Jump to content

Är du en cynisk person?

Misterwhoopee
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Beror på vem jag prata med osv.

Värt att tillägga är att en person som är rak och saklig kan uppfattas som cynisk. Antar att många här uppfattar mig som cynisk.

Blir anklagad på precis samma sätt jag. För att ÅTER citera George Bernard Shaw (som jag gjort i en annan tråd tidigare);

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it

Alltså, ungefär det du sa Slew. :P

Edit: font.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte. Är inte så bekant med ordet. Fast jag är väl inte den som brukar berätta om mina känslor och sånt. :P

Cynik har så vitt jag förstått det inget med att inte visa sina känslor. Ordet känslokall betyder ju snarare skoningslöshet för andras känslor (eller ännu snarare, att man _saknar_ känslor).

Rent generellt och i moderna termer kan man väl säga att det rör sig om att man är pessimistisk och i viss mån likgiltig vad gäller människans natur och beteende.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

sa den kristne wannabepolisen förvirrat.

Folk verkar i alla fall tro att jag är det.

Jo, förresten, lilla gubben... (Skribb)

Du känner inte mig, så hur tusan kan du döma ut mig bara sådär?

Jag tycker ärligt talat du ska hålla käften som omväxling!

Rozumiesz?!?!

Redigerad av Officer Hernandez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

sa den kristne wannabepolisen förvirrat.

Men snälla lilla skribb. Kan du sluta klaga på honom hela tiden?

Han har som du kanske har läst haft en jobbig uppväxt med mobbning och liknande.

Ser du något stort fel i att han söker stöd i religion?

Jag kan förstå att du inte är religiös och att du inte kan förstå religiösa men måste du verkligen klaga på alla som är religiösa så fort du får tillfälle?

Lugna ner dig, snälla. Alla vet precis vad du tycker om religion och att religon inte har några som helst vetenskapliga bevis men det räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla lilla skribb. Kan du sluta klaga på honom hela tiden?

Han har som du kanske har läst haft en jobbig uppväxt med mobbning och liknande.

Ser du något stort fel i att han söker stöd i religion?

Jag kan förstå att du inte är religiös och att du inte kan förstå religiösa men måste du verkligen klaga på alla som är religiösa så fort du får tillfälle?

Lugna ner dig, snälla. Alla vet precis vad du tycker om religion och att religon inte har några som helst vetenskapliga bevis men det räcker.

W0rd. Det är skillnad på att inte tro på religion, att hata den, och att klaga på dem som tror på den. Tyvärr gör du alla tre, skribb, men det behövs inte längre. Vi har fattat för länge sen. Vilka diskussioner är du aktiv i som inte gäller religionens idioti?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor