Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Köpte King Kong idag till min xbox 360 bara för att ha något att spela tills tisdag när GTA IV släpps. Men dessvärre har jag redan fått problem med spelet.

Första gången jag startade det var det inga problem. Men när jag nu vill fortsätta spela så har det uppstått problem. Jag kommer helt enkelt inte in i spelet. Spelet låser sig på startskärmen och det visas enbart "press start to continue" men när jag trycker på start så händer ingenting.

Det är som att spelet inte reagerar på att jag trycker på start. Men själva xboxen är inte låst, eftersom att det fortfarande går att få fram xbox menyn, med hjälp av xboxknappen. Men det går inte att starta spelet.

Kan tillägga att startknappen inte är trasig, eftersom att den fungerar som vanligt i xbox dashboard.

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta frustrerande problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet vart man kan få tag i en RGB-scartkabel till ett rimligt pris. Behöver den till tisdag så den måste köpas i en fysisk butik.

Har hittat en sladd på Kjell och Company:

Xbox 360 - RGB-Scart + Toslink

För Xbox 360

Högkvalitetskabel för X360. RGB-scart, utgång för Toslink. Längd: 1,8 m.

Eftersom min tv här på rummet bara har ett scartuttag så lär jag ju inte kunna koppla in toslink. Spelar det någon roll, eller blir jag utan ljud då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick en surprise i helgen, men den är inringd... :mellow:

Fyfan vad tråkigt för dig, precis nu innan GTA släpps och allt. :confused:

Om jag får RROD innan eller 1-2-3 veckor efter GTA IV släpps/släppts så kommer jag förmodligen att få ett vredesutbrott. :(

Jag fick själv en röd ring för ca 1 vecka sen. Hade spelat mycket innan och fungerade skit bra. Sen hängde sig xboxen och jag gick och åt, sen spelade jag mer och mer och inget problem alls. Sen städade jag mitt rum, satte på.. BAM röd ring! stänger av, BAM röd ring! Stänger av, sätter på och den funkar. Leker runt lite på dashboarden men sen hänger sig maskinen igen. Stänger av och drar ut alla sladdar och låter den "kylas ner" i ca 30 min. Sen satte jag på och det funka, nu är det problem fritt. Fatta vad damp jag skulle få om xboxen var tvungen att hälsa på Tyskland precis innan IV releasen. Dom är allt fula dom där röda ringarna. :whistling:<_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick själv en röd ring för ca 1 vecka sen. Hade spelat mycket innan och fungerade skit bra. Sen hängde sig xboxen och jag gick och åt, sen spelade jag mer och mer och inget problem alls. Sen städade jag mitt rum, satte på.. BAM röd ring! stänger av, BAM röd ring! Stänger av, sätter på och den funkar. Leker runt lite på dashboarden men sen hänger sig maskinen igen. Stänger av och drar ut alla sladdar och låter den "kylas ner" i ca 30 min. Sen satte jag på och det funka, nu är det problem fritt. Fatta vad damp jag skulle få om xboxen var tvungen att hälsa på Tyskland precis innan IV releasen. Dom är allt fula dom där röda ringarna. :confused::)

Don't rest for sure yet!

Min håller också på att hoppa mellan prima och tre röda lampor.. :)

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Städat hemmabio? :)

Menar du då so i damma av eller?

Jag tror du väntar på.. ... ... ... GTA IV, kanske. Är det därför? :)

Han städar hela hemmabion för att allting ska vara på topp till GTA IV, ja. Och han undrar om någon vet varför folk ibland får RROD och därmed också om någon vet om man och isf hur man kan minska chanserna för att det ska hända. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han städar hela hemmabion för att allting ska vara på topp till GTA IV, ja. Och han undrar om någon vet varför folk ibland får RROD och därmed också om någon vet om man och isf hur man kan minska chanserna för att det ska hända. :)

Överhettat och dammigt 360 är inte klad!

Jag är skiträdd för att få RROD idag när jag ska spela IV :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor