Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Men saken är att jag inte är så sugen på live just nu.

Eller kan jag aldrig lira live med Arcade?

Btw, coolt att skriva från iPhonen :wub:

Jo, du kan skaffa Live. Bara du har någon slags minnes enhet som just minnet du får med Arcarde. MEN du kommer ju knappats kunna kolla på filmer, Spela demos eller andra plats krävande saker som Boomer nämde. Men som sagt så kan du ju köpa till en HDD senare för en tusenlapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, du kan skaffa Live. Bara du har någon slags minnes enhet som just minnet du får med Arcarde. MEN du kommer ju knappats kunna kolla på filmer, Spela demos eller andra plats krävande saker som Boomer nämde. Men som sagt så kan du ju köpa till en HDD senare för en tusenlapp.

Perfekt

Just nu vill jag bara köpa ett xbox, bara för att ha ett.

Är så grymt sugen.

Men, som sagt.

Det är HDMI-utgång? Det är viktigt för mig, annars var investering i en ny TV dålig.

Jag kan koppla in en ny HDD senare?

Går den att chippa/flasha senare?

Edit:

Addade dig på msn, acceptera !

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Perfekt

Just nu vill jag bara köpa ett xbox, bara för att ha ett.

Är så grymt sugen.

Men, som sagt.

Det är HDMI-utgång? Det är viktigt för mig, annars var investering i en ny TV dålig.

Jag kan koppla in en ny HDD senare?

Går den att chippa/flasha senare?

Edit:

Addade dig på msn, acceptera !

Grejen är den att diverse uppdateringar som kommer med Live tar ju mega stor plats och det får ju knappast plats på ett 256MB minneskort. Så det blir inget Live för dig tills du skaffar en HDD.

Och, det verkar vara HDMI. I allafall om man kommer här. Är det inte det så bör ju ändå en komponentkabel ingår så det blir ju samma kvalite på bild då.

Och ja, det går att flasha. Finns dock stor risk för att åka fast och din konsoll kan t.o.m. bli låst då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen är den att diverse uppdateringar som kommer med Live tar ju mega stor plats och det får ju knappast plats på ett 256MB minneskort. Så det blir inget Live för dig tills du skaffar en HDD.

Och, det verkar vara HDMI. I allafall om man kommer här. Är det inte det så bör ju ändå en komponentkabel ingår så det blir ju samma kvalite på bild då.

Och ja, det går att flasha. Finns dock stor risk för att åka fast och din konsoll kan t.o.m. bli låst då.

Från live ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu dödar jag snart boxet, bara för sakens skull..

GHIII hänger sig ju hela tiden, några min efter jag startat spelet, ibland bara efter 30 s. Min kompis kan inte klara sig vidare på Skate för att det hänger sig när han klarat ett visst uppdrag, sen måste han spela om. Och en annan kompis så hänger sig NFS hela tiden. Varför ska det hänga sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GHIII hänger sig ju hela tiden, några min efter jag startat spelet, ibland bara efter 30 s. Min kompis kan inte klara sig vidare på Skate för att det hänger sig när han klarat ett visst uppdrag, sen måste han spela om. Och en annan kompis så hänger sig NFS hela tiden. Varför ska det hänga sig?

Hm. En av konsollens många buggar? :wub:

Den överhettar inte då måhända? De gamla gjorde lätt det om det inte var mycket plats på sidorna och bak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm. En av konsollens många buggar? :wub:

Den överhettar inte då måhända? De gamla gjorde lätt det om det inte var mycket plats på sidorna och bak.

Den var väldigt nystartad och kall som en isbit, det hänger sig ändå... Alla andra spel funkar ju, så jag skulle inte skylla på överhettning att just GHIII hänger sig hela tiden. :cry:

Men jag ska ju bränna dom på bål, betala 900 för ett spel som är gjort för konsolen men ändå funkar det inte? Död åt dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara hårddisk-utrymme som skiljer mellan Xbox 360 Elite, Xbox 360 Premium och Xbox 360 Arcade?! funderar på att skaffa en Xbox snart och jag vill veta för jag planerar inte direkt att spela allt förmycket på den för jag föredrar att köpa spel till PS3 men vill ju ha vissa Xbox exklusiva spel också

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skate är det ända spelet jag hitils haft problem med. Det har varit otroligt segt i Create-A-Skater och ibland har boxen hängt sig. Tråkigt. ^_^

Är det bara hårddisk-utrymme som skiljer mellan Xbox 360 Elite, Xbox 360 Premium och Xbox 360 Arcade?! funderar på att skaffa en Xbox snart och jag vill veta för jag planerar inte direkt att spela allt förmycket på den för jag föredrar att köpa spel till PS3 men vill ju ha vissa Xbox exklusiva spel också

Xbox 360 Elite är/har:

Svart

120gb HDD

HDMI-utgång

Svart handkontroll wooooho :D

Xbox 360 Premium är/har:

Vit

20gb HDD

Ingen HDMI-utgång men komponentkablar ja!? (Borde väl Elite'n också ha, utifall att folk som inte har HD-tv vill köpa en elite?

Vit handkontroll

Och sedan lite grejjer som då inte Core har. Headset, 1 mån gratis Live (guld) etc.

Och så vitt jag vet; Arcade:

Vit

Ingen HDD, men 256mb minneskort

Skiva med olika arcadespel

Har Arcade sakerna som följer med i premium också? I dont know.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skate är det ända spelet jag hitils haft problem med. Det har varit otroligt segt i Create-A-Skater och ibland har boxen hängt sig. Tråkigt. :D

Xbox 360 Elite är/har:

Svart

120gb HDD

HDMI-utgång

Svart handkontroll wooooho :D

Xbox 360 Premium är/har:

Vit

20gb HDD

Ingen HDMI-utgång men komponentkablar ja!? (Borde väl Elite'n också ha, utifall att folk som inte har HD-tv vill köpa en elite?

Vit handkontroll

Och sedan lite grejjer som då inte Core har. Headset, 1 mån gratis Live (guld) etc.

Och så vitt jag vet; Arcade:

Vit

Ingen HDD, men 256mb minneskort

Skiva med olika arcadespel

Har Arcade sakerna som följer med i premium också? I dont know.

Jag skulle ju helst vilja ha Elite så den står svart och fin brevid mitt svarta PS3 ^_^, men jag vet inte om 1000 kr är värt bara för att den ska matcha.

Får väll tända pipan och grubbla över saken.

(arcade är utslutet)

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle ju helst vilja ha Elite så den står svart och fin brevid mitt svarta PS3 :D, men jag vet inte om 1000 kr är värt bara för att den ska matcha.

Får väll tända pipan och grubbla över saken.

(arcade är utslutet)

Ja, du får ju 100 gig större HDD också, och om du köper premium och sedan väljer att köpa till 120gigs HDD så kostar bara den 1400/1800kr så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur blev det med Arcadespelet som skulle bli gratis då? Jag fick iaf påminnelse om att mitt Xbox Live Guld går ut 17 Jan. Fick ett likadant mail för några dagar sedan där det stog att det gick ut 15 Jan. Är detta någonting som hänt pga strulet med live, som jag förövrigt inte märkt någonting annat om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur blev det med Arcadespelet som skulle bli gratis då? Jag fick iaf påminnelse om att mitt Xbox Live Guld går ut 17 Jan. Fick ett likadant mail för några dagar sedan där det stog att det gick ut 15 Jan. Är detta någonting som hänt pga strulet med live, som jag förövrigt inte märkt någonting annat om?

Arcadespelet skulle väl bara de som anmält felet få?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arcadespelet skulle väl bara de som anmält felet få?

Jasså? Ok. Av era tidigare posts lät det som om alla skulle få det. Och som någon tidigare påpekat, så har vi i sådanna fall om live varit nere / problem med tappat pengar. Eller vad man ska säga. Vi har ju betalt för live, då ska det ju funka också.

(Edit; Hur fick jag "har" till "jag"?)

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså? Ok. Av era tidigare posts lät det som om alla skulle få det. Och som någon tidigare påpekat, så har vi i sådanna fall om live varit nere / problem med tappat pengar. Eller vad man ska säga. Vi har ju betalt för live, då ska det ju funka också.

(Edit; Hur fick jag "har" till "jag"?)

Jag har faktiskt ingen aning. Har inget större intresse i ämnet då jag ändå inte använt konsollen under tiden det felat. Men jag har för mig det var så att det är bara vissa som får ett gratis arcadespel. Fråga på FZ istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor