Jump to content

Information Om PlayStation 3!

Shady_4_life
 Share

Recommended Posts

Hello alla Playstation Fans!!

Jag gjorde en ny tråd, för denna handlar om Prestandan i Playstation 3 och den nya kontrollen "SixAxiS" :)

Jag orkar inte skriva så mkt men jag har några information videos från youtube.com

Om den nya handkontrollen "SixAxiS":

http://www.youtube.com/watch?v=a3px6V2RER8

Om PS3's KraftFulla processor "Cell":

http://www.youtube.com/watch?v=aMEaSsd762Q

Om Ps3 spelskivorna - Blue-ray:

http://www.youtube.com/watch?v=VTPT6LkIoJw

Väldigt cool reklam för PS3:

http://www.youtube.com/watch?v=U7jYT_Ddgu8

Efter dessa ville jag ha det ännu mer..

sen så är det en sak till jag undrar!!!!

Det är skitmånga som säljer PS3 på Blocket men jag undrar ifall dom funkar här?

för det är någon som säger att PS3 är regionsfritt, och är det så, så kan man köpa det från USA eller Asien och sedan köpa spelen här!!!

om någon har nån mer bra info om denna konsoll så skriv gärna in det så sätter jag det på denna delen..

post-5289-1165842483_thumb.jpg

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ni som tror att PS3 är en supermegaduperdator som slår allt, läs här.

Processorprestandan är jämförbar med en Power Mac G5, medelklass.

Om speltillverkarna lär sig att optimera koden för PS3 kan det säkert bli superbra men just nu är det inget man tappar hakan för.

Grafikkortet är i alla fall bra så grafikprestandan äger en Power Mac G5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men... Var det inte bara en snubbe som gick och tränade? Och sen boxades.. vad har det med PS3 att göra? :P

Jag antar att du inte kollade den med ljud? :) Det är en gämförelse video som berättar skillnaden mellan scriptat och Real Time.

Det där från Geek Patrol var rena skitsnacket. Så som de hade plusat ihop osv. Det visar bara att man kan få saker till precis vad man vill bara man leker med siffrorna rätt. För enligt dem så skulle då XBox 360 vara mycket sämmre än Power Mac G5 medelklass och Wii skulle vara som en gammal 80 tals dator.

Det finns en hel del såna idioter där ute. För nån vecka sen så var det en som kom fram till att PS3 inte var mycket bättre än Super Nintendo och han hade uppgifterna som bevisade det.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut som en digitalTVbox med Spider- Man- text.

Alldeles för dyr för att vara en vanlig konsol.

Kontrollen har de i princip inte gjort något åt trots en del kritik, det enda de gjort är att ha lagt in samma funktion som på Wii- kontrollerna och strykit rumble- funktionen.

Är inte så jävla överbra, PCn är och kommer alltid förbli starkast hårdvarumässigt.

Det enda som intresserar mig är titlarna - men jag tänker då rakt inte punga ut ~7000 kronor på att få spela dem. PS3, nej tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där från Geek Patrol var rena skitsnacket. Så som de hade plusat ihop osv. Det visar bara att man kan få saker till precis vad man vill bara man leker med siffrorna rätt. För enligt dem så skulle då XBox 360 vara mycket sämmre än Power Mac G5 medelklass och Wii skulle vara som en gammal 80 tals dator.

Det finns en hel del såna idioter där ute. För nån vecka sen så var det en som kom fram till att PS3 inte var mycket bättre än Super Nintendo och han hade uppgifterna som bevisade det.

Så vad exakt är plussat enligt dig? 2 staplar med prestanda kanske är svårt att läsa av? Du kanske är så rädd om din lilla PS3 att du måste lyckas motivera prilappen på 7000 spänn hela tiden?

Dom sa ingenting om varken XBOX eller Wii, sluta ljug nu.

Det där om Super Nintendo är verkligen skitsnack. Ge hit.

PS3 är skitsnabb om man vet hur man verkligen optimerar för Cell-processorerna men att köra vanligt Linux på den blir inte så snabbt som man kan tro. Spel som snabbproduceras till PS3, XBOX, Wii, PSP, Nintendo DS och PC samtidigt lär inte heller bli någon höjdare om det inte är duktiga tillverkare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor