Misterwhoopee Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Ibland kan man läsa en del beska inlägg här på forumet. Är du cyniker? Själv blir jag nog mest cynisk när det handlar om politiska frågor tror jag. Men jag orkar inte vara cyniker på heltid, så ofta är jag det inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Vad gör en cyniker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Vad gör en cyniker? förakt? gentemot den mänskliga naturen och medmänniskors lidande giz: Redigerad 10 december, 2006 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Vad gör en cyniker? Cynism, termen betyder närmast känslokall (kanske även illusionslös och liknande) numera. Termen härstammar ytterst ifrån den kyniska skolan i antikens Grekland, men denna skola förespråkade inte känslokyla utan oberoende och självbehärskning. Mest känd cyniker var en Diogenes. Jag är ganska cynisk när det gäller det mesta edit:damn u copy Redigerad 10 december, 2006 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Absolut. Det ligger i min natur att vara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Kallas cynisk av många men tycker inte att jag är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Jag är egentligen inte en cyniker men kan lätt tas för en eftersom jag gömmer mina känslor deep inside. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Jag kan nog uppfattas som cynisk, kommer förmodligen från barndommen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Jag är cynisk när det behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Egentligen inte. Beror på tillfälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Beror på person och ämnet vi snackar om, men överlag hoppas jag att jag inte är cynisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Absolut. Det ligger i min natur att vara det. Like he wright... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Svenskt uppslagsord cynisk cyniskt cyniska adj. som inte tror människor om gott; illusionslös; hänsynslös Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 (redigerad) Har inte en aning, kanske? Redigerad 11 december, 2006 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Like he wright... Wrote? --- Nej, jag är inte känslokall. Känns som om en hel del "tuffingar" här kallar sig för cyniska, fast än de flesta inte framstår så ett dugg. Bara för ni smällt upp en dryg kommentar i ansiktet på någon en gång betyder det inte att ni är helt jävla hänsynslösa. Tvivlar på att det finns särskilt många tvättäkta cyniker här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Wrote? --- Nej, jag är inte känslokall. Känns som om en hel del "tuffingar" här kallar sig för cyniska, fast än de flesta inte framstår så ett dugg. Bara för ni smällt upp en dryg kommentar i ansiktet på någon en gång betyder det inte att ni är helt jävla hänsynslösa. Tvivlar på att det finns särskilt många tvättäkta cyniker här. Cynik drabbar både andra och cynikern ifråga - jag hoppas innerligen på att ingen här är det. Det förgiftar själen (ur en konceptuell synvinkel, måste jag påminna). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Ibland. Men det beror på i vilket sammanhang det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Det är jag nog inte, vet inte om jag fattat ordet helt korrekt men jag tror inte att jag är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Väldigt ibland, tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts