Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

tjo.

Jag har fram till alldeles nyligen använt mig av min brorsas 360 men nu har jag då fått råd att skaffa en egen. Jag har ett stort problem dock.

Jag vill ju såklart flytta över mina sparfiler från olika spel, framför allt min GTA4-sparfil till min 360:s hårddisk.

Jag har ett xbox360-minneskort som jag tänkte att jag bara skulle kunna flytta över allt till och sen lägga in på min hårddisk.

Min spelprofil går utmärkt att flytta men när jag försöker att välja "move" eller "copy" på min sparfil (som jag hittat genom att i 360-menyn välja system -> memory -> hard drive -> games) så står det att "this item cannot be transferred between profiles".

Betyder detta att alla mina sparfiler är totalt låsta på brorsans hdd?

Fruktansvärt idiotiskt gjort av Microsoft isåfall :) nån som vet om det är möjligt för mig att göra sparfil-överförningen på något vis?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom fittan Henkibojj låste min tråd i GTA:IV forumet för att den "handlade om Warez" så frågar jag här istället.

Är det någon mer som spelar GTA:IV på en Arcade eller en Benq-läsare?

Tydligen ska alla som har en Benq-läsare ha problem med texturer som bara ploppar fram. Se den här länken för vad jag exakt menar

Finns även en tråd på ett annat forum om samma problem.

Är det någon då som har samma problem som jag?

Har ni löst det?

Kom ihåg (Henkibojj), att det här handlar inte om att min är flashad och att jag har ett nedladdat GTA:IV, utan det ska tydligen vara problem för alla med Benq-läsaren, oavsett om man har flashad eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag tänker inte diskutera om du själv inte vet vad det är. Men kanske borde göra det.

För det första ordet fitta. Och för det andra han kanske låste för att det står så i forumets regler.

Kanske ska ta dig en titt??

För det första så handlade inte tråden om WAREZ, utan om ett problem med Benqläsaren.

Och för den andra så om jag skriver "Flashad och Bränt" i varje tråd så ska den låsas då, eftersom det var anledningen till att bojj låste den ?

_EmiL_:

Du har inte märkt av ett endaste problem av det?

Har du kollat på första länken jag skrev?

Exakt så är det för mig..

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har X360 med NME 2.0 och kan skriva något om det? Hur det är att bränna, vad fungerar, vad fungerar inte, Live och så vidare.

Jag snackade med snubben som flashade mitt Xbox om skillnaden mellan flash eller NME 2.0.

Han sa att det knappt var någon skillnad, förutom att de som gör NME påstår att det är 100% live-säkert, men han hade hört att en del blivit bannade.

Han sa även att om man har ett NME chip så måste man göra något med en kod som finns i spelen som laddas ner, för annars funkar de inte.

Alltså, att alla spel som man laddar ner är kodade för att funka till iXtreme (flash) men om du ska ha spelet till din Xbox med NME så måste du ändra någon kod eller liknande.

Hur sant det är vet jag inte..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag snackade med snubben som flashade mitt Xbox om skillnaden mellan flash eller NME 2.0.

Han sa att det knappt var någon skillnad, förutom att de som gör NME påstår att det är 100% live-säkert, men han hade hört att en del blivit bannade.

Han sa även att om man har ett NME chip så måste man göra något med en kod som finns i spelen som laddas ner, för annars funkar de inte.

Alltså, att alla spel som man laddar ner är kodade för att funka till iXtreme (flash) men om du ska ha spelet till din Xbox med NME så måste du ändra någon kod eller liknande.

Hur sant det är vet jag inte..

Aight, tack. Men om man vill spela Live (om man har originalspel) med iXtreme tycks ju det vara riktigt riskfyllt eftersom iXtreme aldrig kan stängas av. Att spela Live med nedladdade spel var inte min högsta prioritet, snarare att vara säker när jag spelar på Live med originalspel. Jobbigt om man ska behöva sitta och ändra grejer i spelen man laddar ner (nu pratar ju jag och Karatemorfar om gratisspel så klart)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom fittan Henkibojj låste min tråd i GTA:IV forumet för att den "handlade om Warez" så frågar jag här istället.

Är det någon mer som spelar GTA:IV på en Arcade eller en Benq-läsare?

Tydligen ska alla som har en Benq-läsare ha problem med texturer som bara ploppar fram. Se den här länken för vad jag exakt menar

Finns även en tråd på ett annat forum om samma problem.

Är det någon då som har samma problem som jag?

Har ni löst det?

Kom ihåg (Henkibojj), att det här handlar inte om att min är flashad och att jag har ett nedladdat GTA:IV, utan det ska tydligen vara problem för alla med Benq-läsaren, oavsett om man har flashad eller ej.

Eftersom att Arcade inte har någon hårdisk så istalleras inte ett par filer som gör att spelet laddas lite snabbare. Det är därför folk som spelar på Arcade upplever att texturer kan ta tid att ladda. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill byta gamertag igen då min clan har gått på grund , men så jäffla dyrt för något sånt litet!

Så om ni snälla forumiter skulle kunna offra en minut övers åt mig skulle jag verkligen uppskatta det!

Filecomplainta min gamertag som offensive så kanske jag kan få byta! Snälla!

nuvarande gt:

pG I CrUnK

Thx. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom att Arcade inte har någon hårdisk så istalleras inte ett par filer som gör att spelet laddas lite snabbare. Det är därför folk som spelar på Arcade upplever att texturer kan ta tid att ladda. :blink:

Nej, så är det tyvärr inte då flera i forumet jag postade hade testat med HDD, men problemet kvarstod.

Problemet är dvd-läsaren, och alltså BENQ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor