Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Varför är LIVE så struligt för? Skulle spela lite BF:BC idag men det funkade ju självklart inte. Blir bara felmeddelande där det står FAILED!!!!!! typ.

Då trodde jag att det bara var för BF eftersom det är EA

som gjort spelet och då brukar det krångla. Men sen skulle jag testa GTA 4 och det funkade inte heller. :lol:

Är det nån mer som har haft såna här problem?

Så är det mig det är fel på eller är det LIVE?

Redigerad av _EmiL_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är LIVE så struligt för? Skulle spela lite BF:BC idag men det funkade ju självklart inte. Blir bara felmeddelande där det står FAILED!!!!!! typ.

som gjort spelet och då brukar det krångla. Men sen skulle jag testa GTA 4 och det funkade inte heller. :lol:

Kan vara live. När jag ska köra cod3 står det Searching... inga servers kommer upp. Jag väntar ca 5 minuter o testar igen ca 40 stk kommer upp. Ibland när jag ska joina står det typ Game session not available så blir jag disconnected från live.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så trött på EA. Brydde mig inte så jättemycket i början men nu när dem börjar strula med LIVE så är det fgodhfsdfdgsdgdf.

Försökte köra Most Wanted online häromdagen men det gick inte för jag behövde ett account där också tydligen, och det gick inte eller något sånt skit.

Bah, humbug.

Har också skaffat Mass Effect och Alone in the Dark. Gillar dem båda, speciellt Mass Effect. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför gillar alla Mass Effect?

Jag har det, men har dock inte klarat det än, och tycker det är ganska sådär... en 3/5.

Jag har iaf hittils kommit till

is-planeten och har gjort båda planeterna innan.

Well, jag gillade inte det när jag precis köpt det. 3 månader efter jag köpt det gav jag det en till chans och blev förälskad. Var ungefär samma historia med KotOR (samma företag). Man måste leva sig in i spelet. Utforska mycket, göra massa sidequests och what not. Men mest av allt verkligen sätta sig in i spelet. Prata mycket med olika karaktärer både mellan uppdrag och under uppdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, jag gillade inte det när jag precis köpt det. 3 månader efter jag köpt det gav jag det en till chans och blev förälskad. Var ungefär samma historia med KotOR (samma företag). Man måste leva sig in i spelet. Utforska mycket, göra massa sidequests och what not. Men mest av allt verkligen sätta sig in i spelet. Prata mycket med olika karaktärer både mellan uppdrag och under uppdrag.

Jo, prata med alla gör jag. Det kan ju vara det som är lite av problemet, eftersom jag kan spendera timmar i The Citadel bara för att prata med alla.

Vad tycker du att det är som gör spelet "sådär" då?

Det var inte det jag förväntat mig med alla bra recensioner.

För lite action helt enkelt. Jag trodde det skulle vara lite friare också och mer FPS-aktigt.

Det känns också ganska dött, och att jag tar alla initiativ. (Inte alls lika levande som CoD 4, även om man själv tar nästan alla initiativ där.)

Jag fick en "meh" känsla över det helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte det jag förväntat mig med alla bra recensioner.

För lite action helt enkelt. Jag trodde det skulle vara lite friare också och mer FPS-aktigt.

Det känns också ganska dött, och att jag tar alla initiativ. (Inte alls lika levande som CoD 4, även om man själv tar nästan alla initiativ där.)

Jag fick en "meh" känsla över det helt enkelt.

Om du hade förhoppningar om ett FPS-inriktat spel lagt åt CoD4-hållet förstår jag inte varför du ens skaffade Mass Effect.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du hade förhoppningar om ett FPS-inriktat spel lagt åt CoD4-hållet förstår jag inte varför du ens skaffade Mass Effect.

Alltså, jag visste att det var ett RPG, men efter att ha läst hur recensenterna beskrev och tyckte att actionscenerna var revolutioinerande och liknade FPS-spel...

Menmen, jag får väl ge det en andra chans nu i sommar :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag visste att det var ett RPG, men efter att ha läst hur recensenterna beskrev och tyckte att actionscenerna var revolutioinerande och liknade FPS-spel...

Menmen, jag får väl ge det en andra chans nu i sommar :(

Sen så har faktiskt inte alla samma smak. Det du gillar är förmodligen inte speciellt för någon annan och vice versa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo. Behöver hjälp snabbt.

Min kusin kom hem till mig och hade hämtat sin 360 kontroll. Vi skulle lira lite cod3. Fast nu kom problemet,

bara min kontroll kunde hittas. Hans funkar 100% hemma hos sig på sin egen xbox.

Any ideas?

Jag hade samma problem när jag hade Xbox360.

Jag kopplade in den ena handkontrollen med Play-and-Charge kabeln och då fungerade det.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo. Behöver hjälp snabbt.

Min kusin kom hem till mig och hade hämtat sin 360 kontroll. Vi skulle lira lite cod3. Fast nu kom problemet,

bara min kontroll kunde hittas. Hans funkar 100% hemma hos sig på sin egen xbox.

Any ideas?

Det finns en liten vit knapp på kontrollen, precis mellan triggerknapparna och uttaget i mitten.

Klicka på den samtidigt så söker den efter en 360-enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu behöver jag hjälp.

Jag har funderat på att skaffa LIVE till min 360, men jag har en fråga.

Påverkas internet-hastigheten mycket om man ansluter live?

Jag har 2 mb/s från Telia och internet körs just nu på 2 datorer, min och familjens.

Jag ladda ner i 200-250 kb/s, kommer det gå saktare om jag skaffar LIVE och spelar online?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu behöver jag hjälp.

Jag har funderat på att skaffa LIVE till min 360, men jag har en fråga.

Påverkas internet-hastigheten mycket om man ansluter live?

Jag har 2 mb/s från Telia och internet körs just nu på 2 datorer, min och familjens.

Jag ladda ner i 200-250 kb/s, kommer det gå saktare om jag skaffar LIVE och spelar online?

Tankar du samtidigt som du spelar Xbox LIVE så kommer dey lagga, Det är väldigt känsligt bär det gäller Xbox LIVE och andra enheter på nätverket som använder mycket 'internet'. I alla fall när vi hade 2 mb/s lina :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tankar du samtidigt som du spelar Xbox LIVE så kommer dey lagga, Det är väldigt känsligt bär det gäller Xbox LIVE och andra enheter på nätverket som använder mycket 'internet'. I alla fall när vi hade 2 mb/s lina :)

Okej, det låter inte så bra. :unsure:

Om man inte laddar ner, utan bara sitter och surfar/msn, fungerar det felfritt då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor