Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Xbox 360 suger så jävla mycket kuk. Fyfan, fattar inte hur jag kunde köpa ett 360. Microsoft kan dra åt helvete.

Vad ska du göra åt saken? Jag måste väl få säga vad jag tycker utan att det klassas som spam.

Glöm inte din polistejp nästa gång. Tönt.

Men snälla, sluta tönta dig.

:P

Du e weird. Och ja, jag vet att detta är offtopic så det skriker om det... (Tack vare dig) :P;)

Nån som har varit med om väldigt 'ostabil' connection på LIVE?

Har disconnectat lite då ch då..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chippat o flashad är väll inte samma sak :rolleyes:

Chippat = Man lägger till/byter ut nån intern hårdvara, oftas så tror jag det är att man lägger till ett chipp...

Flashad = Man 'uppdaterar' dvd-läsaren så att den kan läsa brända skivor..

Flashat är ju säkrare men du får mer funktioner med chippat så som att spara spel på hårddisken (om du har en stor)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur menar du att flash är säkrare? iXtreme firmware bannas från Live, chippa med NME 2.0 ska vara helt Livesäkert. Om du menar själva bytet så är ju firmwaremoddning (flash) enklare (säkrare)

Jag menar själva flashandet och chippandet. Det är enklare och säkrare med flashing. Men om du lämnar in konsollen till en butik så är det nog säkrast.

Men när det gäller LIVE säkert så vinner chippandet MEN då kan du inte köra med brända spel utan då måste man stänga av chippet för att kunna lira LIVE :rolleyes:

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NME 2.0 stänger av sig självt i alla fall. Om man kan vara på Live med bränt spel eller om det stänger av sig och man bara kan spela originalspel på Live vet jag inte. Men om det känner av själv och då stänger av sig, borde man ju inte kunna spela på Live.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NME 2.0 stänger av sig självt i alla fall. Om man kan vara på Live med bränt spel eller om det stänger av sig och man bara kan spela originalspel på Live vet jag inte. Men om det känner av själv och då stänger av sig, borde man ju inte kunna spela på Live.

Men om NME 2.0 står för att låta dig spela bränt så du väl inte spela det brända spelet om NME 2.0 är avstängt :rolleyes:(w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om NME 2.0 står för att låta dig spela bränt så du väl inte spela det brända spelet om NME 2.0 är avstängt :rolleyes:(w00t)

Det stänger av sig om man sätter i originalspel, det går igång när man sätter i brända spel. Det jag inte vet är om man kan köra på Live när det är på (dvs brända spel).

iXtreme är igång konstant då firmwaren är utbytt, alltså skiter det sig så fort man går ut på Live, oavsett om spelet är köpt eller bränt.

Nu tänker jag inte skriva något mer, jag har förvirrat mig själv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stänger av sig om man sätter i originalspel, det går igång när man sätter i brända spel. Det jag inte vet är om man kan köra på Live när det är på (dvs brända spel).

iXtreme är igång konstant då firmwaren är utbytt, alltså skiter det sig så fort man går ut på Live, oavsett om spelet är köpt eller bränt.

Nu tänker jag inte skriva något mer, jag har förvirrat mig själv. :rolleyes:

Jag har flashat mitt xbox, och i fredags lirade jag online i ca en timme..

Inget hände.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan gå igenom steg för steg hur jag ska bära mig åt för att få min Xbox360 inskickad? Antingen så kommer det bara upp att Xboxen inte kan läsa av skivorna eller så kan den helt plötsligt bara sluta ladda skivan när man spelar och när man åker utanför det laddade området fastnar gubben och hela Xboxet hänger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tänker jag inte skriva något mer, jag har förvirrat mig själv. ;)

Men det finns ju Firmwire som inte märks av M$ sägs det ju, Karatemorfar verkar ju ha ett sådant.

Någon som kan gå igenom steg för steg hur jag ska bära mig åt för att få min Xbox360 inskickad? Antingen så kommer det bara upp att Xboxen inte kan läsa av skivorna eller så kan den helt plötsligt bara sluta ladda skivan när man spelar och när man åker utanför det laddade området fastnar gubben och hela Xboxet hänger sig.

1. Ring (020 79 11 33) Xbox kund tjänst och följ instruktionerna, sedan tala om för dom att din Xbox e paj.

2. Dom kommer att skicka ett mail där du får en post etikett.

3. Den etiketten sätter du på en låda där du har lagt din Xbox 360, OBS det får inte vara den som du köpte Xboxet med eller nån kartong som det står Xbox eller Microsoft på..

4. Ring UPS och säg att du har ett paket åt dom

5. Sedan lämna paketet/ be dom hämta upp

6. Vänta........

Alternativt: Kolla HÄR

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vet är det väl aldrig så att man stängs av direkt när man anvädner sig utav Live, utan senare när Microsoft bestämmer sig för att göra "ett tillslag"?

Först när servern upptäcker nåt fel så skickas ett meddelande till en person som då kolalr lite info och om hon/han misstänker kontrakt förbrytelse så kommer du bli bannad. Alltså du kan inte logga in igen efter du loggat ut! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ring (020 79 11 33) Xbox kund tjänst och följ instruktionerna, sedan tala om för dom att din Xbox e paj.

2. Dom kommer att skicka ett mail där du får en post etikett.

3. Den etiketten sätter du på en låda där du har lagt din Xbox 360, OBS det får inte vara den som du köpte Xboxet med eller nån kartong som det står Xbox eller Microsoft på..

4. Ring UPS och säg att du har ett paket åt dom

5. Sedan lämna paketet/ be dom hämta upp

6. Vänta........

Alternativt: Kolla HÄR

Tackar, missade posten förut. Ska ta och ringa dom imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor