Jump to content

Är du en cynisk person?

Misterwhoopee
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad gör en cyniker?:)

Cynism, termen betyder närmast känslokall (kanske även illusionslös och liknande) numera. Termen härstammar ytterst ifrån den kyniska skolan i antikens Grekland, men denna skola förespråkade inte känslokyla utan oberoende och självbehärskning. Mest känd cyniker var en Diogenes.

Jag är ganska cynisk när det gäller det mesta :)

edit:damn u copy

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Like he wright...

Wrote? :)

---

Nej, jag är inte känslokall. :P

Känns som om en hel del "tuffingar" här kallar sig för cyniska, fast än de flesta inte framstår så ett dugg. Bara för ni smällt upp en dryg kommentar i ansiktet på någon en gång betyder det inte att ni är helt jävla hänsynslösa. Tvivlar på att det finns särskilt många tvättäkta cyniker här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wrote? :)

---

Nej, jag är inte känslokall. :P

Känns som om en hel del "tuffingar" här kallar sig för cyniska, fast än de flesta inte framstår så ett dugg. Bara för ni smällt upp en dryg kommentar i ansiktet på någon en gång betyder det inte att ni är helt jävla hänsynslösa. Tvivlar på att det finns särskilt många tvättäkta cyniker här. :)

Cynik drabbar både andra och cynikern ifråga - jag hoppas innerligen på att ingen här är det. Det förgiftar själen (ur en konceptuell synvinkel, måste jag påminna).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor