Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Jag har kopplat upp mitt xbox 360 med datorn, inte genom en router.

Tyvärr så funkar det inte, utan vid "testet" så klarar den "network adapter" men vid "IP Adress" så får jag Fail.

Vad är fel?

Har gjort likadant här har jag för mig, samma problem som du har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kopplat upp mitt xbox 360 med datorn, inte genom en router.

Tyvärr så funkar det inte, utan vid "testet" så klarar den "network adapter" men vid "IP Adress" så får jag Fail.

Vad är fel?

1. Är det en kosrads nätverkskabel?

2. Har du bryggat anslutningen för både nätverkkortet på datorn? (Ifall du ska lira online via datorn)

2½. Om inte så får du ge ut IP adressen manuellt

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, ingen aning..

haha

*SUCK* :naughty:

Kolla på din nätverkskabel, Håll dom jämte varandra. Är färgerna på dom små trådarna i samma ordning på båda ändarna? Isåfall är den rak. Du ska ha korsad, alltså ska färgordning vara i olika ordningar.

Om du har det:

På datorn, gå in på mina nätverks anslutningar och välj både dom nätverkskortet som går mellan internet och xboxen. Sedan höger-klickar du och väljer 'lägg till i nätverksbrygga'.

Hjälper detta? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*SUCK* :naughty:

Kolla på din nätverkskabel, Håll dom jämte varandra. Är färgerna på dom små trådarna i samma ordning på båda ändarna? Isåfall är den rak. Du ska ha korsad, alltså ska färgordning vara i olika ordningar.

Om du har det:

På datorn, gå in på mina nätverks anslutningar och välj både dom nätverkskortet som går mellan internet och xboxen. Sedan höger-klickar du och väljer 'lägg till i nätverksbrygga'.

Hjälper detta? :)

Nu funkar det, tack :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I väntan på ett nytt PS3 gick jag och köpte mig ett Xbox 360 på games.

Är det någon som har någon aning om Xboxet verkligen ska låta som ett jävla Boeing när jag slår på det? Så jävla irriterande, förstör ju hela spelet/filmens känsla.. får fan lämna tillbaka skiten annars om det inte är något fel.

Blev varnad flera gånger om ljudet på Xboxen, men det här måste vara fel, eller hur fan kan ni människor leva med det här? Isolerade hörlurar eller ljudanläggningen på max, fungerar ju nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har någon aning om Xboxet verkligen ska låta som ett jävla Boeing när jag slår på det? Så jävla irriterande, förstör ju hela spelet/filmens känsla.. får fan lämna tillbaka skiten annars om det inte är något fel.

Blev varnad flera gånger om ljudet på Xboxen, men det här måste vara fel, eller hur fan kan ni människor leva med det här? Isolerade hörlurar eller ljudanläggningen på max, fungerar ju nästan.

Den låter som fan. Skitstörande egentligen, men efter ett tag brukar man koppla bort det ljudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit med om ett fenomen som är konstigt. Hos en kompis låter hans Xbox inte ens hälften som min. Men samtidigt hos en annan så låter den dubbla volymen. Och vi har testat vilken som var mest högljud. Dom var väldigt lika.

Men jag har den liggandes på min Stereo. Alltså mycket luft rum. Ena komisen har den ligganden över sin dvd-spelar i ett tv-bord, Inte så mycket luftrum men tillräckligt för att klara sig tydligen.

Och den sista har den stående på golvet total fritt och den låter som sagt högt... :confused:

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit med om ett fenomen som är konstigt. Hos en kompis låter hans Xbox inte ens hälften som min. Men samtidigt hos en annan så låter den dubbla volymen. Och vi har testat vilken som var mest högljud. Dom var väldigt lika.

Men jag har den liggandes på min Stereo. Alltså mycket luft rum. Ena komisen har den ligganden över sin dvd-spelar i ett tv-bord, Inte så mycket luftrum men tillräckligt för att klara sig tydligen.

Och den sista har den stående på golvet total fritt och den låter som sagt högt... :)

Det kan bero på att dom låter lika mycket men att ljudet "isoleras" bort av omgivningen..?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon eller på tisdag flashar jag mitt Xbox med NME 2.0 Underdog, så frågar är då, om det är nått att ha?

Hur funkar det t.ex. att spela brända spel på Xbox Live?

Brända spel funkar inte alls på Xbox Live. Ditt konto blir avstängt och om du har otur så blir din konsoll bannad. :)

Men du kan ju somsagt än spela online med dina orginal spel..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brända spel funkar inte alls på Xbox Live. Ditt konto blir avstängt och om du har otur så blir din konsoll bannad. :)

Men du kan ju somsagt än spela online med dina orginal spel..

Jaha.

Är du helt säker?

Hittade det här:

NME 2.0 Underdog

# 100% Firmware Stealth. När Microsoft försöker läsa av vilken firmware du har så svarar den 100% omodifierad. Inga error felkod 66.

# Valfritt: 100% Livesäkert vid spel av backup.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha.

Är du helt säker?

Hittade det här:

NME 2.0 Underdog

Det är väl bara om man använder en backup på en skiva man köpt. Alltså Som ditt konto har använd innan. Do.c blir jag lite osäker. Men man vet aldrig.. :)

Nu kom det.. .. ..

Xbox 360 får BlueRay spelare

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stackars Xbox-andvändare som anser att Bluray är skit. (:!!!:):ph34r:

Jo, ibörjan var jag också 'Blueray kommer att floppa'. Men det ändrades lite efter jag såg hur tåliga dom var på Youtube..

Men M$ är ju bara fega som vägrar erkänna :ph34r:

Vad kan en sån kosta då?

HD-dvd spelaren kostade ju ca 1600 :- vid lansering, skulle inte förvåna mig om priset låg däribland för blueray..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor