Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Det vore ju förjävligt. Betalar man för sin spelkonsoll så ska man ju kunna spela på den. Internet-ban borde räcka. Kör Sony samma stil?

Asså, chippar du din konsoll och fuskar eller ångot liknande så har du ju brytit emot kontraktet du godkänt av M$ när du skapade ditt LIVE account. Sedan för att förhindra att du skapr ett till konot på den Xboxen så kan du inte spela ONLINE på den emr utan att M$ låser upp den..

Ööh.. vet inte äns hur man blir bannad på en PS3a. ;)

Har aldrig hört nått om att någon blivit det iallafall.

Tror man får ett meddelande när man går in på multiplayer del eller PSN att ens account är avstängt...

Bara tal fårn en kompis..

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns väl inga speciella hacks till PS3 än? Alltså är det väl rätt svårt att bli bannad?

"Hacks" är inte alls vanliga till Playstation 3 otroligt nog. Förmodligen då det är en dyrare konsoll och det är lite äldre, mer mogna människor som har den. Vilket resulterar i att "hacks" inte används. Fast i teori så borde det vara lättare att använda "hacks" på en Playstation 3 då man kan utan större svårigheter installera Linux. Fast detta är ju bara mina tankar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns väl inga speciella hacks till PS3 än? Alltså är det väl rätt svårt att bli bannad?

Mjo, det stämmer. Med det finns ju chipp som låter en ändra materialet på hårddisken. Men som sagt, Det upptäcks ju så fort som det används. :)

"Hacks" är inte alls vanliga till Playstation 3 otroligt nog. Förmodligen då det är en dyrare konsoll och det är lite äldre, mer mogna människor som har den. Vilket resulterar i att "hacks" inte används. Fast i teori så borde det vara lättare att använda "hacks" på en Playstation 3 då man kan utan större svårigheter installera Linux. Fast detta är ju bara mina tankar. :)

'mogna'?

Tack för den du...

Men mest troliga är att konsollen är dyr OCH att den är trång. Som vanligt har Sony lyckats med att sätta allt så tätt så ingen vågar göra något för dom är räddda för att få den saboterad. Men det finns ju ALLTID någon som gör något. Som du sa, Skafgfar Linux och kanske gör mom materialt på HDD:n för att sedan spela med det. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att det låter bajs. Men jag skulle ringt upp M$ support :)

Jag bestämde mig för att skita i minneskort och köpa en HD för 120, men så visar det sig att det enda betalningsätt som finns är med kreditkort (Mastercard, Visa) och det har varken jag eller mina föreldrar. Microsoft kan köra upp något i sitt anus.

Redigerad av gamemaster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bestämde mig för att skita i minneskort och köpa en HD för 120, men så visar det sig att det enda betalningsätt som finns är med kreditkort (Mastercard, Visa) och det har varken jag eller mina föreldrar. Microsoft kan köra upp något i sitt anus.

Har dina föräldrar INTE ens VISA??!?!???!?!

Antingen rå ljuger dom eller så är dom otroliga att ha klarat sig!

Men ring support, dom kanske vet något :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor