC-spel som t.ex. Warcraft 3 har minimumkrav på 400MHz och ett grafikkort med 8MB RAM. Sedan kan du ju jämföra Warcraft 3 med t.ex. Metal Gear Solid 3, God of War, Gran Turismo 4 etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 360: Hur menar du? Internetkostnad går ju på ditt internet hemma. XBOX Live måste du betala för men det ingår vad jag vet något år till den dyra modellen. TV:n måste inte vara HD, funkar med vanlig men då blir det självklart sämre kvalitet. Man får med en månads Live. Det står väl och faller med Blu-Ray när det gäller priset. Om Blu-Ray blir standard så kostar PS3 flera tusenlappar mindre än en renodlad Blu-Ray-spelare, och spelar BR-filmer bättre t.o.m. Plus att när du väl köpt PS3 så kostar de flesta tillbehör väldigt lite till skillnad från Xbox 360. Online är gratis, vilket USB-headset som helst funkar, en Eye Toy-kamera för hundra spänn fungerar som Webkamera, vilken 2,5'' SATA-hårddisk passar och med en PS2-to-USB-converter för en femtiolapp kan du använda dina gamla kontroller med att spela gamla spel på PS3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Skulle vilja ha den här. Men jag undrar hur mycket spelen kommet att kosta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Jag tycker att PS3 har den snyggaste designen någonsin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 (redigerad) Jag tycker att PS3 har den snyggaste designen någonsin Jag tycker den är stor! (lol alla som klagade på xbox ) [skämt].. eller? Redigerad 11 december, 2006 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Hur många konsolltrådar om xbox 360, Wii och Playstation3 kommer skapas igentligen? Jag tycker att det skapas nya stup i kvarten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Hur många konsolltrådar om xbox 360, Wii och Playstation3 kommer skapas igentligen? Jag tycker att det skapas nya stup i kvarten. Finns.... en om 360. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Finns.... en om 360. Fan ta dig!!!!11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 (redigerad) Fan ta dig!!!!11 Yaarh! Fast.. visst.. jag håller med dig. Redigerad 11 december, 2006 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Yaarh! Fast.. visst.. jag håller med dig. Och jag håller med dig ---------------------------------- Någon som vet vad PS3 landar på i Sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Någon som vet vad PS3 landar på i Sverige? Inte mindre än 6000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 (redigerad) Han sa inte att Geek Patrol hade skrivit om Xbox 360 eller Wii, han skrev att OM de hade gjort det så skulle Wii kunna klassas som en btydligt äldre dator och en 360 som möjligtvis något sämre än "PS3:ans dator". Och att jämföra konsoler med datorer är bara dumt. T.ex. Playstation 2 har en processor på ca 300MHz och ett grafikkort på 4MB RAM. PC-spel som t.ex. Warcraft 3 har minimumkrav på 400MHz och ett grafikkort med 8MB RAM. Sedan kan du ju jämföra Warcraft 3 med t.ex. Metal Gear Solid 3, God of War, Gran Turismo 4 etc. Håller fullständigt med dig. Det var det jag försökte få fram. XBox Live är gratis. Det ända du behöver betala för är att spela Online, då måste du ha XBox Live Gold som ingår i 1-3 månader (Beroende på kampanj) när du köper den dyra konsollen. På PS3 så är all Online gaming vara helt gratid (Utom självklart MMORPG). PS3 kommer kosta: 4999 kr (20 GB) 5999 kr (60 GB) Det mesta av priset kommer till pga Blue-ray men efter vad jag har hört så ska Blue-ray vara riktigt bra och ge bra kvalitet på bild även utan HDTV. Visst är PS3 dyr men inte om man tänker på vad man får och det faktum att Sony går back med det priset. Redigerad 11 december, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Riktigt frän konsol vi har på gång här tycker jag. Kontrollen verkar skön och prestandan i konsolen är det inget fel på heller. blir kanske ett köp så småningom, inte än dock... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 12 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) Jag tycker den är stor! (lol alla som klagade på xbox ) [skämt].. eller? HAHA, stor?! det märks att ni inte bryr er OM prestanda, om ni är ute efter en BRA konsoll, som kommer få asbra spel-titlar och kommer såsmåningom att förhoppningsvis gå om 360 i försäljning om några år.. okej så här ligger det till, PS3 är i själva verket Kortare än 360 och därmed mindre, MEN det väger mkt mer.. Men jag fårstår inte varför alla klagar på vikten?! den ska stå/ligga brevid en tv. Men vill ni så gärna bära på den medans ni spelar, så varsågod.. puls så tycker jag att designen är den snyggaste på marknaden och att 360 inte har en chans designmässigt..och Wii ska vi inte ens gå in på och en annan sak jag inte fårstår, den hära "doul shock" som microsoft tog tillbaks.. vad var det för effekt??? bild bevis för PS3's storlek! Redigerad 12 december, 2006 av Shady_4_life Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Riktigt frän konsol vi har på gång här tycker jag. Kontrollen verkar skön och prestandan i konsolen är det inget fel på heller. blir kanske ett köp så småningom, inte än dock... Whs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) "Doul shock" är vibratorn som PSOne och PS2 handkontrollen hade. Sedan nämde nån att Sony fåtyt kritik för att de använder samma kontroll, men det stämmer inte. De fick en massa dålig kritik för sin nya handkontroll (Som kallades "Rymdbananen" av kritiker) så de bytte tillsist till den gammla varianten igen (Fast med triggers) eftersom folk är vana vid den och den har fått pris som bästa kontrollen på PSOne och PS2. Enligt kritikerna så ska PS3 kontrollen vara perfekt balans och vara jättebra att spela med. Formen på "Rymdbananen" var för Gyro funktionen lättare skulle användas. Ända kritik som Sony får nu för kontrollen är från XBox fans som föredrar XBox variant av kontroll. Det är Wii och XBox 360 på din bild, inte PS3. Här är gämförelse mellan konsollerna: Redigerad 12 december, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 12 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Det är Wii och XBox 360 på din bild, inte PS3. Det är 360, men det kan verkligen inte vara Wii !!! för enligt din bild så är Wii kraftigt mindre än 360 och PS3... och det är konstigt att baksidan på "ps3" på min bild, är indentisk till Ps3.. kolla själv. detta är från din egen bild.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) Det är 360, men det kan verkligen inte vara Wii !!! för enligt din bild så är Wii kraftigt mindre än 360 och PS3... och det är konstigt att baksidan på "ps3" på min bild, är indentisk till Ps3.. kolla själv. detta är från din egen bild.. Det där är Wii. Om du kollar den som står bredvid 360 på min bild (Som är större) så ser du att den har Playstation märket. Och tittar du i mitten så ser du samma konsoll från en annan vinkel och att den har namnet "Playstation 3" på sig. Dessutom så står där en tabel som berätta vilka som är vilka: Överst: XBox 360, PS3, Revolution (Wii), CD, XBox, PS2, PS2 Slim, GameCube Mitten: XBox 360, PS3, DVD-fodral/Revolution (Wii) Nederst: XBox, PS2, PS2 Slim, GameCube Om du inte visste det: Wii hette innan Revolution och är inte mycket större än ett DVD-fodral. Redigerad 12 december, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Då kan det ju inte vara nåt av Wii eller PS3 som står vid x360, PS3 är större, Wii mycket mindre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts