Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Lite offtopic kanske men skit samma:

Jag funderar starkt på att köpa en xbox 360 kontroll och då blir det antningen arcade eller premium modellen. Men jag undrar helt enkelt om det är bättre att köpa arcade eftersom att det är billigare, eller är det värt att betala ca 700 kronor extra för premium? Tacksam för svar =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar starkt på att köpa en xbox 360 konsoll och då blir det antningen arcade eller premium modellen. Men jag undrar helt enkelt om det är bättre att köpa arcade eftersom att det är billigare, eller är det värt att betala ca 700 kronor extra för premium? Tacksam för svar =)

Arcade är inget att ha om du tänkt att skaffa Live, eller ens tanka uppdateringar till konsollen för den delen.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar starkt på att köpa en xbox 360 kontroll och då blir det antningen arcade eller premium modellen. Men jag undrar helt enkelt om det är bättre att köpa arcade eftersom att det är billigare, eller är det värt att betala ca 700 kronor extra för premium? Tacksam för svar =)

Denna ständiga återkommande fråga. Om du har pengar ska du inte ens tveka att köpa en premium.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men man ska väl kunna flasha den själv hemma?

Med rätt utrustning (tror det behövs en adapter) så går det att flasha om firmwaren i DVD-läsaren.

Då kan man spela piratkopierade spel. Däremot så kan man även bli upptäckt av MS (dom kan tydligen se vad för DVD firmware man har) som då bannar ens konto och konsol från Xbox Live.

Sen går det även att chippa den.

Då kan man när som hellst välja om man vill köra Xboxens:s originalfirmware och använda Live utan risk att bli bannad, eller om man vill köra Custom Firmware och kunna spela piratkopierade spel.

Detta kräver dock hårdvarumodifikation och är inte alldeless enkelt. Det bör man låta proffs ta hand om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med rätt utrustning (tror det behövs en adapter) så går det att flasha om firmwaren i DVD-läsaren.

Då kan man spela piratkopierade spel. Däremot så kan man även bli upptäckt av MS (dom kan tydligen se vad för DVD firmware man har) som då bannar ens konto och konsol från Xbox Live.

Sen går det även att chippa den.

Då kan man när som hellst välja om man vill köra Xboxens:s originalfirmware och använda Live utan risk att bli bannad, eller om man vill köra Custom Firmware och kunna spela piratkopierade spel.

Detta kräver dock hårdvarumodifikation och är inte alldeless enkelt. Det bör man låta proffs ta hand om.

Ja men jag är inte helt bakomflötet, jag vill veta om någon har nå bra länktips eller tips så jag kan flasha min låda hemma

Länk till kommentar
Dela på andra sidor