Renard Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 (redigerad) Dom bannar en från Live tror jag. Vore sjukt om de bannade en från att spela. Så fort man sätter på konsollen "Microsoft has decided that you will be banned from playing anything for 145 days 59 minutes and 43 seconds. Bill Gates says hello" Redigerad 15 november, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clemenza Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Vore sjukt om de bannade en från att spela. Så fort man sätter på konsollen "Microsoft has decided that you will be banned from playing anything for 145 days 59 minutes and 43 seconds. Bill Gates says hello" Vore dock inte mer än rätt om du nu bryter mot lagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Antar att du har rätt. Det värsta straffet man kan ge en gamer är ju att neka honom/henne att spela. Men endå inte! Det vore inte rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Antar att du har rätt. Det värsta straffet man kan ge en gamer är ju att neka honom/henne att spela. Men endå inte! Det vore inte rätt! Då kan man ju bara skaffa en billig Arcade för en låg penning och "modifiera" den om man är tillräckligt desperat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 http://pici.se/thumbs/t_YXePrQFuj.gif Hjälp? Vart trycker jag om man jag vill ha ett minneskort? Jag vet att jag är tjatig, men vet någon svaret på mitt problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Jag vet att jag är tjatig, men vet någon svaret på mitt problem? Jag vet att det låter bajs. Men jag skulle ringt upp M$ support Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Meh lol.. såklart de bannar en från live och inte från spelet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Jag har hört att de bannar hela konsollen. Vad nu det innebär... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Jag har hört att de bannar hela konsollen. Vad nu det innebär... Det vore ju förjävligt. Betalar man för sin spelkonsoll så ska man ju kunna spela på den. Internet-ban borde räcka. Kör Sony samma stil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 (redigerad) Kör Sony samma stil? Ööh.. vet inte äns hur man blir bannad på en PS3a. Har aldrig hört nått om att någon blivit det iallafall. Redigerad 15 november, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 (redigerad) Det vore ju förjävligt. Betalar man för sin spelkonsoll så ska man ju kunna spela på den. Internet-ban borde räcka. Kör Sony samma stil? Asså, chippar du din konsoll och fuskar eller ångot liknande så har du ju brytit emot kontraktet du godkänt av M$ när du skapade ditt LIVE account. Sedan för att förhindra att du skapr ett till konot på den Xboxen så kan du inte spela ONLINE på den emr utan att M$ låser upp den.. Ööh.. vet inte äns hur man blir bannad på en PS3a. Har aldrig hört nått om att någon blivit det iallafall. Tror man får ett meddelande när man går in på multiplayer del eller PSN att ens account är avstängt... Bara tal fårn en kompis.. Redigerad 15 november, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Vad jag vet så bannar Sony aldrig konsoler. Däremot har det hänt att PSN-konton bannats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 (redigerad) Ja, det bannar konsollen.. FRÅN LIVE dvs, man kan inte köra online, ladda ned demos osv Redigerad 15 november, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Tror man får ett meddelande när man går in på multiplayer del eller PSN att ens account är avstängt... Bara tal fårn en kompis.. Det finns väl inga speciella hacks till PS3 än? Alltså är det väl rätt svårt att bli bannad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clemenza Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Det finns väl inga speciella hacks till PS3 än? Alltså är det väl rätt svårt att bli bannad? "Hacks" är inte alls vanliga till Playstation 3 otroligt nog. Förmodligen då det är en dyrare konsoll och det är lite äldre, mer mogna människor som har den. Vilket resulterar i att "hacks" inte används. Fast i teori så borde det vara lättare att använda "hacks" på en Playstation 3 då man kan utan större svårigheter installera Linux. Fast detta är ju bara mina tankar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Det finns väl inga speciella hacks till PS3 än? Alltså är det väl rätt svårt att bli bannad? Mjo, det stämmer. Med det finns ju chipp som låter en ändra materialet på hårddisken. Men som sagt, Det upptäcks ju så fort som det används. "Hacks" är inte alls vanliga till Playstation 3 otroligt nog. Förmodligen då det är en dyrare konsoll och det är lite äldre, mer mogna människor som har den. Vilket resulterar i att "hacks" inte används. Fast i teori så borde det vara lättare att använda "hacks" på en Playstation 3 då man kan utan större svårigheter installera Linux. Fast detta är ju bara mina tankar. 'mogna'? Tack för den du... Men mest troliga är att konsollen är dyr OCH att den är trång. Som vanligt har Sony lyckats med att sätta allt så tätt så ingen vågar göra något för dom är räddda för att få den saboterad. Men det finns ju ALLTID någon som gör något. Som du sa, Skafgfar Linux och kanske gör mom materialt på HDD:n för att sedan spela med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 (redigerad) Jag vet att det låter bajs. Men jag skulle ringt upp M$ support Jag bestämde mig för att skita i minneskort och köpa en HD för 120, men så visar det sig att det enda betalningsätt som finns är med kreditkort (Mastercard, Visa) och det har varken jag eller mina föreldrar. Microsoft kan köra upp något i sitt anus. Redigerad 16 november, 2008 av gamemaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Jag bestämde mig för att skita i minneskort och köpa en HD för 120, men så visar det sig att det enda betalningsätt som finns är med kreditkort (Mastercard, Visa) och det har varken jag eller mina föreldrar. Microsoft kan köra upp något i sitt anus. Har dina föräldrar INTE ens VISA??!?!???!?! Antingen rå ljuger dom eller så är dom otroliga att ha klarat sig! Men ring support, dom kanske vet något Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Har dina föräldrar INTE ens VISA??!?!???!?! Antingen rå ljuger dom eller så är dom otroliga att ha klarat sig! Men ring support, dom kanske vet något Vad menar du med "så är dom otroliga att ha klarat sig!" Jag får ringa imorgon... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Har dina föräldrar INTE ens VISA??!?!???!?! Antingen rå ljuger dom eller så är dom otroliga att ha klarat sig! Men ring support, dom kanske vet något Du vet att det finns andra "företag" för kreditkort också va? Eller så är det otroligt ja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts