Alle090 Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Vet inte om detta har tagits upp tidigare.. Nya Xbox Experience kräver 128MB, det är inte alla som har hårddisk, eller ett större minneskort än 128MB Så Micro$oft har en lösning, dem har skapat ett 'program' där du skriver in din serialkod och konsol ID. Om det visar sig att du inte har 128MB enligt programmet, så kan du antingen få ett 512MB minneskort, eller en 20GB hårddisk för $19.99. (ca. 141:-) Källa ------- Vad tycker ni? Jag tycker man åtminstonde kunde få hårddisken också, 20GB liksom? Visst, 141:- är inte så mycket, but still... Tur att man köpte en premium versionen på releasen. Dock så är det surt för dem som inte har plats för Experience. Det är nästan synd, Jag skulle inte säga nej till ett grates 512 mb minneskort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Suck, nu kan jag inte logga in på xbox live. Uppgraderade min användare till ett vuxenaccount, och jag försöker hela tiden logga in, utan lycka. Tydligen så ska jag godkänna nåt nytt användaravtal, och det här händer: Första gången jag försöker logga in: Klickar på "connect to xbox live", sidpanelen kommer in från vänster, laddningssaken snurrar lite, sen försvinner det. Andra gången: Klickar på "connect to xbox live" igen, den laddar lite, sen loggas hela användaren ut. Tredje gången: Måste välja profil igen, gör det, klickar på connect, och den går tillbaka till startrutan igen. Fjärde: Samma som andra. Femte: Nu blir det intressant, efter att jag loggat in på min profil, och klickar på connect, sen dyker en ruta från höger upp. "The Xbox Live Terms of Use have changed. Please accept these new Terms of Use before okaying on Xbox Live." Klickar då på "View Terms of Use", en ny ruta kommer upp, det står accept och decline till vänster, och till höger är en ruta som texten ska vara i, men det är bara en ring som snurrar där, sen går den tillbaka till startskärmen och en ruta från höger dyker upp "Can't connect to Xbox Live." Suck.. -.- Nån som känner igen problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Suck, nu kan jag inte logga in på xbox live. Uppgraderade min användare till ett vuxenaccount, och jag försöker hela tiden logga in, utan lycka. Tydligen så ska jag godkänna nåt nytt användaravtal, och det här händer: Första gången jag försöker logga in: Klickar på "connect to xbox live", sidpanelen kommer in från vänster, laddningssaken snurrar lite, sen försvinner det. Andra gången: Klickar på "connect to xbox live" igen, den laddar lite, sen loggas hela användaren ut. Tredje gången: Måste välja profil igen, gör det, klickar på connect, och den går tillbaka till startrutan igen. Fjärde: Samma som andra. Femte: Nu blir det intressant, efter att jag loggat in på min profil, och klickar på connect, sen dyker en ruta från höger upp. "The Xbox Live Terms of Use have changed. Please accept these new Terms of Use before okaying on Xbox Live." Klickar då på "View Terms of Use", en ny ruta kommer upp, det står accept och decline till vänster, och till höger är en ruta som texten ska vara i, men det är bara en ring som snurrar där, sen går den tillbaka till startskärmen och en ruta från höger dyker upp "Can't connect to Xbox Live." Suck.. -.- Nån som känner igen problemet? Hade ett liknande problem när mitt Live hade gått ut, Xboxen försökte logga in men sedan försvann rutan. Ringde supporten och gnällde och dom sa att mitt Live hade gått ut... Så jag tog in det igen Men någontig säger mig att det inte är så i detta fall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Hade ett liknande problem när mitt Live hade gått ut, Xboxen försökte logga in men sedan försvann rutan. Ringde supporten och gnällde och dom sa att mitt Live hade gått ut... Så jag tog in det igen Men någontig säger mig att det inte är så i detta fall Jag har ju inte Guld längre, men det funkade innan jag uppgraderade till ett vuxenaccount.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Jag har ju inte Guld längre, men det funkade innan jag uppgraderade till ett vuxenaccount.. Inte en aning om vad som kan vara fel, antar att du redan har testat att göra en "test connection" eller vad det heter? Brukar funka för mig när jag inte kan logga in på live. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Inte en aning om vad som kan vara fel, antar att du redan har testat att göra en "test connection" eller vad det heter? Brukar funka för mig när jag inte kan logga in på live. Jag har inte testat det, brukar inte ha så mycket problem med live så. Skall testat närmsta timmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Tjena grabbar. Nu är det såhär att en polare funderar på att skaffa en flashad xbox 360. Han undrar vad som händer om han lirar online med den och blir upptäckt? Blir boxen bannad? Blir den bannad från all spel, alltså både online och offline? Är det IP:t som blir bannat? Om ni kunde svara på det så vore det väldigt snällt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Tjena grabbar. Nu är det såhär att en polare funderar på att skaffa en flashad xbox 360. Han undrar vad som händer om han lirar online med den och blir upptäckt? Blir boxen bannad? Blir den bannad från all spel, alltså både online och offline? Är det IP:t som blir bannat? Om ni kunde svara på det så vore det väldigt snällt. Nu vet jag inte alls svaret på din fråga, men jag tror det kan vara smart att vänta ett litet tag. Det kommer snart en stor uppdatering till Xbox med ny layout och allt. Jag vet absolut inte mer än så, men det kan ju finnas risk att dom uppdaterar på annat sätt också vilket kan vara dåligt för de som kör flashat. Någon som vet mer får gärna fylla i, det där är bara en känsla jag har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 Har jag förstått det här rätt nu, man måste betala för att använda Internet med Xbox 360? med andra ord måste man alltså betala för den där patchen som gör IV spelbart med 360, men inte med PS3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 Har jag förstått det här rätt nu, man måste betala för att använda Internet med Xbox 360? med andra ord måste man alltså betala för den där patchen som gör IV spelbart med 360, men inte med PS3? Endast Live Guld som kostar. Silver är gratis, och med det så kan du ladda ner demos och patchar, men inte spela online. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 Endast Live Guld som kostar. Silver är gratis, och med det så kan du ladda ner demos och patchar, men inte spela online. Phew! Här har jag gått och oroat mig ett tag! Tack för info! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 (redigerad) Inte en aning om vad som kan vara fel, antar att du redan har testat att göra en "test connection" eller vad det heter? Brukar funka för mig när jag inte kan logga in på live. Testade, men det funkar inte heller. Blir så jävla less. Tillägg: Och ja, allting funkade som det skulle enligt den. Redigerad 16 oktober, 2008 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Kan man spela DVD filmer på 360? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Kan man spela DVD filmer på 360? Jepp, men hur det är regionslåsta skivor minns jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Kan man spela DVD filmer på 360? Yesbox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Jag har ett problem med mitt xbox. Det går inte att använda två kontroller till det. Alltså, om jag vill spela multiplayer. Det är inget fel på kontrollerna, då vi testat på en annan konsol. Ett annat problem är att jag inte kan connecta en guitar hero gitarr till mitt xbox. Det är en Aerosmith "version" på guitaren och jag vill spela Guitar Hero III .. (dock är spelet bränt) Vad kan vara fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 (redigerad) Jag har ett problem med mitt xbox. Det går inte att använda två kontroller till det. Alltså, om jag vill spela multiplayer. Det är inget fel på kontrollerna, då vi testat på en annan konsol. Ett annat problem är att jag inte kan connecta en guitar hero gitarr till mitt xbox. Det är en Aerosmith "version" på guitaren och jag vill spela Guitar Hero III .. (dock är spelet bränt) Vad kan vara fel? Hittar kontrollen inte xboxen? isåfall måste du hålla i den vita knappen som finns uppe på xbox360 kontrollen och så trycker ni in den på xbox360:n medans Förklarade lite dålig men hoppas att du fixar det! Redigerad 18 oktober, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Då har man avslutat sitt GULD LIVE då Blir Silver efter den 25 November. Andledning var att jag spelar fanimej för lite Xbox Live för att betala 600 kr i året.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 (redigerad) Men nu kan jag inte logga in på min användare ALLS!!! Jag blir så jävla less, har ju typ bara 10 uppdrag kvar till att klara ut GTA IV... Gjorde iaf en ny (gamertag: soundcokk), ni kan adda. Redigerad 27 oktober, 2008 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 Jahapp, nu önskar man sig ett 360 i julklapp av päronen, och de undrar ju självklart om de ska köpa "360 Arcade". Detta har jag ingen aning om. Vad är det för skillnad på "Arcade" och de andra typerna av konsoll? Jag vet att detta har tagits upp förut, men jag är för trött för att orka skrota runt i den här tråden just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts